Ženský pohľad na: Alfa Romeo Giulia Q2 - kráska s talianskou eleganciou

Talianska móda, architektúra, kultúra, gastronómia, dizajn... Taliansko je pre mňa samo o sebe očarujúce a inšpirujúce.  Udáva trend v mnohých odvetviach a má bohatú históriu, z ktorej čerpá.  A čo autá? Čo je na nich najdôležitejšie? Motor a dizajn. A tu nastane polemika hlavne medzi mužským pokolením. Čo je prvé? Čo je to, čo má väčší zmysel? MOTOR! No áno, v tomto súboji vyhrávajú nemeckí výrobcovia. Ale keď hovoríme o dizajne, prikláňam sa na stranu Talianov.  

Značku Alfa Romeo som testovala po prvý krát. Zo skúseností známych, ktorí vlastnili túto značku, som bola pripravená na kontrast medzi zaujímavým dizajnom a technickými nedokonalosťami.  Je pravda, že v poslednej dobe som nezachytila väčšiu reklamu na autá tejto značky. A ani som nečítala o nových modeloch. Moje informácie neboli najaktuálnejšie.

Testovala som model: Alfa Romeo Giulia, 2,2 diesel, 180 kW – s 8 stupňovou automatickou prevodovkou. Ďakujem spoločnosti FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. za bezplatné poskytnutie auta.

Neprehliadni: Ženský pohľad na: Volkswagen T-ROC Sport 2.0 TSI 4MOT

Alfa Romeo Giulia

Zdroj: Shutterstock®

Čakala ma krásavica v jasne červenej farbe. Už na prvý pohľad vidno, že to auto má iný rukopis dizajnu. Nápadne sa odlišuje od konkurenčných áut. Je už len na vás, či sa vám páči alebo nie. Nie je to auto, pri ktorom poviete, že je mi to jedno. Buď si ho zamilujete, alebo sa vám nepáči. Ja patrím do tej prvej kategórie (môj manžel do tej druhej). Mne sa naozaj páči! Je proste iné, má svoj vlastný rukopis a štýl. Vpredu vás upúta výrazná maska chladiča v tvare „Trilobo“. Oblé tvary prednej a zadnej kapoty, k tomu jemné prelisy vytvárajú športovú siluetu auta. Giulia patrí medzi najkrajšie autá strednej triedy, s pohonom zadných kolies a s motorom vpredu. Áno, dizajn, ten Talianom vždy išiel. Všetky detaily a prvky sú jednoduché, ale zároveň vyvážené do harmónie. Nedá mi nespomenúť, že nový vývoj v Alfa Romeo bol zverený technickému riaditeľovi Ferrari – Philippe Kriefovi. No možno preto toto auto vyhráva rôzne súťaže v obľúbenosti.

Alfa Romeo Giulia - zadné svetlomety

Zdroj: Shutterstock®

Pozor, nasadáme do interiéru

Neviem, čím to bolo, ale hneď ako som sa posadila, počula som, ako mi auto šepká: „Madam, vítam vás.“ A nepreháňam, fakt som sa cítila ako dámička. Ten interiér má rukopis z prémiového segmentu. Nájdete niečo spoločné so značkami Audi, BMW, ale aj s Ferrari. Je typicky minimalistický, ergonomicky dobre zvládnutý. Ide o kombináciu materiálov: drevo, leštený brúsený hliník, koža Pieno Fiore a technické tkaniny.

Sedenie vodiča je pomerne nízke, ale stále máte dobrý výhľad vo všetkých smeroch. Volant je čalúnený jemnou kožou. Dá sa nastaviť podľa požiadavky vodiča takmer ideálne, ale mne sedel hlavne jeho tvar a veľkosť. Ešte také faux pas. Auto som prevzala už naštartované, nakoľko som ho preberala u predajcu, ktorý mi ho priviezol zo skladu. Čiže som sa nejako nezaoberala štartovacím tlačítkom. Keď som prišla na prvé miesto určenia, snažila som sa auto vypnúť. No, a tlačidlo štart/stop som nevedela nájsť!!! Hľadám, hľadám na všetkých možných klasických miestach a nič!!! Nakoniec som ho našla na ľavej spodnej strane volantu. Jasne vidieť, že Ferrari som ešte nešoférovala.

