Ženský pohľad na: MINI Cooper John Cooper Hatch – športiak, imidžovka či módny doplnok?

Neverím, že autíčko MINI niekto nepozná. Prvé uzrelo svetlo sveta už vo roku 1959. Výrobná linka sa zastavila v roku 2000 a v roku 2001 kúpila práva na MINI nemecká automobilka BMW. Tá spustila výrobu vo fabrike v Oxforde (Veľká Británia). Tak sa začala nová éra moderného MINI s dôrazom na detaily a personifikáciu. Priznávam, že po tomto aute som pokukovala už minulé leto. Snažila som sa ho dostať do zoznamu mojich áut na testovanie. Nepodarilo sa. Ak však niečo veľmi, veľmi chcete, tak sa to podarí!!! Preto mi dovoľte predstaviť vám jeho anglickú výsosť:

MINI Cooper Hatch – 3-dverový, s objemom motora 1499 cm3, výkonom 100 kW (136 koní), modelový rad John Cooper Works. Ďakujem spoločnosti BMW Slovenská republika, s.r.o. za bezplatné požičanie auta.

 
 
 

Na úvod klebeta zo zákulisia. Ak by ste chceli autíčko vidieť v akcii, pozerajte nové diely seriálu „Oteckovia“. Môj testovací termín trošku kolidoval s natáčaním tohto seriálu, ale nakoniec sme sa zladili.

Odporúčame: Ženský pohľad na: Ford Mondeo 2.0 TDCi EcoBlue – športová limitka

MINI Cooper - predné svetlomety

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Pár slov na pobavenie. O tom, ako vnímame autá my ženy a ako ich vidí väčšina chlapov. Keď som doma manželovi povedala, či mi nevie pomôcť vybaviť na testovanie niečo z MINI, tak jeho reakcia bola: „Ále, prosím ťa, veď to je len taká imidžovka! Malé auto, vytrasie ťa.“ A tým bola jeho spolupráca uzavretá.

Mám kamošku (jogínku) v strednom veku, ktorá vlastní túto značku, no a nevie si ju vynachváliť. Poznám chalana (pracovne – náš klient), vek okolo 30, ktorý taktiež vlastní tento model a auto mu „sedí“. A potom som tu ja, viac ako v zrelom veku, túžiaca po tomto aute! Takže moja misia pri testovačke bola: odhaliť, čo je to vlastne za auto, keď priťahuje takúto rôznorodú skupinu ľudí. Je to viac športové auto pre akčných ľudí, imidžovka pre mladých alebo módny doplnok à la kabelka pre ženy? Čítajte ďalej, možnože sa nájdete.

MINI Cooper

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Začnem s malým „bonzom“ na môjho chlapa. Keďže som nemala presný termín prevzatia auta, kvôli natáčaniu Oteckov, tak keď k tomu došlo, bola som mimo Bratislavy. Dohodla som sa s manželom, že on prevezme auto a počká ma doma. A čo sa stalo? Keď som sa vrátila, nevedela som sa dostať ku kľúčom od MINI. Manželovi sa tak zapáčilo, že odstavil svoje auto a testoval môjho Angličana. Dokonca aj dcéra sa zabávala, že: „Mami, ja tomu nemôžem uveriť, že tato na tom jazdí.“ Nakoniec som sa dostala ku kľúčom a vypočula som si pamätnú vetu: „To auto fakt nie je zlé. Dokonca sa mi v ňom aj celkom pohodlne sedí. A ten športový mód bol fajn.“ Preložím vám to. To bola veľká pochvala od môjho technicky náročného manžela, ktorý má veľmi vycibrený vkus a vysoké technické požiadavky na autá. Zhrnula by som to: je to auto vhodné pre dynamických šoférov.

Neprehliadni: Ženský pohľad na: Nissan Micra IG-T 100, N-Sport: Najmenšie japonské autíčko

MINI Cooper - zadné svetlomety

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

MINI Cooper John Cooper Hatch

Doma ma čakalo MINI Cooper Hatch vo farbe Pepper White. Farbu by som skôr prirovnala k jemnému slonovinovému odtieňu. Pôsobí krásne elegantne a zároveň športovo. Páčila sa mi dokonca viac ako červená farba, ktorá k MINI odjakživa patrí. Asi je to tým, že verzia John Cooper Works vychádza z legendy motošportu, a to postaviť pretekárske auto na báze miniatúrneho rodinného vozidla. V novej edícii MINI cítiť pretekársky odkaz: ostré športové ladenie, precíznosť, ovládateľnosť a akcelerácia. Už chápem, prečo sa páči ženám aj mužom.

Niekoľko vychytávok z dizajnu auta. Zaujímavé sú zadné svetlá s technológiou LED. Majú vzhľad britskej vlajky Union Jack a sú olemované pochrómovaným rámom. Prekvapí malý detail: pri otvorení dverí sa vám vysvieti na zemi znak „MINI“, ktorý premieta lúč svetla vystupujúci zvnútra dverí. Maličkosť, ale odlišuje z davu.   

V interiéri auta modelu JCW (John Cooper Works) nájdete len kvalitné materiály a výbavu. Okrem štandardnej farby Carbon Black si môžete vybrať pre spodný panel prístrojovej dosky aj lakťové opierky z troch farebných odtieňov. Prístrojová doska je takisto osvetlená vo vzhľade britskej vlajky Union Jack. 

