Ženský pohľad na: Citroën C1 VTi 72 – „Červená čiapočka“ v meste

Na testovanie sa mi dostalo autíčko menších rozmerov, ktoré ste možno zahliadli na našich cestách. Citroën C1 – mestské autíčko so štýlovým dizajnom z dielne francúzskej automobilky. Neviem, ako na vás pôsobí, ale keď som si prebrala kľúče a našla vozidlo na parkovisku, musela som sa naň usmievať. Jeho rozmer a dizajn je taký „rozprávkový“. A navyše zvolená farba – červená Scarlet mi pripomenula rozprávku „O Červenej čiapočke“ :). A to ešte neviete, že zákazníci majú na výber až 32 rôznych lakovaní vrátane kombinácií s čiernou strechou. Tlieskam výrobcovi, že podporuje kreativitu a predstavivosť u dospelých. Teda dúfam, že nielen u mňa.

Testovala som model: Citroën C1, VTi 53 kW (72 k) – s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou. Ďakujem importérovi vozidiel – spoločnosti C Automobil Import s.r.o., za bezplatné požičanie auta.

Ako deti rastú a ako sa zahusťuje doprava v Bratislave, tak sa mi viac začínajú páčiť menšie autá. Určite to bude z praktického dôvodu: parkovanie a neustále zápchy. A ešte jeden dôvod – manuálna prevodovka!!! Poviete si: „Na čom fičí?“ :) Mám rada pocit, že auto počúva mňa a nie automat. Teda aspoň na chvíľu...

Pozri aj: Ženský pohľad na: Lexus NX 300 h, Prestige 4x4 E-Four

Citroën C1 - predné svetlomety

Zdroj: Shutterstock®

Poďme sa na C1 pozrieť bližšie...

Na pohľad sympatický dizajn s dynamickým štýlom. Máte pocit, že je to taký kríženec mestského elegána a športiaka. Moderný štýl prednej časti dotvárajú zvislé pásy LED diód. Svetlomety s vertikálnym dizajnom zvýrazňujú jeho osobitosť. Je poznať, že ide o novú generáciu. Zadnej časti dominujú tmavé presklené dvere kufra s výrazným logom. Zaujímavé sú aj zadné svetlá. Určite nie sú tuctové. No ako to už býva, že niekedy kvôli štýlu potlačíte praktickosť, tak tu je to pri manipulácii s dverami kufra. Otváranie je ešte celkom Ok, ale pri zatváraní zistíte, že dvere nemáte za čo zachytiť. Tak špekulujete, či je lepšie prísť o prst, alebo si zašpiniť ruku o sklo. Volila som druhú možnosť. Toto fakt mohli domyslieť lepšie.

Citroën C1 - interiér

Zdroj: Shutterstock®

Striedmy interiér autíčka

Keďže ide o auto s nízkou cenovou hladinou, palubná doska nie je „nabúchaná“ technológiami.  Čo by v podstate nevadilo, ak by tam bolo všetko, čo potrebujete alebo na čo ste zvyknutí. Teraz píšem za seba. Palubná doska je s čistými líniami a nájdete na nej multimediálny panel a výduch klimatizácie. No multimediálny ako multi. Dá sa na ňom nastavovať rádio, klimatizácia/kúrenie a cez kábel váš telefón. Je to funkcia tzv. Mirror Link®, kde si prestavíte funkcie vášho smart telefónu na 7 palcovú dotykovú obrazovku. No neviem, neskamarátila som sa, lebo som nemusela. Ak by som auto užívala, určite by som bola donútená je využiť. Bližšie sú mi bluetooth prepojenia. A ešte jedna vec ma neskutočne rozčuľovala. Zapínanie a vypínanie svetiel je manuálne a nie automatické pri naštartovaní motora. Áno, vo výbave je zvuková funkcia vypnutia svetlometov, ale keby tam nebola tá, tak vybijem batériu auta už pri prvom vypnutí motora. Priznávam, často som jazdila bez svetiel, lebo som na to zabudla. Vždy ma to trklo, až keď som vypínala motor. Takže ak si niekedy budete konfigurovať auto alebo budete mať možnosť vybrať si výbavu, určite si pýtajte buetooth a automatické zapínanie svetiel. Maličkosti, ale veľmi príjemné.

Odporúčame: AUTO TEST: Karoq Style 2.0 TDI 110 kW – pilier predaja ŠKODA AUTO

Citroën C1 - zadné svetlomety

Zdroj: Shutterstock®

Jazda v Červenej čiapočke

Šoférovanie som si celkom užila. Sedadlo vodiča sa dalo dobre prispôsobiť. Dokonca aj volant bol výškovo nastaviteľný. Rýchlostná páka mi sadla akurát do ruky. Prehadzovanie rýchlostí bolo také pretekárske, s krátkou dráhou a už bola zaradená rýchlosť. No motor má stále len 73 koní, tak to veľmi pretekárske nebolo. Celkom som sa bavila na tom, že na palubnom počítači sa vám objavuje zelená šípka, ktorá vám odporúča, či máte zaradiť vyššiu rýchlosť alebo podradiť. Mne väčšinu času odporúčala preradiť, lebo som mala auto vo vyšších otáčkach. A asi by som aj vždy mala, ale nie v prípade, ak chcete dostať adekvátnu reakciu auta. Nepýtajte sa na spotrebu, k tej až neskôr. Určite to nebolo podľa tabuliek výrobcu :(.

