Rihanna, vlastným meno Robyn Rihanna Fenty, je barbadoská speváčka, herečka, módna návrhárka, podnikateľka a mama malého synčeka, ktorá čoskoro oslávi 35 rokov. Vedeli ste, že Rihanna je zároveň aj najmladšou miliardárkou v USA? Najnovšie totiž objavila zlatú baňu v podobe vlastnej kozmetickej značky. Rihanna má svoju vlastnú make-up kolekciu líceniek – Fenty Beauty.
Nezastaviteľná rodáčka z malej krajiny uprostred Karibiku dokázala to, o čom môžu iné slávne ženy iba snívať. Rihanna patrí nielen medzi najúspešnejšie hudobníčky vôbec, ale zároveň sa zaraďuje už aj medzi najbohatších ľudí sveta. Od roku 2005 buduje svoju hudobnú kariéru, vďaka čomu si v ďalších rokoch získala milióny fanúšikov po celom svete a na svojom mene vybudovala značku, vďaka ktorej dnes zarába miliardy.
Podľa magazínu Forbes má hodnota majetku Rihanny v súčasnosti 1,7 miliardy dolárov, čo z nej robí najbohatšiu hudobníčku na svete a druhú najbohatšiu zabávačku na planéte po Oprah Winfrey.
Podnikateľka Rihanna
Najväčší zlom v hudobnej kariére Rihanny prišiel v roku 2007 po vydaní megahitu Umbrella, s ktorým získala svoje prvé ocenenie Grammy. A práve v tom čase začala Rihanna dostávať aj prvé spolupráce v módnom priemysle.
Na krátky čas sa stala tvárou značky H&M, neskôr navrhla vlastnú kolekciu oblečenia pre River Island a tri roky pracovala aj ako kreatívna riaditeľka pre nemeckú značku Puma, ktorú spolupráca s Rihannou doslova zachránila od krachu. Rihanna v tom čase dokonca svoje kolekcie predstavovala aj na módnych prehliadkach v New Yorku či Paríži.
Odporúčame: Rok 2023 sa bude niesť v znamení predĺžených víkendov. Ako si naplánovať dovolenky?
Módna návrhárka Rihanna
Rihanna svojimi nehudobnými aktivitami začala krok za krokom a rok za rokom zarábať stále viac peňazí, a to aj bez potreby produkovať novú hudbu či vystupovať a koncertovať.
Po úspešnej spolupráci so značkou Puma, Rihanna navrhla kolekciu topánok pre značku španielskeho dizajnéra Manola Blahnika. V tom čase sa dokonca stala aj ambasádorkou značky Dior, a to ako ako prvá černoška v histórii.
O niekoľko rokov neskôr barbadoská speváčka ako prvá černoška v histórii podpísala zmluvu s francúzskou spoločnosťou LVHM, ktorá zastrešuje módne domy:
- Céline
- Givenchy
- Louis Vuitton
- Fendi
V roku 2019 Rihanna predstavila svoju prvú kolekciu spodnej bielizne svojej vlastnej značky SAVAGE X FENTY, ktorú cielila na ženy všetkých tvarov a veľkostí. A urobila veľmi dobre! To v tej dobe ešte nebolo také populárne, no ukázalo sa to ako správny krok. Ženy a ženské tvary sú predsa rôzne, pričom iba veľmi málo žien spĺňa predstavy gigantickej značky Victoria´s Secret.
Neprehliadnite: Seriál IVETA už po prvej odvysielanej časti trhá rekordy v sledovanosti: Žeby hit roka 2023?
Rihanna a FENTY BEAUTY
V čase, keď mnohé černošky a ženy tmavšej pleti mali pocit, že pre nich nikto nevyrába kozmetické produkty, Rihanna využila svoj úspech ako umelkyne a obrovské množstvo fanúšikov – 103 miliónov sledovateľov na Instagrame a 102,7 milióna na Twitteri, a v roku 2017 vytvorila kozmetickú značku, ktorá sa venovala špeciálne tejto časti žien.
A vďaka geniálnym marketingovým stratégiám, ako aj produktom, ktoré sú nepopierateľne dobré, pričom ženy nezruinujú, nie je žiadnym prekvapením, že Fenty Beauty má dnes odhadovanú hodnotu 2,8 miliardy dolárov.
Väčšina Rihanninho majetku dnes pochádza práve z hodnoty Fenty Beauty, ktorej vlastníctvo si v pomere 50:50 rozdeľuje so spomínaným francúzskym luxusným konglomerátom LVMH.
Veľa černošských žien malo pocit, že nemajú kozmetiku, ktorá by vyhovovala ich odtieňu pleti. A práve kozmetika Fenty Beauty od Rihanny ponúka až 40 základných odtieňov, vďaka čomu sa extrémne rýchlo a veľmi úspešne etablovala v kozmetickom svete na celej planéte.
Odporúčame aj: Od hobby po prácu snov. Streamovanie hier je práca ako každá iná a to svoje si nájdu aj ženy
Rihanna je rešpektovaná umelkyňa v podnikateľskom svete
A to nielen kvôli jej úspešným značkám a nadobudnutému bohatstvu. Jej spoločnosti sa totiž nezapájajú do neetických obchodných, pracovných a testovacích praktík, ktoré umožnili iným podnikom tejto veľkosti hromadiť svoje bohatstvo a moc.
Rihanna a všetky jej značky majú zámer pozdvihnúť druhy marginalizovaných identít, ktoré bývajú zvyčajne vynechané alebo využívané týmto druhom spoločnosti konzumného sveta.
„Každý pozná Rihannu ako úžasnú speváčku, ale vďaka nášmu partnerstvu vo Fenty Beauty som v nej objavil skutočného podnikateľa, skutočného CEO a úžasného lídra,“ povedal Bernard Arnault, predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ LVMH a v súčasnosti najbohatší človek na svete.
Tip pre vás: Nová séria Let's Dance prichádza s veľkým prekvapením! Na obrazovky sa vracia Juan zo Skrytej vášne
Úvodná foto - zdroj: instagram.com/badgalriri