Ženský pohľad na: Toyota Camry Hybrid – návrat legendy po 15 rokoch

Na testovanie áut od výrobcu, ktorý celosvetovo vedie počtom predaných áut, sa vždy teším. Toyota je značka, ktorú neprehliadnete. Okrem toho je mi sympatická, lebo sa stavia do pozície lídra vo výrobe a predaji automobilov s benzínovo-elektrickým pohonom. Medziročne sa predaje hybridných automobilov zvýšili cca o 38 percent. Aj keď musím priznať, že po testovaní určitých modelov áut od rôznych výrobcov sa zamýšľam, kde začína marketing a kde končí zdravý rozum.  A či naozaj ide len o ekológiu. No to patrí už do iného článku.

Keď som si išla pre auto k importérovi, nebola som si celkom istá, ako najnovšia Camry vyzerá. Ide totiž o ôsmu generáciu sedanu, ktorá sa v Európe nepredávala takmer 15 rokov. Pred toľkými rokmi som ešte nebola „úplne po uši“ v autách a toto meno mi veľa nehovorilo.

Testovala som model: Toyota Camry 2,5 Hybrid 160 kW CVT Executive. Ďakujem spoločnosti Toyota Central Europe – Slovakia s.r.o. za bezplatné poskytnutie auta.

Pozri tiež: Toto sú tie najzbytočnejšie funkcie auta! Uhádneš, ktoré sú to?

Toyota Camry - predné svetlomety

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Toyota Camry Hybrid – aká je?

Na prvý pohľad vyzerá majestátne, ale nie príliš luxusne. Mne sa zdala taká elegantno-nenápadná. Neutají, že má japonské korene. Obrovská predná maska s horizontálnymi lamelami je neprehliadnuteľná. Nahrádza ako keby predný nárazník. Čo urobíte, keď ich škrknete pri parkovaní, nechám na vašej predstavivosti. Zaujímavé sú nápadné bi-LED reflektory, ktoré oceníte za šera a v tme. Keďže som testovala model Executive, upútali ma 18-palcové disky pridávajúce eleganciu (vo verzii Comfort sú 17-palcové disky). Vzadu je zvláštne modelovaná kapota, úzke svetlá a nápis modelového radu. Je to taký dizajnový mix, cítiť z neho americký pôvod. Inak vám je jasné, že auto patrí do vyššej strednej triedy.

Pri prvom pohľade sa mi Camry nezdalo až také veľké, kým som si neporovnala technické parametre. Jeho dĺžka je 4 885 mm (je dlhšie o 110 mm ako Passat a o 25 mm dlhšie ako Superb). Vôbec by som nehádala, že toto sú jeho priami konkurenti. Trošku ma zavádzala aj farba laku, hnedá – grafitová, metalický lak, inak veľmi „in“, lebo tmavá farba opticky zmenšuje. My dámy vieme, prečo si obliekame čierne nohavice :).

Inak je to limuzína postavená na platforme Lexusu ES. Lexus je divízia koncernu Toyota vyrábajúca luxusné automobily. Známa je svojím technickým pokrokom, bezpečnosťou, no a ja pridávam, že aj nadpriemernou cenou. Toto spojenie mu pridalo eleganciu a športový akcent. Na záver by som to zhrnula, ak chcete Camry porovnať, treba sa zamerať na: Škoda Superb, Opel Insignia či Peugeot 508.

Toyota Camry - zadné svetlomety

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

V dnešnej dobe sa v Európe najlepšie predávajú SUV modely. Čo motivovalo Japoncov začať dovážať americký bestseller Camry sedan? Prvý dôvod je jasný – Toyota vyradila z ponuky Avensis, ktorý bol špeciálne vyvinutý pre Európu. Potrebovala zaplniť „dieru“ na trhu. Druhý dôvod – nahráva im pokles záujmu o naftové motory a ich skúsenosti a prestíž vo výrobe hybridných motorov. Európa sa vždy správa ekologickejšie ako zvyšok sveta. Šancu zvýšiť podiel predaja áut v tomto segmente si nemôže nechať ujsť. Tretí dôvod – Camry je luxusný sedan pre manažérske pozície, ale nepôsobí tak okato ako BMW alebo Audi. Táto trieda áut sa v Európe, aj keď vo verzii sedan, ešte stále predáva.

Keď testujem autá, nezameriavam sa len na ich parametre a výkony. Práve naopak, veľa vecí posudzujem pocitovo, zážitkovo a prepájam ich s technickými údajmi pre lepšie pochopenie. Myslím si, že technické listy a dostupné videá z testovania áut z hľadiska ich výkonov sú vhodnejšie pre mužské pokolenie. Ale ako sa má zorientovať žena, ktorá hľadá usmernenie pri výbere auta? Slangové výrazy a prezentované silné stránky auta sú nie vždy to, čo jej pomôže.

Pozri tiež: Ako jazdiť na kruhových objazdoch s dvoma pruhmi? Je to jednoduché!

Toyota Camry - interiér

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Čiže čo ja a interiér Camry?

Z hľadiska veľkosti vnútorného priestoru sa nemôžem na nič sťažovať. Ešte aj naši pubertiaci boli spokojní s dostatkom priestoru, či už na výšku alebo na šírku. Dostatok priestoru bol aj na zadných sedačkách. Jednoznačne Camry patrí do manažérskej kategórie. Páčila sa mi aj kvalita spracovania materiálov (jemná koža, dekoračné lišty...), ergonómia sedenia. Kabína pôsobila robustnejším, ale elegantným dojmom. Predné sedadlá sú pohodlné, široké a relaxačné. Čo mi však chýbalo, boli odkladacie priestory. Na taký luxusný priestor ich bolo málo a boli neprehľadné. Z pohľadu ženy, ktorá z auta organizuje celú rodinu, a preto vozí potrebné vybavenie (rúž, slnečné okuliare, fľašu vody, kávu, mokré utierky, vreckovky, tyčinky, nabíjačku, lego, knižky... ), mi chýbalo ešte pár organizérov.

