Nosíte vy alebo vaše deti takmer denne Conversy alebo iné tenisky podobné tomuto typu? Vám určite vydržia aj niekoľko rokov. Ale s deťmi, priznajme si, je to o troška horšie. Tentokrát však tenisky už nemusia putovať do odpadu.
Značka Balenciaga predstavila novinku, ktorá vyvolala medzi ľuďmi značný rozruch. Stane sa nosenie zničených topánok novým trendom?
Prečítajte si: Modelku preslávili jej sivé vlasy. Priznala ich bez hanby
Kontroverzná limitovaná edícia
Luxusná značka Balenciaga prišla aktuálne na trh s limitovanou edíciou modelu Paris Sneaker, čiže parížskych tenisiek, ktoré pripomínajú tenisky Chuck Taylor od značky Converse.
Tenisky sú dostupné v dvoch modeloch – nižšie a vyššie. Vybrať sa dá z dvoch farieb – čiernej a krémovej.
Zverejnené fotografie zničených tenisiek s odretou gumou na podrážke, s dierami a špinou na samotnej topánke vyvolali na sociálnych sieťach značný ohlas ľudí, informuje portál CNN.
Extrémne poškodené topánky sú však len limitovanou edíciou, v ktorej vyšlo 100 párov. A cena za pár? Neuveriteľných 1735 eur.
Módny dom na svojom portáli predáva aj menej drsnejšiu verziu Paris Sneaker, ktorých cena sa pohybuje od 410 do 550 eur, v závislosti od konkrétneho štýlu. Je možné si vybrať z dvoch modelov, v troch farbách – čiernej, bielej a červenej.
Bude ťa zaujímať: Zoberte dieťa do čarovného sveta rozprávok, uľahčite mu tým učenie
Ochrana životného prostredia
Balenciaga pri prezentovaní topánok vysvetlila, že topánky Paris Sneaker naznačujú, že sú určené na nosenie počas celého života.
Práve vyjadrenie – „určené na nosenie počas celého života“, je značne podstatné vzhľadom na časť módneho priemyslu, ktorý produkuje nekvalitné oblečenie a topánky na krátkodobú a nadmernú spotrebu, čím vzniká množstvo zbytočného odpadu.
Totálne zničené topánky sa pravdepodobne nestanú dlhodobým módnym trendom. Vyvolávajú však diskusiu, aby sme sa o naše oblečenie a topánky viac starali, dali ich radšej opraviť, ak sú zničené a tak boli ohľaduplní a produkovali menšie množstvo odpadu.
Vedúca redakčného obsahu GQ France Pam Boy poukázala aj na ďalšie posolstvo kampane. V komentári na Instagrame uviedla, že kreatívny riaditeľ značky Balenciaga Demna Gvasalia úplne prevracia podstatu luxusu.
Neprehliadni: Jennifer Aniston roky sužovala nespavosť. Takto ju porazila!
Nie prvýkrát
Značka Balenciaga je už známa svojimi kreatívnymi, niekedy kontroverznými a vtipnými produktmi. V roku 2017 predstavila tašku, ktorá stála 2000 eur a bola až nápadné podobné taške obchodného domu Ikea. Taška Ikea sa v tom čase dala zakúpiť za približne 90 centov.
Medzi ďalšie kreatívne produkty luxusného módneho domu patria robustné tenisky Triple S či špicaté pančuchové kozačky.
Neprehliadni: Modrá Ikea taška za 2 000 dolárov? No nekúp to!
Zdroj foto: úvodná fotka - instagram.com/bof