Je to už viac ako mesiac, čo aj mne začalo dobrodružstvo s Kadjarom. No a musím povedať, že som sa naň naozaj viac ako tešila. Tohto krásavca sme dostali do redakcie na dlhodobý test. A z toho sa teším ešte viac, nakoľko mám dosť času poriadne ho otestovať, či už ako zaneprázdnená pracujúca žena, mamička 1,5-ročnej dcérky na materskej alebo cestovateľka, ktorá rada objavuje nové miesta. No nedivte sa, je to úplne normálne, lebo my ženy žijeme niekoľko životov naraz a niekedy ani samy netušíme, ako to zvládame. Aj preto sa tešíme každému jednému pomocníkovi. A tým mojím a naozaj veľkým sa stal Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Intens. Ide o skoro úplne najvyššiu možnú výbavu, čo mi umožní otestovať naozaj takmer všetko, čo tento dobrodruh ponúka.
Je pastvou pre oči
No a čím iným začať ako prvým pohľadom. Aj keď som sa tešila na červenú či modrú farbu karosérie, čierna ma milo prekvapila. Aj v tejto farbe pôsobí stále dobrodružne, no pre mňa zároveň aj elegantne a bezpečne, ako taký spoľahlivý osobný bodyguard na kolesách. Má veľmi výraznú chrómovú prednú masku a krásne prepracované predné Full LED svetlá. No a keďže aj tohto môjho obuli do krásnych 19'' palcových diskov z ľahkej zliatiny, ktoré sa mi veľmi páčia, pôsobia na aute ako čerešnička na torte. Veď čo si budeme hovoriť, na kvalitnej a krásnej obuvi vždy záleží :). A keďže sa už za ním otočila nejedna hlava, môžem povedať, že ani zozadu ma nesklamal. Veď zadné svetlá a taktiež spracovanie výfukov sa dizajnérom rovnako vydarilo.
Pozri aj: Toto sú tie najzbytočnejšie funkcie auta! Uhádneš, ktoré sú to?
Pohodlnosť na prvom mieste
No ešte viac ma potešilo, keď som si doň mohla sadnúť. Vďaka manželovi som mala možnosť sedieť aj v Kadjari pred aktuálnou modernizáciou, keďže ho mali v redakcii Topspeedu na test. A musím povedať, že sa s interiérom naozaj pohrali. Nové čalúnenie a chrómové detaily krásne spracovali. Celá palubná doska má čisté línie. V strede palubnej dosky je zabudovaná dotyková 7" obrazovka multimediálneho a navigačného systému R-LINK 2. Volant mi jednoducho sadol do oboch rúk ako uliaty, skrátka – radosť šoférovať. O to viac, keď sa po usadení necítim ako doma na stoličke v jedálni, ale naozaj ako na pohodlnej sedačke auta, z ktorej viem auto skutočne aj cítiť. Aj vďaka tomuto verím, že zvládne aj náročnejšie terény, čo ale zatiaľ nemôžem posúdiť na 100 %. A keďže som už mala možnosť byť jazdcom, spolujazdcom a aj pasažierom vzadu, môžem len potvrdiť, že je pohodlný, a to aj na dlhé cestovanie úplne komplexne. A oceňujem aj väčšie držiaky nápojov vpredu, výduchy klimatizácie a vstupy USB vzadu. No a, samozrejme, nielen ja, ale tiež spolu s našou malou Luckou sme si zamilovali panoramatickú strechu. Veď úprimne, kto aj nie? A to hlavné nakoniec, čo sa interiéru Kadjara týka, tak áno, je naozaj priestranný a čo je fantastické, je aj veľmi variabilný.
Na bezpečnosti záleží
Ako ďalšiu by som chcela spomenúť práve bezpečnosť. Dennodenne vidíme, že nehôd na cestách nám skôr pribúda a aj preto oceňujeme každý jeden bezpečnostný prvok naviac, ktorý výrobca do auta zakomponuje. A aj tu toho máme neúrekom, veď posúďte: čelný airbag na strane vodiča a spolujazdca (s možnosťou deaktivácie airbagu spolujazdca), bočné airbagy chrániace hlavu a hrudník na strane vodiča aj spolujazdca, hlavové airbagy v prvom a druhom rade. Ďalej je súčasťou systém varovania pred opustením jazdného pruhu, automatické prepínanie diaľkových svetiel, systém rozpoznávania dopravných značiek s varovaním o prekročení povolenej rýchlosti jazdy, predné a zadné parkovacie senzory, špecifická predná a zadná ochrana spodku vozidla, asistent rozjazdu do kopca, systém kontroly tlaku v pneumatikách. Takže áno, v tomto aute mám naozaj pocit bezpečia, čo je pre mňa naozaj dôležitým atribútom.
No a okrem pocitu bezpečia mám v Kadjare aj mnou požadovaný pocit komfortu. Nielen z celkovej jazdy, čo pri stave našich ciest je skôr zázrak aj pri tých najpohodlnejších autách, ale aj celkovo z interiéru a použitých materiálov. No a hlavne aj malých detailov, ako sú panoramatická strecha, dvojfázová automatická klíma s výduchmi aj pre zadné sedadlá, 7" dotyková obrazovka multimediálneho a navigačného systému, veľké množstvo odkladacích priestorov, 2 vstupy USB pre zadné sedadlá a mnoho ďalšieho.
Neprehliadni: Ako jazdiť na kruhových objazdoch s dvoma pruhmi? Je to jednoduché!
A ako sa vraví, na dobré sa rýchlo zvyká, a tak som si aj na Kadjar zvykla naozaj po pár dňoch. Veď napokon veľmi dobre reaguje na riadenie, výborne sedí na ceste a viem s ním naozaj aj pekne zrýchliť či krízovo zabrzdiť. Dostala som model s automatickou prevodovkou. Tomu som sa ešte kedysi dávno veľmi bránila a na manuál som nedala dopustiť. Ale ako som objavila „čaro“ bratislavských zápch, tak bez automatu ani na krok. A aj keď ja už parkovanie dávno neriešim, poteším tie z vás, čo z neho majú stále veľký rešpekt a pri SUV-čkach obzvlášť. Ako inak, povedzme si pravdu, že parkovacie miesta nikto pre ne nezväčšil a ani nezväčší. No s Kadjarom sa mi parkuje naozaj veľmi dobre. Z miesta vodiča máte výborný prehľad. Spätné vonkajšie aj vnútorné zrkadlá sú naozaj dostačujúce, no a to ani nehovorím o prednom a zadnom parkovacom asistentovi a, samozrejme, aj kamere. Takže parkovanie s Kadjarom je, milé dámy, naozaj hračka.
Samozrejme, ja sa teraz teším na ďalšie kilometre a nové zážitky s týmto cestným dobrodruhom. A s radosťou sa s vami podelím o všetky konkrétne plusy a mínusy, ktoré odhalím v pokračovaniach tohto článku. Prvé bude z pohľadu mňa ako vyťaženej pracujúcej ženy, ktorá toho musí dennodenne naozaj veľa stíhať. A čo si budeme hovoriť, bez auta by to jednoducho nešlo. Veď občas vie poslúžiť aj ako kancelária na kolesách. Nechajte sa prekvapiť.