Na testovačku novej generácie Audi Q7 som sa ani veľmi netešila. Prečo? Myslela som si, že v triede týchto veľkých áut ma už nič neprekvapí.
Pre vysvetlenie, máme v rodine starší typ Q7 (rok výroby 2014), ktorý často používam, preto mám Audi "zmapované" z rôznych situácií. Pri dvoch deťoch, psovi a pravidelných dlhších výletoch (alebo služobných cestách) sme sa rozhodli investovať do bezpečnosti a pohodlia celej rodiny. S našim autom som nadmieru spokojná a malo to byť na nadlho. Ako to však býva, vesmír vám pripraví situáciu, ktorá ukáže, že všetko je inak. :)
Pozri aj: Deravé silonky nepatria do koša. Takto ich ešte zužitkuješ!
A tak to aj bolo pri novom Audi Q7. Pri preberaní vozidla som bola upozornená, že ide o mladšiu sestru Q7, ale podstatne ľahšiu (cca 320 kg) a trošku kratšiu. Ako žena som mala pred týmto rozmerom auta rešpekt. Ako sa trafím medzi autá, ako zaparkujem, ako sa zmestím do parkovacieho domu? Nie, nechcela som tak veľké auto.
Až do momentu, kým som si sadla za volant. Pochopila som, že všetko je o tom, ako je auto technicky vybavené. Samozrejme, ide aj o zvyk a čas, aby ste sa skamarátili. Dnes vám ho však môžem len odporúčať. Ak máte strach z veľkosti auta, je neopodstatnený. Priznávam sa, že do niektorých podzemných garáži a nákupných centier ani dnes nechodím, lebo si neverím, že to vytočím, ale viem s tým úplne spokojne existovať. Teda aspoň v Bratislave.
Keď som si sadla do nového Audi Q7, prekvapil ma oveľa lepší výhľad ako má starší model. Naozaj vôbec nemáte ten pocit, že šoférujete veľké auto. Dokonca aj bočné stĺpiky sú navrhnuté tak, že vám nezavadzajú vo výhľade. Pre mňa je to veľká zmena k lepšiemu. Keďže tento výhľad "klame telom", ste oveľa odvážnejšia a istejšia už pri prvej jazde - myslím tým vzhľadom na veľkosť auta.
Bude sa ti páčiť: Predsavzatie menej míňať? Tu je pár tipov, ako v obchode ušetriť
Jazda
Ovládanie auta, zabáčanie, zákruty, vyrovnávanie, všetko tu ide ľahko a prirodzene. Auto má pritom 1970 kg.
Neskôr som si preštudovala v technických parametroch auta, že ide o funkciu riadenia všetkých štyroch kolies. Škoda že za príplatok. Tento systém zvyšuje jazdnú dynamiku a komfort jazdy tým, že riadi aj zadnú nápravu. Čo pre vás znamená, že auto s vami spolupracuje. Cítite to hlavne pri jazde do/zo zákrut. S týmto autom si trúfnem aj do podzemných garáží, pred ktorými som mala rešpekt.
Musím však ešte raz zdôrazniť, že ide o veľké SUV a pri šoférovaní si to naozaj neuvedomujete. A to je ďalší argument, ktorý ma nabáda k tvrdeniu, že je to auto jednoznačne vhodné pre ženu. Okrem tohto systému mi veľmi napomáhali aj parkovacie kamery. Sú vpredu aj vzadu. Auto má rovnako funkciu automatického zaparkovania. Nevyskúšala som ho, kamery boli totiž dostatočné na to, aby som sa zmestila tam, kam som potrebovala.
Pozri aj: Urob si sám: Výroba knižnice ti zaberie 16 hodín, no stojí to za to!
Motor
Nečakajte že pôjde o krútiace momenty a použité technológie. Pre mňa bola veľká zmena v hlučnosti. Okrem toho, že je interiér lepšie odhlučnený, ide aj o motor novej generácie. Tichý, hladký, zladený. Cítiť z neho väčšiu harmóniu a je jedno, či šoférujete v pohodovom režime alebo motor vytáčate. V hlučnosti to nepocítite. A tak sa jazda po diaľnici alebo pri vyššej rýchlosti stáva zážitkom. Akurát je treba kontrolovať tachometer. Prekročenie rýchlosti môže byť drahé. :)
Deti alebo spolujazdci
Pri testovanom Audi Q7 ide o 5-miestne vozidlo. Vzadu sa pohodlne zmestia aj 3 detské sedačky. ISO-fix zaručuje bezpečné ukotvenie dieťaťa. Nárazové testy NCAP dosiahli 5*. Detské sedačky viete umiestňovať vo variáciách: predné sedadlo a zadné 3 sedadlá. Závisí to od značky detskej sedačky. Ide však o najvyššiu ochranu vašej rodiny. Výhľad, pohodlie ale aj bezpečnosť spolujazdcov je v tomto prípade na maxime.
Batožinový priestor
O priestore na kufre, či nákupy sa zmienim len okrajovo. Asi nikto nepochybuje, že vo veľkom aute je dostatočné miesto na batožinu a iné veci, ktoré prevážate. Objem kufra je cca 890 litrov. Čo mňa potešilo, je zadné plato, prichytené tak, že keď otvoríte kufor, nemusíte ho ručne otvárať. Je pripevnené k zadným dverám, preto sa samé automaticky otvára. Jednoduché vylepšenie, ktoré oceníte, ak máte plné ruky tašiek. Čo je u mňa denná prax. Inak k tomuto bodu nemám čo dodať.
Odporúčame: Šokujúce! Časté používanie alobalu škodí nášmu zdraviu!
Vychytávky, ktoré potešia
Darmo sa budeme rozprávať. Je to jednoducho auto novej generácie a je to cítiť. Naozaj je to z môjho pohľadu asi to najlepšie, čo je momentálne na trhu – aj po technickej aj dizajnovej stránke. Nájdete v ňom estetický kokpit, technické „hračky“ ovládania interiéru, nové led osvetlenia, možnosti nastavenia osvetlenia interiéru a podobne. Nebudem ho viac chváliť, ani ospevovať. Na záver chcem dať odkaz pre nás ženy. Ak máte ešte nejaký rešpekt pred šoférovaním veľkých áut, tak konkrétne tohto sa určite báť nemusíte. Naopak, ak môžete, ovplyvnite výber kúpy. Mužské ego bude pohladené. :)
Moje hodnotenie (1-5*) je nasledovné:
- Mesto: 5* - riadenie štyroch kolies robí divy pri zatáčaní, i parkovaní
- Terén: 5* - je to predsa SUV (športovo-úžitkové vozidlo)
- Spotreba: 5* - o 26% menej ako jeho predchodca
- Batožinový priestor: 5* - zbalíte sa bez problémov a ak treba, dá sa pridať "truhla"
- Interiér: 4* - moje subjektívne hodnotenie – nie som veľký kamaráť s MMI all- in touch padom. Mám radšej klasické ovládanie príslušenstva.
- Exteriér: 5* - moje subjektívne hodnotenie – robustnejšia predná maska pridáva na športovom charaktere
- Deti: 5* - spĺňa bezpečnostné normy a testy NCAP
Bude sa ti páčiť: Najlepšie kuchynské zlepšováky: Tieto musíš určite spoznať!