Ó, áno, doba sa naozaj zmenila. Dávno sú za nami tie časy, keď jedinou povinnosťou ženy bolo byť doma a starať sa o rodinu a domácnosť. Toto, samozrejme, stále pretrváva, ale okrem toho majú ženy na starosti už oveľa, oveľa viac. Môžu sa plne realizovať. Mať prácu, ktorá ich baví a napĺňa. Všetky z toho majú, samozrejme, veľkú radosť. No úprimne aj veľkú starosť. Veď toho máme aktuálne už pri domácnosti, rodine a práci tak za 3 zamestnania na plný úväzok. A to nielen 5 dní v týždni, ale mnohé z nás idú doslova naplno, bez nároku na voľný čas.
Tak ako to vlastne dokážu zvládať? Okrem toho, že sú šikovné, majú aj pomocníkov. Áno, bez moderných výdobytkov by sme sa dnes už naozaj nezaobišli. A tak toho stíhajú oveľa viac. Cez mobil či počítač toho vybavia naozaj neúrekom. A s pomocou auta toho vedia postíhať x-krát viac. Aj ja sama patrím medzi ne. Bez týchto troch pomocníkov si svoj pracovný deň neviem ani predstaviť. Pred pár mesiacmi som navyše svojho dvojmiestneho tátoša vymenila za čierneho elegána – Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Intens, ktorého som vám už predstavila v predošlom článku. No a dnes sa chcem s vami podeliť o to, ako sa mi vďaka nemu zlepšil a zjednodušil každý pracovný deň.
Pozri aj: Ženský pohľad na Renault Kadjar – prvé dobrodružstvá
Tak po prvé – stále ma reprezentuje na úrovni. S radosťou na ňom vyrazím na každé obchodné stretnutie, aj keď to nie je dvojmiestny športiak. SUV už naozaj nie je iba autom do terénu alebo na sťahovanie. Dizajnéri na ňom odviedli kus práce zvonka aj zvnútra. Navyše je veľmi pohodlné, čo naozaj ocenia všetci slovenskí šoféri. Za 6 mesiacov bolo mojím verným spoločníkom na pracovných cestách a nikdy ma nesklamalo.
Okrem toho sa musím opakovane priznať, že hoci som bola skeptická z prechodu zo športiaka na SUV, zistila som, že jazda na ňom ma viac ako baví, užívam si ju. Volant mi doslova sedí do rúk. Dokážem sa veľmi pohodlne usadiť, a to tak, že naozaj cítim auto. Rovnako mi posed umožňuje bezproblémový výhľad na všetky smery, čomu dopomáhajú aj dostatočné spätné zrkadlá. Skrátka, riadenie Kadjara si naozaj vychutnávam, môžem si bezpečne a rezko rezať zákruty a keď treba, tak aj pekne pridať. Automatickú prevodovku som naozaj ocenila, hlavne v bratislavskej hustej premávke a zápchach.
S pomocou navigácie som vždy bez problému a načas dorazila do cieľa. Jej ovládanie je navyše veľmi intuitívne, tak ako aj ovládanie zvyšných funkcií 7" dotykovej obrazovky multimediálneho a navigačného systému. No a vďaka parkovaciemu asistentovi som hravo zvládla aj náročnejšie parkovacie manévre. Skrátka povedané, na zohranie sa s týmto čiernym krásavcom mi stačili 2 týždne každodenného jazdenia. Trošku som sa potrápila len s cúvaním vzad. No bolo si treba len zvyknúť na inú prevodovku, nič viac. No a pre tie, čo sa boja rozbiehania do kopca, nebojte sa, autíčko vás pekne podrží vďaka elektronickej ručnej brzde.
Samozrejme, touto zmenou som získala naozaj veľké množstvo priestoru. Pokiaľ som teda nešla na klasické stretnutia, ale išlo sa na natáčanie či fotenie do terénu s celým tímom redakcie, už som bola pripravená. Ja plus 4 kolegynky a ešte k tomu plný kufor techniky, svetiel a rekvizít. Ani raz sa nám nestalo, že by sme sa nevedeli kompletne zbaliť. A to sme všetci sedeli komfortne s dostatkom priestoru. Kufor má navyše možnosť vytvoriť si s pomocou variabilnej podlahy priehradky, čo je veľmi praktické. A preto, aj keď sme prevážali krehkejšie veci, vedeli sme, že ich máme dobre zabezpečené. A to ďalšie úložné priestory nájdete aj priamo v interiéri.
Odporúčame: Ženský pohľad na: Renault Twingo GT, 110 k – „malý drak“ do mesta
No a čo sme si hneď všetky zamilovali, bolo to, že sme si vedeli všetky naraz dať nabíjať mobily. Áno, aj tie vzadu. Táto doba si to vyžaduje a v Kadjare na to mysleli. Okrem toho milujem aj to, že som prestala hľadať kľúče od auta. Áno, príhoda o dámskej kabelke, v ktorej vždy nájdete všetko, len nie to, čo práve hľadáte, sa pre mňa v prípade kľúčov od auta skončila. Toto je proste na nezaplatenie a pochopí to každá jedna žena. A okrem toho už nemusím ani zamykať. Kadjar sa zamkne sám a ešte aj pípne, aby to potvrdil. Stačí ak máte kľúč pri sebe v kabelke alebo vo vrecku nohavíc či bundy. Akonáhle urobíte pák krokov od neho, auto hneď zareaguje - uzamkne sa, sklopí spätné zrkadlá a ešte vám pípnutím popraje pekný deň či príjemný večer. No nie je úžasný? Už žiadny stres či som zamkla, alebo nie, keď som sa ako vždy ponáhľala a myslela na desať vecí naraz. Naviac vďaka úložným priestorom viem mať v aute všetko potrebné a aj nepotrebné. :)
Tých plusov je naozaj neúrekom, až by som v tomto prípade povedala, že ak by k nemu bola neobmedzená tankovacia karta a osobný šofér, už nikdy ho nevymením za žiadneho iného krásavca na štyroch kolesách. Proste ho odporúčam všetkými desiatimi. Konkrétne môj testovaný Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Intens by ste si mohli zadovážiť za 25 390 €, čo je naozaj adekvátna cena k tomu všetkému, čo vám poskytne.
A ešte doplním na záver, že toto všetko som si jednoducho zamilovala:
- uvítacie osvetlenie pod vonkajšími spätnými zrkadlami;
- volant potiahnutý kožou;
- sedadlá v kombinácii látkového čalúnenia s koženkou (veď úprimne, koža a letné horúčavy to fakt nie je to pravé orechové);
- predné sedadlá s nastaviteľnou dĺžkou sedadla;
- dvojzónová klimatizácia nielen pre predné, ale aj pre zadné sedadlá zvlášť;
- automatické prepínanie diaľkových svetiel;
- systém varovania pred opustením jazdného pruhu;
- systém sledovania mŕtveho uhla;
- systém rozpoznávania dopravných značiek s varovaním o prekročení povolenej rýchlosti;
- asistent rozjazdu do kopca;
- panoramatické strešné okno;
- dažďový a svetelný senzor;
- bezproblémové parkovanie – 360° parkovacie senzory, zadná parkovacia kamera a inteligentný parkovací asistent – pozdĺžny, kolmý a uhlový;
- vstupy USB pre zadné sedadlá;
- multifunkčný prístrojový štít, 7 "TFT displej, ktorý je radosť ovládať;
- možnosť variabilného nastavenia kufra.