Etiketa v salóne krásy skutočne existuje. Ide o etiketu správania sa zo strany zákazníka, ale aj zo strany poskytovateľa služby.
Sú určité veci, ktoré zákazníkov rozčuľujú u kaderníka, maséra či kozmetičky, avšak na druhú stranu aj zákazníci vedia poriadne nahnevať, ak robia niektoré veci, ktoré špecialisti na zákazníkoch neznášajú. My vám prezradíme, čo robiť a nerobiť v salóne krásy.
Na čo by nemal personál salónu zabúdať
Personál by mal byť ústretový, profesionálny, vždy pripravený poradiť a mal by zistiť, aké sú očakávania klienta. Nevhodné a neprofesionálne je pred klientom dopíjať rannú kávu a dojedať raňajky. Všetko sa dá ešte pred prijatím prvého klienta.
Fajčenie je takisto tabu. Je skutočne nepríjemné, ak kaderníčka či nedajbože kozmetička pracuje s rukami, ktoré sú cítiť cigaretami. Kozmetička je dokonca v takej blízkosti, že cigarety môžete cítiť aj z jej nevábneho dychu. Nič príjemné, však?
Hygienicky čistý priestor. To je základ. V salóne si všímame veci ako čistý stôl, či kreslo u kaderníka, ktoré je vyčistené od vlasov alebo či má kozmetička a masér čisté uteráky a plachtu na ležadle.
Bude vás zaujímať: Krásna pleť klame: Vyzerá na 20, no v skutočnosti má 41 rokov!
Správanie zákazníka v salóne krásy
Ako prvé - dochvíľnosť. Meškanie pre kozmetičku, masérku či kaderníčku je niečo, čo dokáže nahnevať. Majú presne rozvrhnuté, koľko času potrebujú na dané procedúry a vaším neskorým príchodom všetko skomplikujete.
Hygiena je dôležitá. Objednávajte sa tak, aby ste ešte pred salónom stihli sprchu. Je nepríjemné pre personál, ak z vás cítia celodenný pot. Niektoré salóny disponujú sprchou. Ak je to potrebné, určite ju využite. S týmto sa spája aj vzhľad vlasov. Kaderníci nemajú radi, ak prichádzame s mastnými vlasmi. Je to pre nich nepríjemné.
Ďalším pravidlom je, ak ste chorý, nechoďte medzi ľudí. Radšej sa preobjednajte, ako by ste nakazili virózou svoju kozmetičku, kaderníčku či masérku.
Bude vás zaujímať: Ako si vytvoriť vlastný hydratačný pleťový produkt?
Správanie personálu k zákazníkom
Rady navštevujete kozmetický salón? Chodíte ku kozmetičke na ošetrenia, ale očakávate, že sa tam zrelaxujete a oddýchnete? Super, ale čo ak máte kozmetičku, ktorá neustále rozpráva a snaží sa s vami komunikovať. Nehanbite sa a slušne požiadajte o ticho alebo jednoducho odpovedajte stroho a personál to pochopí.
To platí aj u kaderníčky či masérky. Ak neradi vtedy klebetíte, jednoducho zatvorte oči a reagujte taktiež krátkymi odpoveďami. To pochopí každý.
Pokiaľ máte skúsenosť, že vaša kozmetička či kaderníčka vám neustále ponúka produkty a doslova vám ich vnucuje, naučte sa povedať nie, ďakujem. Inak budete chodiť domov s haldou produktov, ktoré vám ani netreba.
Odporúčame: Obťažujú vás komáre? Zbaví vás ich týchto 6 surovín!