Vďaka najnovším technológiám sú užitočné informácie o trase synchronizované na troch miestach: na obrazovke multimediálneho systému Toyota Touch2, na prístrojovej doske a na čelnom skle (vďaka projekčnému displeju). Inak celý infotainment je iný ako pri európskych automobilkách. Nie je taký intuitívny a logicky rozložený. Dá sa však na to zvyknúť.  Je to len otázka, z akého auta prestupujete.

Toyota Camry 2,5 Hybrid, Executive

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Motor je jedným z hlavných dôvodov, prečo by ste mali o tomto aute uvažovať. Camry sa v Európe predáva len vo verzii hybrid. To znamená, že auto tejto kategórie – veľký sedan má jednoznačne prevahu v úspornosti. Ak hovoríme o jazde v meste, kde sa denne dostávame do zápch, státí, parkovacích domov, kratších úsekov v nižších rýchlostiach – Camry tieto vzdialenosti prekonáva s vypnutým spaľovacím motorom. Výsledkom je spotreba pod 5,5 litra na 100 km – čo je pri benzínových alebo naftových motorov nemysliteľné. Musíte mu však prepáčiť urevaný zvuk, ak sa rozhodnete predchádzať pomalšie autá v mestskej prevádzke. To je cena za tento pohon. Pod kapotou máte 2,5 litrový 4-valec a elektromotor. V spojení s prevodovkou dostanete zo systému 160 kW  a 221 Nm krútiaceho momentu. Samozrejme, musíte si zvyknúť na mix tejto hybridnej sústavy. A následne prispôsobiť tlak nohy na plynový pedál.

A čo celková spotreba? Na to, koľko auto váži a aké je veľké, je až neuveriteľne nízka. Moja priemerná spotreba na 100 kilometrov bola okolo 5,9 litra, v niektorých úsekov dokonca pod 5,6 litra. Jednoznačná výhoda oproti iným typom motorov.

Neprehliadni: Vieš, ako sa správne zipsovať na ceste? Tu sú zásady radenia sa!

Toyota Camry - batožinový priestor

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Batožinový priestor má objem 524 litrov, pričom pod podlahou ukrýva akumulátor, sadu základného náradia a dojazdovú rezervu. Na prevoz veľkých predmetov to nie je, ale rodinnú dovolenku zvládne s prehľadom. Nezabúdajte, je to sedan a nie kombi. Tak či tak, na bežné cestovanie aj mimo mesta je pohodlný. Pokojne ho pridám do zoznamu rodinných automobilov.

Ako to celé na záver zhodnotiť? Nová generácia Camry je najúspornejší, najkomfortnejší a najtichší jedinec v celej jeho histórii. Nie je to pretekár, ale pohodlný elegán na dlhé trate. Šoférovalo sa mi veľmi pohodlne a rýchlo som si zvykla na „japonskú kultúru“ ergonomiky. Priznávam, nemala som pocit, že šoférujem veľkú limuzínu. Uvedomovala som si jej priestrannosť až vtedy, keď som sa zamerala na vnútorné usporiadanie auta. Čo je výhodou pre ženu, lebo nemá strach z užších ciest alebo parkovacích domov.

Ďalším plusom je jej perfektný podvozok. Je dobre odhlučnený, drží stopu aj na rozbitých cestách. V rýchlych zákrutách nepláva. V praxi to znamená, že sa nemusíte báť ani rozbitých ciest, kde sa vyžaduje väčšie sústredenie. Podvozok to veľmi slušne zvláda za vás. Výsledkom je menej stresu za volantom. Čiže ak sa pozeráte po novom aute, ktoré má spĺňať predpoklady, ako je úspora, priestrannosť a bezpečnosť, pripíšte si do zoznamu Toyota Camry. A pokojne ju doplňte aj do zoznamu vhodných rodinných áut.

  • Testované vozidlo: Toyota Camry 2,5 Hybrid, Executive
  • Motor: Hybrid Dynamic Force, 2.487 cm3
  • Prevodovka: planétová - kontinuálna
  • Max. výkon: 160 kW (218 k)
  • Cena s DPH: 39.500 EUR s DPH
Toyota Camry 2,5 Hybrid cena

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Moje hodnotenie (1-5*):

  • Jazda v meste: 4*  ľahké manévrovanie                                
  • Jazda mimo mesta: 4*  
  • Terén: netestovala som
  • Spotreba: 5*
  • Miesto na zadných sedadlách: 5*
  • Batožinový priestor: 3*
  • Interiér: 4*  subjektívne hodnotenie
  • Ergonómia: 3,5* atypické tvary
  • Exteriér: 3,5* subjektívne hodnotenie
Google news
Nenechajte si ujsť žiadnu novinku! Sledujte nás na Google News a buďte vždy v obraze. Stačí jeden klik pre prístup k exkluzívnemu obsahu a najčerstvejším informáciám. Pripojte sa k našej rastúcej komunite informovaných čitateľov!

2 komentárov

Ľubica Šťastná

Ľubica Šťastná

20.11.2019 06:28

Vcelku zaujímavý elegantno-nenápadný hybrid.

Vaše meno:

Inge Hájeková

Inge Hájeková

25.11.2019 10:00

Autíčko síce nenápadné... ale naozaj s dobrou výbavou...

Anton Marek

Anton Marek

12.03.2021 12:09

veľmi elegantné auto

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE

Google News logo

Odoberaj najdôležitejšie správy z kamzakrasou.sk cez Google News.