Ako spomaliť starnutie? Pleti pomôžu tieto potraviny!

Starnutie je nevyhnutnou súčasťou života každého živého tvora. Koniec koncov, každý zostarne. Vieme ho však spomaliť. Čo sa ukrýva pod tajomstvom mladého výzoru? Je to pravidelný tréning, pravidelná návšteva kozmetičky alebo pravidelná meditácia?

Možno áno. V prípade, že si chcete udržať mladý vzhľad, musíte zlepšiť svoje stravovacie návyky. V skutočnosti má naša strava veľmi veľký vplyv na proces starnutia. Konzumáciou správnych potravín naučíte svoje telo inak reagovať na prípadné ochorenia.

Pozri aj: Pozor, aj nadbytok spánku škodí. Koľko spánku je priveľa?!

zelenina

Zdroj: Shutterstock®

Ovocie a zelenina

Ovocie a zelenina sú pre naše telo a zdravie najlepšie a bodka. Denný príjem týchto surovín je dve a pol alebo šesť a pol šálky, v závislosti od denného príjmu kalórií. Obsahujú antioxidanty. Okrem udržania vekovej línie, ovocie a zelenina znižujú riziko rakoviny a srdcových ochorení. Zásoba farebného ovocia a zelenej listovej zeleniny by nemala chýbať v každej domácnosti. Citrusové plody, čučoriedky, červená paprika, rajčiny i tmavá listová zelenina sú bohaté na vitamín C. Granátové jablko, brusnice pomáhajú znižovať škodlivé účinky UV žiarenia.

Odporúčame: Potraviny posilňujúce pľúca: Toto v období pandémie potrebujeme všetci!

kuracie mäso

Zdroj: Shutterstock®

Chudé bielkoviny

Bielkoviny môžeme nazvať aj stavebným kameňom kolagénu. Ten udržuje pleť vláčnu a pružnú. Pravidelným príjmom bielkovín prispievate k lepšej produkcii kolagénu v tele. Vaječné bielky, hydina a ryby patria medzi najväčšie zdroje bielkovín. Pokiaľ ste vegetarián, výborným zdrojom bielkovín je tofu.

morské ryby

Zdroj: Shutterstock®

Ryby

Ryby sú výborným zdrojom omega-3 mastných kyselín. Omega-3 mastné kyseliny nájdete v rybom oleji. Tie pomáhajú chrániť srdce, znižujú riziko Alzheimerovej choroby a mozgovej mŕtvice. Taktiež bolo zistené, že chránia pokožku pred slnkom.
Odporúčajú sa aspoň dve porcie bohaté na omega-3 mastné kyseliny každý týždeň. Tučné ryby, ako sú tuniak, losos, sardinky, sleď, makrela a pstruh sú povolené. Veľmi dôležitá je čerstvosť ryby.

Pozri aj: Čím si ťa získa olej z pekanových orechov? Využiješ ho v kuchyni i kúpeľni!

jogurt

Zdroj: Shutterstock®

Mliečne výrobky

Pre silné kosti sú nevyhnutné vápnik a vitamín D. Chceme sa predsa vyhnúť osteoporóze a rôznym ochoreniam kostí. Silné kosti rovná sa správne držanie tela. Vďaka správnemu držaniu tela budete vyzerať vyššie a mladšie. Jedzte aspoň tri porcie mliečnych výrobkov denne. Mlieko, jogurt, maslo, syr a čokoľvek, čo vám napadne.

zelený čaj

Zdroj: Shutterstock®

Zelený čaj

Zelený čaj je považovaný za jeden z najlepších zdrojov antioxidantov, ktoré v našom tele bojujú proti voľným radikálom. Tie prispievajú k rýchlejšiemu starnutiu. Tiež pomáha zvýšiť metabolizmus, čo spôsobuje väčšie spaľovanie tukov. Optimálna je jedna šálka zeleného čaju denne. Viac však neuškodí.

Voda

Ste zaneprázdnená a nemáte čas na tieto potraviny počas dňa? Nezabudnite na jeden z najlepších anti-aging zdrojov – vodu. Osem pohárov tejto tekutiny zvládnete, no nie? Voda udržuje pokožku vláčnu, hydratovanú a pevnú. Pitím vody detoxikujete svoje telo, podporujete trávenie.

Odporúčame: Horúce čokoládové suflé: Delikatesa pre všetkých milovníkov čokolády!

2 komentárov
cucoriedka

cucoriedka

14.08.2013 18:11

zeleny caj je NO. 1 u mna

Vaše meno:

Kristína Dická

Kristína Dická

01.05.2020 06:20

Super, kávu nepijem, ale šálka zeleného čaju každé ráno musí byť :-)

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE