Ženský pohľad na: Honda HR-V 1,5 iVTEC – rozum vyhráva nad emóciou

Honda je japonská nadnárodná korporácia, známa tým, že vyrába automobily, motocykle a pohonné zariadenia. Je mimoeurópskym výrobcom, čiže, technicky sú jeho autá spoľahlivé, ale nečakajte posledný dizajn alebo ergonomiku.

Čo sa však týka spoľahlivosti vozidiel na základe ich poruchovosti, tak podľa americkej štúdie z roku 2019 (CarMD) sa výrobca Honda umiestil na 4. mieste. K najspoľahlivejším modelom patrili: Honda Civic, Honda CR-V a Honda HR-V. Nemohla som si odpustiť tento úvod. Snažím sa k testovaniu pristupovať objektívne, ale akokoľvek, vždy je to založené na mojej osobnej skúsenosti, vedomosti a pocite. Preto uvádzam aj nezávislé informácie, aby ste si vy sami urobili názor a vybrali, čo je pre vás najrelevantnejšie. Honda je spoľahlivý výrobca, ale nečakajte európsku precíznosť.

Testovala som konkrétne model: Honda HRV 1,5 i-VTEC, s manuálnou 6 stupňovou  prevodovkou. Ďakujem spoločnosti Omnia Motors a.s., za bezplatné poskytnutie auta.

Pozri aj: Ženský pohľad na: Audi Q8 50 TDI, quattro tiptronic (tri dni s princom)

Honda HR-V 1,5 i-VTEC - predné svetlomety

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Malé SUV od Hondy s benzínovým motorom, s atmosférickou verziou (bez turba, čo znamená lacnejší servis, nižšia kazivosť motora, ideálne na jazdu v meste a na kratšie trasy) s pohonom prednej nápravy. Už len tieto úvodné slová znamenajú, že ideme do ekonomickej verzie auta s vysokou technickou spoľahlivosťou. Nie je tu toho veľa, čo by sa kazilo. Víťazí tu rozum: auto, ktoré má bezproblémový motor, dobrú spotrebu, dizajn nie úplne od veci, dostupný servis a cenu. Áno, ak je auto niečo, čo považujete za predmet, ktorý vám má slúžiť a nemáte k nemu špeciálny vzťah (alebo k šoférovaniu), ide vám o spoľahlivosť, cenu a náklady, určite sa pozrite po modeloch Honda.

Nová HR-V prešla faceliftom prednej masky. Veľká chrómová lišta prepojila svetlomety. Drobné úpravy sa dotkli aj predného nárazníka. Viac chrómových častí nájdete aj v zadnej časti auta, na prahoch dverí, na kľučkách a na dverách batožinového priestoru. Stále však pôsobí dosť konzervatívne, aj keď musím povedať, že exteriér sa mi páčil viac ako interiér. Možno to bolo farbou: červená (Ralley Red)! Pôsobila elegantne, uhladene a nevytŕča z davu. Priami konkurenti HR-V sú: Škoda Karoq, SEAT Ateca, Renault Captur, Kadjar, Peugeot 3008 alebo Volkswagen T-Roc. Celkový dojem: pôsobí kompaktne a jemne športovo.

Honda HR-V 1,5 i-VTEC - zadné svetlomety

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Interiér je v čierno-čiernom prevedení. V kontraste s červenou karosériou mi to vôbec nevadilo. Skôr som mala z neho minimalistický pocit. Sedadlá: chvália sa titulom „Magic Seat“. Podľa technického listu sú tvarované tak, že sa v nich dobre cíti každý. Poskytujú vysokú úroveň pohodlia a opory. Sú dostatočne tuhé a tvarované. Dajú sa sklápať. Ich prednosť oceníte pri dlhých trasách. Kožený multifunkčný volant je tak akurát do ruky. Inak máte vo vnútri pocit priestrannosti. Dostatok priestoru na nohy aj nad hlavou. Aj keď ide o malé SUV, vo vnútri to rozhodne necítite.

Na palubovke nájdete 7-palcový infotainment, ktorý je dotykový. Trojica budíkov pod volantom, ktorá vám ukazuje aktuálnu rýchlosť, otáčky a spotrebu auta. Grafika je jednoduchá, má základné nastavenia. Pri jej používaní som mala pocit, ako keby som sa preniesla pár rokov dozadu. Ale, zas sa vám nebude nič kaziť. Multimediálny systém Honda CONNECT sa pripojí k vášmu smartfónu. Technológie Bluetooth alebo USB môžete použiť na posielanie i prijímanie textových správ.

Bezpečnostné prvky: HR-V je vybavená systémom Honda SENSING. Obsahuje funkcie podpory riadenia. Upozorní vás, ak vyjdete z jazdného pruhu. Varuje pred čelnou zrážkou a pred kolíziami. Spomalí a zastaví bez toho, aby ste mali nohu na brzde. Úspešne overené. Pri mojom testovaní v meste mi všetky tieto funkcie spríjemňovali jazdu. Som rada, že dnes už autá čiastočne vedia predvídať. Veď priznajme si, nie vždy sa 100 % koncentrujeme na jazdu. Z tohto hľadiska je Honda pripravená či do mesta, či mimo.