Inak sa mi jazdilo dostatočne komfortne. Spolujazdci – auto je 4-miestne a na mestskú prepravu vyhovujúce. Na zadných sedadlách je trošku menej miesta, ale chvíľku vydržíte. Batožinový priestor je taký kreditkový. Má objem 196 litrov a bežný nákup odveziete v pohode. Ak sa chystáte na dlhší výlet, viete sklopiť zadné sedadlá a kufor vám narastie na 780 litrov. No ale na ten výlet môžete ísť len dvaja. Inak sa na zadných sedadlách nachádzajú úchyty Isofix – na uchytenie detskej sedačky. Podľa bezpečnostných testoch EURO NCAP dostalo C1 štyri hviezdičky z piatich (za ochranu posádky a za ochranu detí v autosedačke). Takže patrí medzi tie bezpečnejšie. V tomto autíčku boli štyri airbagy, pričom airbag spolujazdca sa dal deaktivovať, ak by ste viezli dieťa v sedačke na prednom sedadle.

Citroën C1 - batožinový priestor

Zdroj: Shutterstock®

Autíčko som testovala len po Bratislave a blízkom okolí. Na dlhšiu trasu nebol čas a priznávam, v tomto zimnom počasí by som sa asi ani s týmto autom nikde nevypravila.

Nedá mi nespomenúť, aký šok dostal náš pubertálny syn, keď som ho prvý krát viezla zo školy s C1. Prvé čo povedal, bolo: „Mami, máš tu slnečné okuliare?“ Ja: „Že načo?“ A on že: „... aby som sa maskoval... Vieš, aké trápne je viesť sa v tomto aute a ešte aj s nápisom Testovanie vozidla Kam za krásou?“ Jeho mužské ego dostalo zabrať. Možno keby bolo auto v inej farbe a bez nápisu, tak nekomentuje. Ja len, že aký veľký rozdiel vnímania auta je medzi mužským a ženským svetom. Zvyšok týždňa ho vozil manžel.

Spotreba. Podľa papierov by mala byť 4,1 l benzínu na 100 kilometrov. Moja priemerná spotreba bola cez 6,5 litra. Nejazdila som ekonomicky a áno, motor bol viac v otáčkach, akoby mal byť. Ale aj tak, na také malé auto sa mi to aj tak zdá dosť veľa.

Zaujme ťa: AUTO TEST: Mestský crossover Hyundai KONA 1,6 T-GDi STYLE, 4x4

Citroën C1 - technické vybavenie

Zdroj: Shutterstock®

Čiže aké je toto minivozidlo? Nie je dokonalé, ale zas lepšie ako priemer. Určite je vhodné ako druhé alebo tretie auto do rodiny, prípadne ako firemné autíčko do mestskej premávky. Má dobrú životnosť motora a dobre nastavený podvozok. Nebudete mať problém s parkovaním ani s úzkymi uličkami. Zas neodvezie 5-člennú posádku a ani nezvíťazíte v rýchlostných pretekoch. Ale viete sa naň spoľahnúť.

  • Testované vozidlo: Citroën C1 VTi 72 k
  • Motor objem: 998 cm3
  • Výkon motora: 53 kW/73 k
  • Prevodovka: manuálna 5 stupňová
  • Cena s DPH: 8.990 EUR s DPH
Citroën C1

Zdroj: Shutterstock®

Moje hodnotenie (1-5*):

  • Jazda v meste: 3,5*  ľahké manévrovanie
  • Jazda mimo mesta: 3*  pocit bezpečnosti                        
  • Terén: netestovala som
  • Spotreba: 3*
  • Miesto na zadných sedadlách: 2*
  • Batožinový priestor: 2*
  • Interiér: 3*  subjektívne hodnotenie
  • Ergonónia: 3* ovládacie prvky
  • Exteriér: 3* subjektívne hodnotenie
Google news
Nenechajte si ujsť žiadnu novinku! Sledujte nás na Google News a buďte vždy v obraze. Stačí jeden klik pre prístup k exkluzívnemu obsahu a najčerstvejším informáciám. Pripojte sa k našej rastúcej komunite informovaných čitateľov!

1 komentár

Anton Marek

Anton Marek

15.03.2021 12:42

sympatický drobec, ja sa žiaľ do takýchto malých áut nezmestím :(

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE

Google News logo

Odoberaj najdôležitejšie správy z kamzakrasou.sk cez Google News.