Odporúčame: Ženský pohľad na: Lexus NX 300 h, Prestige 4x4 E-Four

Alfa Romeo Giulia - interiér

Zdroj: Shutterstock®

Giulia je vybavená najmodernejšími technológiami v oblasti bezpečnosti a infotelematiky. Ovládanie je celkom jednoduché a intuitívne. 6,5 palcový displej s vysokým rozlíšením, s rozhraním Bluetooth, vstupom USB a ovládaním na volante. Grafika patrí k tým lepším, ale reaguje spomalene a horšie sa v nej orientuje. Táto vada sa dá prepáčiť. Ešte musím spomenúť bezpečnostné systémy, ktoré k autu patria. Štandardom všetkých verzií sú: systém varovania pred čelným nárazom s autonómnym núdzovým brzdením a funkciou detekcie chodcov, sledovanie jazdných pruhov, monitorovanie mŕtveho uhla s detekciou pohyblivých prekážok pri cúvaní, zadná parkovacia kamera. Vývoj nezastavíš, autá sa pomaly menia na samostatné entity. Nová Giulia kombinuje pôžitok z jazdy a maximálne bezpečie pre vodiča a aj ostatných cestujúcich. Dôkazom je hodnotenie Euro NCAP – Giulia dostala 5* a skóre 98% za ochranu cestujúcich.

Pozri aj: AUTO TEST: Karoq Style 2.0 TDI 110 kW – pilier predaja ŠKODA AUTO

Alfa Romeo Giulia - interiér

Zdroj: Shutterstock®

Motor, podvozok a batožinový priestor

Pár slov k motoru a podvozku auta. Asi to nie je úplne téma, ktorá je blízka ženskej logike. Ale aby bolo auto také, ako potrebujeme, tieto dve veci sú úplne esenciálne. Takže, testovacia Giulia mala 2,2 litrový naftový štvorvalec s veľkým turbodúchadlom. To znamená, že aj pri nízkych otáčkach máte vysoký krútiaci moment (ľahšie prekonáte prekážky). Ja len, ak by ste potrebovali dobrý argument pre manžela/partnera, prečo potrebujete práve toto auto. Tento fakt určite zaberie. Autíčko je razantné nielen v mestských, ale aj medzimestských rýchlostiach. Máte možnosť troch režimov jazdy - DNA: športový – D (ostrejšie brzdenie, športová jazda), komfort – N (komfortné odpruženie, rovnovážna jazda) a ekologické – A (maximálna úspora a dynamická účinnosť). Potrebujete ešte nejaký argument?

Tak dobre, ešte spotreba. Tabuľky hovoria mesto: 4,2 l/100 km, mimo mesta: 6,9 l/100 km. Zmiešaná spotreba: 5,0 l/100 km. Moja spotreba bola okolo 6,8 l/100 km, čo vôbec nebolo zlé vzhľadom na to, ako často som motor dostávala do otáčok.

Batožinový priestor má objem 480 litrov. A prevezie bez problémov posádku piatich ľudí aj s batožinou.

Alfa Romeo Giulia - technické vybavenie

Zdroj: Shutterstock®

Nová Alfa Romeo Giulia je akoby návrat ku klasickej koncepcii, ale s aktuálnymi jazdnými vlastnosťami. Jeho dizajn má rukopis „made in Italy“, čo zaručuje, že je to auto s dušou. Nie je to chladné bezpohlavné auto. Má niečo v sebe, čo musíte objaviť. A ak to nájdete, tak si ho zamilujete... Ale pozor, nie je pre každého. Ja som našla, čo som hľadala. Neviem, ako to výrobca robí, ale pre mňa to bolo auto s eleganciou a gráciou. No, možno motor nebol úplne dokonalý a našli sa aj iné technické chyby. Keď milujete, tak aj tolerujete. Čo asi viac odradí, je jeho pomerne dosť vysoká cena.

  • Testované vozidlo: Alfa Romeo Giulia 2,2 JTDM
  • Motor objem: 2143 cm3
  • Výkon motora: 140 kW/190 k
  • Prevodovka: automatická 8 stupňová
  • Cena s DPH: 41.000 EUR s DPH

Zaujme ťa: AUTO TEST: Mestský crossover Hyundai KONA 1,6 T-GDi STYLE, 4x4

Alfa Romeo Giulia - predné svetlomety

Zdroj: Shutterstock®

Moje hodnotenie (1-5*):

  • Jazda v meste: 5*  ľahké manévrovanie
  • Jazda mimo mesta: 4*  pocit bezpečnosti                    
  • Terén: netestovala som
  • Spotreba: 4*
  • Miesto na zadných sedadlách: 4*
  • Batožinový priestor: 3,5*
  • Interiér: 4*  subjektívne hodnotenie
  • Ergonónia: 3,5* ovládacie prvky
  • Exteriér: 5* subjektívne hodnotenie
Google news
Nenechajte si ujsť žiadnu novinku! Sledujte nás na Google News a buďte vždy v obraze. Stačí jeden klik pre prístup k exkluzívnemu obsahu a najčerstvejším informáciám. Pripojte sa k našej rastúcej komunite informovaných čitateľov!

2 komentárov

Ľubica Šťastná

Ľubica Šťastná

03.01.2019 07:13

Krásavica!

Vaše meno:

Anton Marek

Anton Marek

15.03.2021 12:48

krásne auto, Alfa Romeo to s dizajnom vie

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE

Google News logo

Odoberaj najdôležitejšie správy z kamzakrasou.sk cez Google News.