Nosíte vy alebo vaše deti takmer denne Conversy alebo iné tenisky podobné tomuto typu? Vám určite vydržia aj niekoľko rokov. Ale s deťmi, priznajme si, je to o troška horšie. Tentokrát však tenisky už nemusia putovať do odpadu.
Značka Balenciaga predstavila novinku, ktorá vyvolala medzi ľuďmi značný rozruch. Stane sa nosenie zničených topánok novým trendom?
Prečítajte si: Modelku preslávili jej sivé vlasy. Priznala ich bez hanby
Kontroverzná limitovaná edícia
Luxusná značka Balenciaga prišla aktuálne na trh s limitovanou edíciou modelu Paris Sneaker, čiže parížskych tenisiek, ktoré pripomínajú tenisky Chuck Taylor od značky Converse.
Tenisky sú dostupné v dvoch modeloch – nižšie a vyššie. Vybrať sa dá z dvoch farieb – čiernej a krémovej.
Zverejnené fotografie zničených tenisiek s odretou gumou na podrážke, s dierami a špinou na samotnej topánke vyvolali na sociálnych sieťach značný ohlas ľudí, informuje portál CNN.
Extrémne poškodené topánky sú však len limitovanou edíciou, v ktorej vyšlo 100 párov. A cena za pár? Neuveriteľných 1735 eur.
Módny dom na svojom portáli predáva aj menej drsnejšiu verziu Paris Sneaker, ktorých cena sa pohybuje od 410 do 550 eur, v závislosti od konkrétneho štýlu. Je možné si vybrať z dvoch modelov, v troch farbách – čiernej, bielej a červenej.
Bude ťa zaujímať: Zoberte dieťa do čarovného sveta rozprávok, uľahčite mu tým učenie
Ochrana životného prostredia
Balenciaga pri prezentovaní topánok vysvetlila, že topánky Paris Sneaker naznačujú, že sú určené na nosenie počas celého života.
Práve vyjadrenie – „určené na nosenie počas celého života“, je značne podstatné vzhľadom na časť módneho priemyslu, ktorý produkuje nekvalitné oblečenie a topánky na krátkodobú a nadmernú spotrebu, čím vzniká množstvo zbytočného odpadu.
Totálne zničené topánky sa pravdepodobne nestanú dlhodobým módnym trendom. Vyvolávajú však diskusiu, aby sme sa o naše oblečenie a topánky viac starali, dali ich radšej opraviť, ak sú zničené a tak boli ohľaduplní a produkovali menšie množstvo odpadu.
Vedúca redakčného obsahu GQ France Pam Boy poukázala aj na ďalšie posolstvo kampane. V komentári na Instagrame uviedla, že kreatívny riaditeľ značky Balenciaga Demna Gvasalia úplne prevracia podstatu luxusu.
Neprehliadni: Jennifer Aniston roky sužovala nespavosť. Takto ju porazila!
Nie prvýkrát
Značka Balenciaga je už známa svojimi kreatívnymi, niekedy kontroverznými a vtipnými produktmi. V roku 2017 predstavila tašku, ktorá stála 2000 eur a bola až nápadné podobné taške obchodného domu Ikea. Taška Ikea sa v tom čase dala zakúpiť za približne 90 centov.
Medzi ďalšie kreatívne produkty luxusného módneho domu patria robustné tenisky Triple S či špicaté pančuchové kozačky.
Neprehliadni: Modrá Ikea taška za 2 000 dolárov? No nekúp to!
Zdroj foto: úvodná fotka - instagram.com/bof
10 komentárov
Ľubo Gombár
27.08.2022 11:18Ani smeti by som nešiel tak obutý vyhodiť
Iveta Moravčíková
13.06.2022 12:03Nič nie je nemožné v dnešnej dobe
Daniela Bieliková
13.06.2022 11:47to je niečo strašné...
Mária Chromíková
13.06.2022 09:41Čo je moc to je moc .
Mária Slováková
13.06.2022 07:29Nedbalý look sa mi celkom páči ale za tieto topánky dať 1700 Euro je prehnané.
Ľubica Šťastná
13.06.2022 07:10Naozaj kontroverzná limitovaná edícia.
Mária Maxianová
12.06.2022 18:44trochu prehnané, vlastne dosť
Lenka Šluchová
12.06.2022 15:24Tak toto neviem či sa chytí na trhu. Ja osobne by som si to neobula. Ale na druhej strane obdivujem ľudskú vynaliezavosť.
Katarína Konečná
12.06.2022 12:29vyzerá to otrasne
Alžbeta Neuschlová
12.06.2022 10:21Tak toto je už príliš