Automobilku Škoda so sídlom v Mladej Boleslavi asi nemusím špeciálne predstavovať. Patrí k našej histórii tak, ako spoločný štát Čechov a Slovákov. Veď kedysi sa naši starí rodičia pýšili len značkami áut: Škoda, Lada, Trabant, Wartburg. Odvtedy sa veľa zmenilo a Škoda sa stala jednou z automobiliek Vokswagen Group. Dnes, keď kupujete Škodu, kupujete síce Čecha, ale s nemeckými štandardami.
Škoda Karoq sa zaradila do kategórie SUV (automobil pre voľný čas). Je v tej istej kategórii ako Kodiaq. Priznávam, Karoq som ani veľmi nezaregistrovala. Boli sme však na oficiálnom predstavení Škoda Kodiaq, preto som mala v hlave zafixované: nové SUV s elegantnými tvarmi. Už pri našom prvom stretnutí som si hovorila: „Toto auto by stálo za testovanie.“ Čas plynul a sen sa mi splnil, ale v inom leveli.
Pozri aj: Ženský pohľad na Volkswagen Tiguan Allspace - HL 2,0 BiTDI
Dostala som možnosť otestovať novší model: Karoq Style 2,0 TDI, 100 kW so 7-stupňovou prevodovkou, 4x4. Ďakujem spoločnosti Škoda Auto Slovensko za bezplatné poskytnutie auta.
Značka Škoda nie je pre mňa neznáma. Kedysi som najazdila na služobnej Škode Octavia viac, ako 100 tisíc kilometrov (ale to už je história). Vtedy to bolo pre mňa auto s dušou a veľkým kufrom. Mali sme spolu blízky vzťah. Veď keď už toľko najazdíte, otestujete sa v rôznych situáciách. Myslím, že aj ona ma mala rada.
Škodu Karoq dostanete kúpiť už od ceny 19770 EUR v základnej výbave, čo ju robí cenovo dostupnou. Testovací model bol v plnej výbave s najsilnejším motorom a jeho cena sa zastavila na 37570 EUR. Na prvý pohľad auto pôsobí zvonku elegantne, má veľa presných línií. Na druhej strane, nie je až také výrazné, aby ste ho jasne identifikovali medzi ostatnými autami. Povedala by som, nedráždi, neprovokuje, je to tzv. úhľadná elegancia. :)
Interiér, ovládacie prvky, veľkosť vozidla
Ide o 5-miestne vozidlo, ale len keď nemáte prehnané nároky na priestor pre cestujúcich vzadu. Pretože nie je v ňom oveľa viac miesta, ako vo Fabii. Predné sedadlá sú tvrdšie a nastavené tak, že máte vyššie, vzpriamenejšie sedenie. Nemala som problém zvyknúť si a prispôsobiť ich podľa mojej potreby. Interiér auta... no, je iný, ako býval v Yeti. Sú použité kvalitnejšie materiály, plasty, dekóry, iné dizajny. Celkový dojem potvrdzuje pocit, že jazdíte v aute prémiovej kategórie. Čo sa mi asi najviac páčilo, že máte dostatok odkladacích priestorov. Naozaj toto má Škoda vymakané. Nemáte problém odložiť rúž, okuliare, žuvačky, vreckovky, perá, mokré obrúsky... a tak ďalej. To sa mi naozaj páči. Simply clever. :)
Okrem toho dostupnosť ovládacích prvkov je príjemná. Auto malo všetky asistenčné bezpečnostné prvky, ktoré evidujem a využívam: detekcia mŕtveho uhla, asistent na cúvanie, asistent neúmyselného vychádzania z jazdného pruhu, adaptívny tempomat. Dotykový displej, možnosť prepojenia na smartfón, bezkľúčové štartovanie. Ale tu je jedna vec, na ktorú som si nevedela tak zvyknúť: vyhrievanie predného skla. V čelnom skle som rozoznala tenké drôtiky, ktoré mi vadili vo výhľade. Je pravda, že keď som sa sústredila na iné veci, ako predné sklo, tak som ich prehliadla. Ale ani za týždeň som si úplne nezvykla. Samozrejme, je to osobná vec a čo vadí mne, inému nemusí...
Zaujme ťa: AUTO TEST: Mestský crossover Hyundai KONA 1,6 T-GDi STYLE, 4x4
Batožinový priestor, zadné sedadlá a pohodlie
Deti sa vyvážali na zadných sedadlách. Mali dostatok miesta na výšku aj na šírku, ale podľa ich slov: „to nebolo úplné pohodlie“. Myslím si, že pri kratších vzdialenostiach je to plnohodnotné auto pre rodinu, ale na dlhšiu cestu by ste išli radšej niečím iným.
Batožinový priestor má objem 479 litrov, ale vďaka systému Vario Flex (možnosť posunutia sedadiel) objem až 588 litrov. Dostatok miesta, ak to s taškami nepreháňate. Čo poteší, je aj spotreba, v meste cca 5,7 l/100 km , mimo mesta 4,9 l/100 km.
Auto je naozaj unikátne, v podstate mu nemám čo vyčítať. Je dostatočne vysoké, dostatočne robustné, dostatočne technicky vybavené, dostatočne moderné... ale, nevytvorila som si k nemu vzťah. Ako som niekde počula, že Škoda ťa neurazí, ale ani neprekvapí. Je to auto, ktoré je stvorené pre ľudí, ktorí očakávajú bezpečnosť, istotu, masívnosť a dostatočné pohodlie. Ale iskru v ňom nehľadajte. Ak to má byť auto pre niekoho, kto sa vôbec nezujíma o autá a rieši len vec potreby, cenu, a bezpečnosti, ste na správnej adrese. Ak ste niekto, kto nemá rád vo svojom živote vzrušenie a prekvapenia alebo ste v životnej etape, kde istota hrá prím, tak ste si našli svojho favorita. Ale ak len trošku hľadáte iskru v šoférovaní, tak si skúste otestovať aj iné autá.
Bezpečnostné testy Euro NCAP
Nová Škoda KAROQ dostala za bezpečnosť päť hviezdičiek, teda maximálne hodnotenie. Za ochranu dospelých cestujúcich získal Karoq 93 percent, čo je o jedno percento viac, ako SUV Kodiaq. Lepší výsledok dosiahol Karoq aj v ochrane detí, kde získal 79 percent (o dve viac, ako Kodiaq). Tým sa zaradil medzi najbezpečnejšie kompaktné SUV v súčasnosti. Môj dojem z robustnosti bol týmto len potvrdený.
Technické parametre
Testované vozidlo: Škoda KAROQ Style 2,0 TDI
Motor objem: 1 968 cm3
Výkon motora: 110 kW
Prevodovka: automatická 7-stupňová
Cena s DPH: 37570 EUR s DPH
Testovali sme: BMW X1, xDrive 20d – malý SAV v rukách ženy
Moje hodnotenie (1-5*):
- Jazda v meste: 4* ľahké manévrovanie
- Jazda mimo mesta: 4* pocit bezpečnosti, robustnosti
- Terén: netestovala som
- Spotreba: 4*
- Miesto na zadných sedadlách: 3*
- Batožinový priestor: 3* (Vario Flex 588 l)
- Interiér: 3,5* subjektívne hodnotenie
- Ergonómia: 4* ovládacie prvky, vyššie sedenie
- Exteriér: 3,5* subjektívne hodnotenie
Pozri aj: AUTO TEST: Ženský pohľad na Crossover Toyota C-HR, hybrid 1,8 l