Kto by nechcel, aby tento rok o 11 mesiacov skončil s označením „úspešný”? Úspech však zväčša neprichádza sám od seba a býva takmer pravidlom, že sa oň musíme pričiniť. Odporúčame vám začať od základov, napríklad usporiadaním svojho pracoviska. Prečítajte si naše tipy, ako si upratať pracovný stôl efektívne a jednoducho, v troch fázach.
1. Trieďte a vyhadzujte
Či už pracujete mimo vášho obydlia, alebo sa vás pracovný stôl nachádza vo vašej vlastnej domácnosti a zarábate štýlom home office, vezmite si k srdcu jedno. Každý stôl má svoju obmedzenú kapacitu a tej sa treba prispôsobiť. Predtým, než začnete so samotným upratovaním, povyhadzujte všetky zbytočnosti. Na pracovný stôl nepatrí príliš veľa dekorácií, no zbaviť by ste sa mali aj nepotrebných papierov alias „šmirákov”. Priestor získate aj tak, že vyčleníte, ktoré perá a ceruzky sú ešte použiteľné a ktoré už takpovediac doslúžili.
Náš tip! Držte sa zásady, že za každý nový prírastok do vašej pracovnej oázy musí jeden odísť do dôchodku. Ak si teda zaobstaráte novú zošívačku na papiere, stará musí ísť, najlepšie priamo do koša alebo ju niekomu podarujte. Pomôže vám maximálne číslo pomôcok, ktoré máte na stole. Stanovte si ho v rozumnej miere držte sa ho zubami-nechtami.
Viac o úspechu: Ako odštartovať nový rok úspešne? Inšpiruj sa krásnymi citátmi!
2. Usporadujte
Po fáze vyhadzovania nepotrebných vecí začína fáza usporadúvania. Ak chcete mať stôl uprataný naozaj efektívne, snažte sa nechať si okolo počítača (ak ho používate, čo predpokladáme, že áno), čo najviac miesta. Okolo tohto pracovného nástroja, ktorý je často zároveň aj tým najdôležitejším, musí byť priestor na pohyb a nič by vám nemalo stáť v ceste. Pod stolom by ste mali mať aspoň jeden set zásuviek, do ktorých schováte a usporiadate veci, ktoré nechcete, aby boli vidieť priamo na očiach.
Náš tip! Vynikajúcimi pomocníkmi sú organizéry papierov, kancelárskych potrieb a ostatných vecí. Odporúčame sa vám zveriť sa do ich rúk. Zaobstarajte si (alebo vyrobte) organizér na perá, ale aj do zásuviek na ostatné maličkosti, ako sú napríklad sponky na papiere či malé nalepovacie papieriky.
3. Dekorujte
Aj keď pracovný stôl neznesie príliš veľa dekorácií, jeho okolie áno. V pracovnom prostredí by ste sa mali cítiť čo možno najlepšie. V domácom prostredí do oblasti vášho pracovného stola umiestnite napríklad veľkú kvetinu, alebo nainštalujte na stenu zopár malých políc, na ktoré umiestnite diplomy, certifikáty, prípadne staré zarámované pohľadnice. Do pracovného prostredia sa hodia aj rôzne ocenenia, ktoré priamo súvisia s úspechmi vo vašom zamestnaní.
Pozri aj: Kedy nepodceňovať búšenie srdca? Zisti, prečo najčastejšie vzniká