Manažujete čas správne? Ako všetko stihnúť a nezblázniť sa?

Každý z nás zažil ten pocit, že je v časovom strese, nič nestíha a všetko sa na človeka valí. Doba je rýchla, nároky vysoké, a sem tam si zoberieme na plecia viac ako vládzeme uniesť.

 

Domov prichádzame večer na smrť unavení s pocitom, že sme aj tak nestihli vybaviť polovicu vecí. V takom  prípade je dobré zamyslieť sa nad tým, či je náš time management úplne v poriadku.

 

Deň má iba 24 hodín a možnosti sú logicky limitované. Pritom existuje priama úmera medzi množstvom povinností a našou energiou. Je jedno či ide o prácu, štúdium, či rodinu. Ak sa presilíme a robíme to opakovane, tak skôr či neskôr nám energia dôjde.

 

Odporúčame prečítať: Mätový olej - 6 tipov, ako ho využiť pre svoje zdravie

 

Manažujete svoj čas správne? Urobte s tým poriadok a bude to oveľa lepšie

Zdroj: Shutterstock®

To Do List

V našich plánoch (práci, štúdiu, a tak ďalej) by sme mali vždy myslieť aj na nevyhnutný relax a oddych. Ak aspoň z času na čas nevypneme, tak výsledkom je úbytok energie a naše výkony idú dole, a to všade. Ľudia sa zvyknú prepínať čo vedie k pocitu vyčerpanosti, či dokonca ku kolapsu celého organizmu. A tomu by sme mali vyhnúť. Máme jednoduchú radu ako si čas lepšie zorganizovať. Stačí si urobiť takzvaný To Do List. Je to skratka anglických slov Today a Tomorrow – dnes a zajtra.

 

Odporúčame prečítať: Čo si muži myslia o ženských kabelkách?

Manažujete svoj čas správne? Urobte s tým poriadok a bude to oveľa lepšie

Zdroj: Shutterstock®

Zoznam povinností a radosti

Podľa tejto metódy si napíšete 3 zoznamy. Na prvý spíšete veci, ktoré by ste chceli v určitom čase zvládnuť. Na druhý si spíšete veci, ktoré už teraz aj skutočne robíte. A na ten tretí si spíšte všetky povinnosti (radosti), ktorým sa nijako neviete (nechcete) vyhnúť (práca, rodina, škola, atď.). Ak máte zoznamy hotové, tak si ich porovnajte a zanalyzujte ich. Takmer vždy je prvý zoznam najdlhší, druhý kratší. Posledný je zvyčajne najkratší, ale aj najdôležitejší.

 

Odporúčame prečítať: Staňte sa najlepšou šéfkou!

Manažujete svoj čas správne? Urobte s tým poriadok a bude to oveľa lepšie

Zdroj: Shutterstock®

Mali by ste sa teda zamerať na ten posledný  zoznam. Urobte si plán napríklad na týždeň, a do neho si vpíšte veci, ktoré urobiť musíte a napríklad 2 - 3 veci navyše z toho čo by ste chceli ešte zvládnuť. A nezabudnite na voľný čas, lebo regenerácia je nevyhnutná. V tomto prípade platí, že menej je viac.

 

Odporúčame prečítať: Dovolenka v Bojniciach? A prečo nie!

Manažujete svoj čas správne? Urobte s tým poriadok a bude to oveľa lepšie

Zdroj: Shutterstock®

Po týždni budete mať celkom reálny prehľad ako trávite svoj čas, kde sa dá ubrať a kde sa dá naopak pridať. Aj tak budete väčšinu času venovať tomu čo naozaj urobiť musíte. Ak toho máte vyše hlavy aspoň si urobíte prehľad, a možno dokážete svoje povinnosti zorganizovať efektívnejšie. Lebo práve náš čas je to, čoho sa nám niekedy dostáva zúfalo málo.

 

Odporúčame prečítať: Ako (ne)poriadok vplýva na vaše zdravie

Manažujete svoj čas správne? Urobte s tým poriadok a bude to oveľa lepšie

Zdroj: Shutterstock®

Google news
Nenechajte si ujsť žiadnu novinku! Sledujte nás na Google News a buďte vždy v obraze. Stačí jeden klik pre prístup k exkluzívnemu obsahu a najčerstvejším informáciám. Pripojte sa k našej rastúcej komunite informovaných čitateľov!

6 komentárov

Monika Filípková

Monika Filípková

07.04.2017 06:30

Naozaj je dobré si urobiť takýto rozpis čo, kde, kedy. Ja si ho tiež občas robím, keď mám toho veľa, lebo na veľa vecí som častokrát zabudla a takto presne viem, čo ešte treba urobiť.

Vaše meno:

Soňa Kelemenová

Soňa Kelemenová

07.04.2017 07:58

určite je to opravda, je treba vedieť si správne zadeliť rozvrhnúť čas.... mám kamarátky, čo toto nedokáže, nikdy na nič nemajú čas.... a v skutočnosti ho majú neúrekom.... len si ho nevedia správne rozvrhnút

Vaše meno:

Pavlína Vaksmundská

Pavlína Vaksmundská

07.04.2017 17:02

Určite treba vypnúť.. Lebo sa človek zblázni z tej rýchlej doby.. !! Ja si tiež píšem a rozvrhnem , čo treba vybaviť, urobiť.. A potom sa teším na oddych..

Vaše meno:

Soňa Krátka

Soňa Krátka

07.04.2017 18:23

dobrý článok

Vaše meno:

Mária Maxianová

Mária Maxianová

07.04.2017 19:46

som alergická na slová manažér, manažovanie...

Vaše meno:

Marianna Rajniaková

Marianna Rajniaková

08.04.2017 08:20

neznášam ľudí ktorí si naberú veľa na hlavu a pritom nemusia a potom nariekajú

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE

Google News logo

Odoberaj najdôležitejšie správy z kamzakrasou.sk cez Google News.