Zaujme ťa: Ženský pohľad na: Toyota Camry Hybrid – návrat legendy po 15 rokoch

Honda HR-V 1,5 i-VTEC - interiér

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Priestor na zadných sedadlách – dostatok na nohy, aj pre dospelých pasažierov aj pre deti v sedačkách. Priznám, pre nás ako rodinu to bolo málo. Ale zas my sme rozmaznaní väčšími autami. A ťažko sa porovnáva nemecká výbava s japonskou.

Naopak solídny je batožinový priestor s dvojitým dnom pre rezervné koleso. Objem kufra je 447 – 470 litrov v závislosti od polohy zadných operadiel. V prípade ich sklopenia máte objem až 1533 litrov. Čiže autíčko sa zmení na malú dodávku.

Šesťstupňová manuálna prevodovka je dobre sprevodovaná. Ja som mala občas dojem, že som sa vrátila v čase, lebo auto poznalo len 6-rýchlostných stupňov. Vždy si užívam manuál, nakoľko ja mám automat. Ale po týždni testovania v mestských zápchach sa rada k nemu vrátim. Chýbala mi pri tejto prevodovke akcelerácia. Prejavovalo sa to hlavne pri predbiehaní. Ani rýchlostný stupeň 3 nezaručoval, že to stihnem. Zas treba brať do úvahy druh šoféra. Ja som ten, čo si jazdu vychutnáva a čo ocení spoluprácu auta. Toto moc nespolupracovalo. Na druhej strane bolo bezpečné a malo malú spotrebu. Ak som išla veľmi ukáznene, tak spotreba bola okolo 6 litrov na 100 km. Ale aj priemerná spotreba, na konci celého testovacieho obdobia, bola 6,5 litra na 100 km. To ocení asi expert i neexpert na autá.

Honda HR-V 1,5 i-VTEC - batožinový priestor

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Čo na záver? Hondu ako značku vnímam a považujem ju za výrobcu spoľahlivých áut. Ale nie je to niečo, čo by som chcela vlastniť. Honda HR-V je mimoriadne praktická, priestranná, má super podvozok a slušné odpruženie. Je dostatočne vysoká, aby vám v meste nerobili problémy obrubníky a iné prekážky. Je praktická na prevoz väčších predmetov. Nenechá vás len tak z ničoho nič niekde „visieť“.  Na druhej strane pri pretáčaní motora je hlučná. Ak obľubujete manuál, tak tu máte šancu vyblázniť sa. Odporučila by som ju pre menej náročných zákazníkov alebo takých, ktorí hľadajú bezpečnosť a spoľahlivosť. A pre takých, ktorí nemajú veľmi blízky vzťah k autám. Ocení ju vodič, ktorý má rád pokojnú a bezpečnú jazdu a nízke náklady na prevádzku. Ceny za HR-V začínajú od 18.590 EUR až 27.690 EUR podľa výbavy.

  • Testované vozidlo: Honda HR-V 1,5 i-VTEC
  • Benzínový motor: 1.498 cm3
  • Počet valcov/ventilov: 4/16
  • Max. výkon: 96 kW (130 koní)
  • Prevodovka: 6 stupňová manuál
  • Cena s DPH: od 19.990 EUR s DPH

Neprehliadni: Test Renault Kadjar: Pravá ruka každej mamičky na materskej

malé SUV Honda HR-V

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Moje hodnotenie (1-5*):

  • Jazda v meste: 3*  ľahké manévrovanie                      
  • Jazda mimo mesta: 2* 
  • Terén: netestovala som
  • Spotreba: 4*
  • Miesto na zadných sedadlách: 3*
  • Batožinový priestor: 4*
  • Interiér: 2,5*  subjektívne hodnotenie
  • Ergonómia: 2,5* atypické tvary
  • Exteriér: 3* subjektívne hodnotenie
Google news
Nenechajte si ujsť žiadnu novinku! Sledujte nás na Google News a buďte vždy v obraze. Stačí jeden klik pre prístup k exkluzívnemu obsahu a najčerstvejším informáciám. Pripojte sa k našej rastúcej komunite informovaných čitateľov!

3 komentárov

Ľubica Šťastná

Ľubica Šťastná

04.09.2020 07:11

Vďaka za test!

Vaše meno:

Mária Reibergerová

Mária Reibergerová

04.09.2020 17:02

na Hondu nedám dopustiť, máme ju doma a veľká spokojnosť

Vaše meno:

Anton Marek

Anton Marek

12.03.2021 11:43

v tejto červenej farbe by som ho bral

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE

Google News logo

Odoberaj najdôležitejšie správy z kamzakrasou.sk cez Google News.