Mazda 3 bola vyhlásená za absolútneho víťaza v medzinárodnej ankete Women's World Car of the Year (ženské auto roka). Tento model získal najvyššie ocenenie a zároveň vyhral aj v ankete svetové rodinné auto roka. V ankete ženské auto roka, ktorá bola zriadená v roku 2010, hlasuje skupina porotkýň z viac ako 30 rôznych krajín sveta. Tie hlasujú podľa kritérií, ktoré ženy požadujú pri kúpe automobilu.
Mazda 3 si adoptovala vyzretý dizajnový jazyk Kodo, ktorého cieľom je stelesniť podstatu japonskej estetiky. Zatiaľ čo celková forma predstavuje jednoduchosť, jednoduchý pohyb, jemné línie, dizajn oživí prostredníctvom meniaceho sa svetla a odrazov, ktoré kĺžu po povrchu karosérie. Výsledkom je prirodzenejší a silnejší prejav vitality ako predchádzajúce modely Kodo. Napriek zdieľaniu označenia Mazda 3 majú varianty sedan a hatchback odlišné osobnosti. Dizajn hatchback-u je skôr emotívny, zatiaľ čo sedan je elegantný.
Pozri aj: Ženský pohľad na: Jeep Compass TRAILHAWK 2,0 l - dámička vhodná aj do mesta?
Women's World Car of the Year - Mazda 3
Tento model kombinuje prvky Skyactiv od Mazdy, ktorá je navrhnutá tak, aby pomohla ľuďom čo najlepšie využiť ich prirodzený zmysel pre rovnováhu. Zostava pohonných jednotiek obsahuje najnovšie motory Skyactiv-X, Skyactiv-G a Skyactiv-D, z ktorých každý poskytuje rýchlu odozvu plynového pedála v každej jazdnej situácii. Na základe svojej filozofie navrhovania vozidiel Mazda dramaticky vylepšila základné jazdné vlastnosti modelu, aby bol pocit zrýchlenia, zatáčania a brzdenia úplne prirodzený.
Mazda má za cieľ vytvoriť si zvláštne puto so zákazníkmi tým, že ponúka produkty, technológie a služby, ktoré oslovia viac ľudí.