Nemecký výrobca Volkswagen má dlhú históriu vo výrobe áut a nikto nepochybuje, že po technickej a motorovej stránke patria jeho autá k TOP na svete. Keď však hovoríme o dizajne, je z nich cítiť nemecký rukopis – klasická elegancia, zriedka niečo extravagantné, konzervatívnejší prístup. Už pri uvádzaní nového modelu T-Roc na trh ma zaujala TV reklama. Bola iná, ako ich predchádzajúce spoty. Oslovila tak ako toto auto svojím nadčasovým dizajnom.
T-Roc patrí opticky k tomu najzaujímavejšiemu, čo v poslednej dobe Volkswagen predstavil. Je to nové SUV – spojenie moderného crossoveru a športového kompaktu. Už na prvý pohľad vidno, že je to auto s iným rukopisom. Dostala som na testovanie športovú verziu s 2-litrovým benzínovým motorom, výkonom 190 koní! No úplne nadupané auto!!! Po technickej aj motorovej stránke.
Ale zas, až pri písaní tejto recenzie som sa dozvedela, že je možnosť vybrať si z 11 – slovom jedenástich farieb karosérie!!! Testovacie vozidlo bolo vo farbe šedá indium metalíza. Na také krásne športové vozidlo príliš nudná farba, teda podľa mňa. Konzervatívny nemecký prístup sa prejavil aj pri objednávaní testovacieho vozidla. Viem si toto auto živo predstaviť v oranžovej energetic alebo v žltej kurkuma metalíze. Jasné, že farba neubrala z kvality auta, ale nevynikli tvary vozidla tak, ako by sa dalo. Prečo nevyužiť potenciál, keď máte k tomu všetky podmienky?! Asi táto farba vyhovuje väčšine slovenských zákazníkov, preto bola vybraná. Ďakujem importérovi, spoločnosti Porsche Slovakia, za bezplatné poskytnutie auta.
Pozri aj: AUTO TEST: Ford ECOSPORT Titanium, 1.0 EcoBoost - malé SUV
Volkswagen T-ROC Sport 2.0 TSI 4MOT
Testovacie autíčko T-ROC Sport, 2,0 TSI 4MOT s automatickou dvojstupňovou prevodovkou a ja sme spolu najazdili cca 500 km. Nedalo sa netestovať diaľnicu – 390 km, zvyšné kilometre patrili mestu. A hneď na úvod musím priznať, že mi bolo veľmi ľúto, keď som ho musela vrátiť predajcovi. Toto auto malo pre mňa optimálnu veľkosť a nadpriemerne „živý“ motor. Naozaj som si ho užila.
T-Roc vám je už na prvý pohľad sympatický. Je iný, menší, ale má veľa zaujímavých detailov. Vonkajší dizajn je zvýraznený v prednej časti dennými svetlometmi v kombinácii so smerovkami v tvare nepravidelných šesťuholníkov, ktoré svietia len po obvode. Pekným detailom sú aj chrómované horizontálne linky, ktoré pokračujú do hlavných svetiel. Je to opticky oveľa menej konzervatívne auto, ako som zvyknutá pri Volkswagene.
Interiérové vybavenie
Hneď, keď sa posadíte za volant, viete, že ste v aute Volkswagen group. Má príkladnú ergonómiu, kvalitné prevedenie palubovky, svoj rukopis rozmiestnenia informačných prístrojov. Zmena je, že klasické analógové budíky boli vymenené za digitálne displeje. Nie som až taký technický expert, mám radšej kombináciu s manuálnym ovládaním. Pri digitálnych systémoch sa viem stratiť, ak nie sú úplne intuitívne. Potom nastúpi môj manžel a začne stláčať všetky možné páčky a ukazovať mi: „Aha, toto si už skúšala? A toto si už videla?“ V tej chvíli ho doslova nenávidím! Pán tvorstva presne vie, ako prepnúť navigáciu tak, aby bola zároveň na dvoch displejoch!!! A odhalí všetky možné nastavenia a funkcie v priebehu piatich minút. Zhrniem to: INFOTAINMENT v T-Roc ponúka oveľa viac, ako bežne využívam. Od možnosti telefonovania prostredníctvom hands-free, poskytovania najaktuálnejších informácií, navigácie, prehrávania hudby, bezdrôtové nabíjanie, rozoznávanie kolízie s chodcom s funkciou núdzového brzdenia, atď. Treba si pozrieť technický list výrobcu, ak vám ešte niečo chýba. Myslím, že tam nájdete úplne všetko.
