Vegetariánky, pozor! Tieto potraviny bohaté na proteíny nahradia mäso

Ste vegetariánkou, vegánkou alebo len neholdujete mäsu? Potom vám pravdepodobne chýba jedna z najdôležitejších živín, proteín. Nič však nie je stratené a mäso v žiadnom prípade nemusíte začať konzumovať. Mali by ste sa len naučiť, ako proteín do svojho tela dostať z iných potravín a že je týchto potravín neúrekom…

Ak ešte stále netušíte, ktoré potraviny sú bohaté na proteín, čítajte o tejto zaujímavej a poučnej výživovej téme ďalej. Potom si tieto proteínové bomby naordinujte do jedálnička a je to!

Zaujme ťa: Keď reč tela hovorí za všetko: Čo o tebe prezradia pohyby?

koľko proteínu obsahujú strukoviny

Zdroj: Shutterstock®

20 až 40 gramov proteínu

Aby ste si vedeli predstaviť, aké bohaté sú nasledujúce potraviny na proteín, musíte najprv vedieť, koľko proteínu má mäso.  Kuracie mäso obsahuje na 100 gramov 31 gramov proteínu, hovädzina 26 gramov proteínu a bravčové sa nachádza niekde v strede s 27 gramami proteínu na 100 gramov. 

Poďme sa teda pozrieť na potraviny, ktoré obsahujú 20 až 40 gramov proteínu na 100 gramov, čo je ekvivalentné množstvo k mäsu:

  • Mozarella – 32 gramov
  • Iné tvrdé syry – okolo 27 gramov
  • Arašidy – 26 gramov
  • Arašidové maslo – 25 gramov
  • Fazule (rôzne druhy) – okolo 20 gramov

Bude sa ti páčiť: Toto je prvá pomoc pri prejedení sa. Pomôž si prírodne!

koľko proteínu obsahuje syr

Zdroj: Shutterstock®

3 – 20 gramov proteínu

Samozrejme, že do svojho jedálnička nemusíte zaradiť len vysokoproteínové jedlá, ale aj potraviny, bohaté na proteín, v menšom množstve. Menej je niekedy viac a jedlo si môžete z týchto surovín pekne vyskladať.

  • Tekvicové semienka – 19 gramov
  • Tempeh - 19 gramov
  • Ovsené vločky – 17 gramov
  • Cottage cheese – 11 gramov
  • Grécky jogurt – 10 gramov
  • Šošovica – 9 gramov
  • Tofu – 8 gramov
  • Vajce – 6 gramov
  • Mlieko – 3 gramy

Vyskúšaj: Máš extrémne problémy s pleťou? Tak vyskúšaj slimačí sliz!

ako pripraviť proteínový šejk

Zdroj: Shutterstock®

Okrem týchto proteínových jedál si môžete svoje bežné jedlo jednoducho doplniť o kvalitný proteínový prášok, ktorý môže slúžiť do pečenia, varenia aj nápojov.

3 komentárov
Helena Zobková

Helena Zobková

13.05.2018 11:49

So záujmom som si to prečítala, ale nemienim sa úplne vzdať mäsa. Mám rada rôznorodú stravu a rada skúšam nové a nové potraviny.

Vaše meno:

Elena Švachová

Elena Švachová

13.05.2018 22:50

Môj syn je vegetarián a kvôli nemu varím jedlá bez mäsa,takže často jedávame to,čo on.Ale občas predsa len uvarím aj mäsový obed zasa kvôli manželovi :-)

Vaše meno:

Jana Komadová

Jana Komadová

10.06.2018 21:51

Občas si pochutnám na mäsku no nemusím ho mať každý deň

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

ČO ČÍTAJÚ OSTATNÍ

Z NÁŠHO YOUTUBE