Zaujme ťa: Ženský pohľad na: Nissan Qashqai 1,3 l, DIG-T 160 DCT

MINI Cooper - batožinový priestor

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Batožinový priestor

Z priestorového hľadiska prekvapil komfort sedenia vpredu. Nastaviť sedadlo nebol problém ani pri výške vodiča nad 180 cm. Bol dostatok priestoru na nohy aj nad hlavou. Čo ma udivilo, že hoci sedíte v menšom aute, tak na spätné zrkadlo a slnečnú clonu ledva dočiahnete rukou. Musíte sa nakloniť, aby ste s nimi vedeli manipulovať. Sedíte v malom aute a keď vystriete ruky, nedosiahnete na predné čelné sklo. Aká to záhada od dizajnérov MINI.

Komfort vpredu nie je totožný s priestorom vzadu. Na hlavu je ešte dostatok miesta, ale s nohami bude problém. Ak sa vpredu posuniete, tak odveziete nejakého spolujazdca. No nerátajte, že je to auto pre štyroch. Nevadí, existujú aj 5-dverové verzie, ktoré tento problém vyriešia.

Batožinový priestor má objem skromných 160 litrov. Nákup z potravín a „jogamatku“ odveziete, no a čo sa nezmestíte do kufra, dáte na zadné sedadlá :). Veď viac ako dvaja sa v ňom aj tak nebudete voziť.

Odkedy udáva smer v MINI BMW, jeho technológie sú komplexnejšie a modernejšie. V balíku Driving Assistant nájdete: aktívny kamerový systém udržiavania rýchlosti, kolízne varovania, rozpoznávanie dopravných značiek, parkovacieho asistenta a núdzové volania. Bezpečnostné prvky, ktoré sú viac ako štandard. K bežnej výbave patrí rádio s dotykovým displejom 16,2 cm, Bluetooth hands-free systém, audio streaming a USB audio rozhranie. Poteší aj funkcia navigácie s dopravnými informáciami v reálnom čase. No čo vám poviem, je tam toho určite viac, ako bežne používate. Inak celý kokpit vodiča pôsobí exkluzívnym dojmom. Cítiť, že BMW a MINI majú k sebe blízko. A ak ste detailistka, budete to vedieť oceniť. Už rozumiem, prečo sa páči ženám.

MINI Cooper - interiér

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Motorická stránka: ide o auto so 7-stupňovou automatickou prevodovkou s dvojitou spojkou. Riadenie je neobyčajne dynamické. Viete si vybrať z troch možností: Eko, Vyvážený režim a Šport. Podľa vašej nálady a stavu ciest.  Podľa typu jazdy sa mení aj LED prstenec okolo centrálneho displeja. Zelená je pre Eko mód, červená pre Šport. Nechcem vedieť, aká farba svietila, keď jazdil môj manžel. Zas taký malý detail, ktorý odlíši. Spotreba auta je 6,3 litra na 100 km – mesto a 4,5 litra na 100 km – mimo mesta. Neviem, či veľa, či málo na také auto. Ale viem, že jazda s ním bola zábava a vtedy na spotrebu nepozeráte.

Mini Cooper

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Ohľadom bezpečnosti MINI získal v testoch EuroNACP v roku 2014 štyri hviezdičky z piatich. Novšie testy na Hatch som nenašla. Ochrana dospelých – 79 %, ochrana detí v detských sedačkách – 73 %, ochrana chodcov – 66 %. Ak by sme sa pozreli na verziu Countryman, tak tá dostala päť hviezdičiek (v roku 2017).

Jazdiť v MINI je proste zážitok. Stále priťahuje pozornosť okolia. A hoci je to malé auto, ponúka dobrý podvozok, presné riadenie, dynamické zrýchlenie a dokonalý interiér. Na druhej strane toto auto nie je stavané na naše rozbité cesty. A neviem, akoby sa správalo v zime na mokrom a zľadovatenom povrchu bez 4x4 pohonu. Každopádne musím priznať, že sa mi MINI stále páči. Vedela by som si s ním predstaviť život v meste. A už aj celkom rozumiem, prečo vyhovuje takým rôznym typom šoférov. Sny sa majú plniť. Tak ak snívate, vyskúšajte, pobavte sa. Veď nikde nie je napísané, že ho musíte mať nadosmrti. Aj keď je to také auto z rozprávky.

  • Testované vozidlo: MINI Cooper Hatch – John Cooper Works
  • Motor objem: 1499 cm3
  • Výkon motora: 100 kW (136 koní)
  • Prevodovka: automatická 7-stupňová s dvojitou spojkou
  • Cena s DPH: od 21.700 EUR s DPH
  • Cena testovacieho modelu: 37.265 EUR s DPH

Pozri aj: Ženský pohľad na: Citröen C3 AIRCROSS Tech 110 – SUV novej generácie

MINI Cooper John Cooper Hatch

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Moje hodnotenie (1-5*):

  • Jazda v meste: 5*  ľahké manévrovanie
  • Jazda mimo mesta: 4*                  
  • Terén: netestovala som
  • Spotreba: 4*
  • Miesto na zadných sedadlách: 2*
  • Batožinový priestor: 2*
  • Interiér: 5*  subjektívne hodnotenie
  • Ergonónia: 4* ovládacie prvky, vyššie sedenie
  • Exteriér: 5* subjektívne hodnotenie
Google news
Nenechajte si ujsť žiadnu novinku! Sledujte nás na Google News a buďte vždy v obraze. Stačí jeden klik pre prístup k exkluzívnemu obsahu a najčerstvejším informáciám. Pripojte sa k našej rastúcej komunite informovaných čitateľov!

1 komentár

Anton Marek

Anton Marek

15.03.2021 12:00

zvonku krásne, ale ten interiér podľa mňa veľmi vydarený nie je.

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE

Google News logo

Odoberaj najdôležitejšie správy z kamzakrasou.sk cez Google News.