Čo ma zaujalo a páčilo sa mi (pozor, príde ženská logika), bolo ambientné osvetlenie dverí. Červené LED diódy vo dverách, hlavne večer, dodávali príjemnú atmosféru. Inak priestoru v interiéri je viac, ako sa zdá. Máte dostatok miesta na predných sedadlách. Viete si prispôsobiť sedadlo vodiča podľa vašej predstavy. Na zadných sedadlách je dostatok miesta na dĺžku aj výšku, pre dvoch dospelých ľudí. Podľa potreby odveziete aj troch. Keď vozíte puberťákov s výhľadom niekoľkých rokov, nebudú sa môcť sťažovať na nedostatok miesta. Ak vozíte bábätká, máte pripravený systém ISOFIX na upevnenie dvoch detských sedačiek. Čiže je to auto s rodinnou perspektívou!
Zaujme ťa: Ženský pohľad na: Lexus NX 300 h, Prestige 4x4 E-Four
Batožinový priestor a pohodlie v kompaktnom SUV T-ROC
Batožinový priestor má objem 455 litrov. V prípade potreby sa operadlá zadných sedadiel dajú sklopiť a hneď máte 1290 l. Oceníte, ak prevážate väčšie veci. Veď máte mestské SUV!!!
Šoférovanie s T-Rocom bola naozaj zábava. Veľmi milo ma prekvapil podvozok, ktorý je dostatočne pohodlný. Karoséria je dokonalo odhlučnená. Vďaka pohonu 4Motion si užívate slobodu jazdy. Najviac sa mi páčila jazda v športovom režime. Nedalo sa odolať. Som asi z tých agresívnejších vodičov a keď s vami ešte aj spolupracuje motor, resp. podvozok, nestačíte sa čudovať, ako vám to ide. Autíčko krásne „sedí“, neskáče, nerozhojdá sa, zákruty sú vaša vášeň a výzva v jednom. Toto všetko ide, ak sú technológie v poriadku. Bezpečnosť pri jazde je prvoradá, ale pri tom vás poteší spoľahlivý partner.
Spotreba v meste bola cca 8,8 l / 100 km a mimo mesta 6,0 l / 100 km. Celková priemerná spotreba sa vie ustáliť na cca 7,0 l / 100 km.
Naozaj sa mi s týmto autíčkom ťažšie lúčilo. Má všetky najnovšie technologické vychytávky, perfektný podvozok a eňo ňuňo motor! Ak by som si farebne doladila karosériu, tak by to bolo také vysnívané autíčko. Je vhodné do rodiny s deťmi (dostatok priestoru, vyššie sedenie, dobrá bezpečnosť), ale aj pre mladých aktívnych ľudí. Ako si ho nastavíte, tak sa vám prispôsobí. Myslím si, že svojimi vlastnosťami osloví širšiu vrstvu záujemcov, ako pri iných modeloch.
- Testované vozidlo: T-ROC Sport 2.0 TSI 4MOT DS7, 190 k/ 140 KW, DS7-Automatická prevodovka
- Motor objem: 1984 cm3
- Výkon motora: 140 kW
- Prevodovka: automatická 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG
- Cena s DPH: 32.870 EUR s DPH
Odporúčame: AUTO TEST: Karoq Style 2.0 TDI 110 kW – pilier predaja ŠKODA AUTO
Moje hodnotenie (1-5*):
- Jazda v meste: 5* ľahké manévrovanie, optimálna veľkosť
- Jazda mimo mesta: 5* pocit bezpečnosti, robustnosti
- Terén: netestovala som
- Spotreba: 4*
- Miesto na zadných sedadlách: 4,5*
- Batožinový priestor: 4*
- Interiér: 4* subjektívne hodnotenie
- Ergonómia: 4,5* ovládacie prvky, vyššie sedenie
- Exteriér: 5* subjektívne hodnotenie