Úspešná Slovenka Zuzana Banášová: Mary Kay vám dá životnú príležitosť, ktorá vás prinesie k úspechu

Kozmetickú značku Mary Kay vám asi predstavovať nemusíme. Americká značka pôsobí v takmer 40 krajinách sveta a prostredníctvom nezávislých kozmetických poradkýň sa s ňou môžete stretnúť i v Slovenskej a Českej republike. My sme sa porozprávali so Slovenkou Zuzanou Banášovou, ktorá ako nezávislá kozmetická poradkyňa Mary Kay pôsobí viac ako 20 rokov. V súčasnosti je nezávislou Senior National Sales Director Mary Kay, čo ukazuje na jej výnimočné úspechy v podnikaní. Viete si vôbec predstaviť, že by ste takú dlhú dobu zarábali len jedným spôsobom? No Zuzana je pre svoju prácu natoľko zanietená, že aj po tých rokoch jej dáva priestor na sebarozvoj, spoznávanie nových vecí a dosiahnutie úspechu. A rovnakou cestou sa môžete vybrať aj vy. Ak vás viac zaujíma filozofia značky a čo všetko vám môže priniesť do života, rozhodne si prečítajte rozhovor so Zuzanou.

S Mary Kay podnikáte vyše 20 rokov. Čo vás najviac presviedča o tom, že táto práca má aj po tých rokoch pre vás stále zmysel?

Sú to práve neobmedzené príležitosti, v spôsobe akým sa rozhodnete viesť podnikanie, vo vzdelávaní a tým pádom aj v živote. A filozofia, ktorej verím a som presvedčená o tom, že má význam. Keď som bola na začiatku tejto spolupráce, čo bude už takmer 21 rokov, nenapadlo mi, že to bude na tak dlho. Neverila som priamemu predaju, neverila som možno ani kozmetike ako takej, pretože som si myslela, že to nie je úplne niečo, čo by človeka dokázalo uživiť. Ale napokon práve kvalita prípravkov ma v prvých mesiacoch a rokoch motivovala pokračovať. Vďaka tomu som si našla čas a priestor spoznávať viac zákaznícky servis a stretávať sa so zákazníčkami počas takzvaných hodiniek krásy. Pochopila som, že keď sa človek stotožňuje a dodržiava základné princípy spoločnosti, ktoré sú jej pevným pilierom, môže si vybudovať dobré a fungujúce podnikanie. Podnikanie, ktoré je transparentné, jednoduché, vhodné pre každú ženu, ale i muža. S Mary Kay podnikám pre samotnú príležitosť, ktorej som uverila i ja. Pre množstvo vzdelávacích a podporných nástrojov, ktoré môžeme využiť pre rast, posun, každá bez rozdielu.

Stále ma tu teda drží predovšetkým tá neustála príležitosť, ktorej verím a nasledujem ju.  A benefit vzdelávacieho programu, z ktorého môže čerpať každý,  je to, vďaka čomu som v tomto biznise cez dve dekády. 

Pozri tiež: Janka Slačková prezradila, v čom ju situácia s Covid-19 ovplyvnila najviac

Slovenka Zuzana Banášová pracuje pre Mary Kay 20 rokov!

Zdroj: Archív Z. Banášová

Chceli ste byť lekárkou, no nakoniec vykonávate niečo iné. V podstate rozdielnu profesiu. Využívate svoje vedomosti z biológie aj pri tejto práci?

Áno, snaha dostať sa na medicínu bola, ale nevyšlo to. Zakotvila som nakoniec neplánovane pri kozmetike, a starostlivosť o pleť má svojim spôsobom blízko k dermatológii. Kozmetika, asi ako každú mladú ženu, zaujímala i mňa. Robila som si rôzne rekvalifikačné kurzy, veľa som líčila a vzdelávala sa i v tejto oblasti. To všetko ešte dávno predtým, ako som podpísala zmluvu s nezávislou kozmetickou poradkyňou Mary Kay. Napriek tomu, že som s kozmetikou koketovala, nevedela som si predstaviť, že by ma to vedelo uživiť. Skôr to bol môj koníček. A potom prišla Mary Kay, kde som postupne zisťovala, že sa dá v tejto sfére nielen uživiť, ale vybudovať si i nezávislé podnikanie. Vedomosti, ktoré som získavala pri príprave na štúdium medicíny, alebo na rekvalifikačných kurzoch, boli samozrejme užitočné. Spoločnosť Mary Kay však pravidelne organizuje kvalifikované školenia, kde sa každá jedna dáma môže naučiť všetko potrebné, ba i viac, aby mohli vykonávať svoju profesiu odborne a kvalifikovane.

Čo považujete na tejto práci za najľahšie? Naopak, čo je pre vás možno najťažšie, o čom mnohí nemajú ani tušenia?

Na to nie je úplne jednoznačná odpoveď. U každého to je asi niečo iné, každého baví iná časť tejto práce. Ja mám rada školenia, stretávania a také to objavovanie „tajov“ našej práce, čo je aj po 20-tich rokoch aktuálne. Ale pre mňa bolo najľahšie začať s líčením, vďaka kurzom, ktoré som už mala za sebou. Takže to bola taká automatika, nemala som strach či neistotu. Čo je ťažké, hm, bude to asi práca sama so sebou a sebapoznávanie, pretože ideme s kožou na trh. Mnohé veci si beriem osobne, ako napríklad odmietnutie. Ale to vás naučí spoznať samu seba a zistiť, aké limity máte.

Slovenka Zuzana Banášová pracuje pre Mary Kay 20 rokov!

Zdroj: Archív Z. Banášová

Ak by ste mali vybrať niekoho, aké vlastnosti, skúsenosti by ste očakávali?

Je to subjektívne. Skôr sa orientujeme na základe vlastnej intuície. Ale v podstate je to profesia, ktorú môže vykonávať takmer každý. Existuje tu toľko ciest k úspechu, koľko je nezávislých kozmetických poradkýň. Tak je aj postavená filozofia spoločnosti Mary Kay – ponúka príležitosť pre každú jednu ženu. Nie je to klišé. Za tie roky v biznise som stretla neuveriteľné množstvo rozdielnych žien, ktoré uspeli alebo sú na ceste k úspešnej kariére. Tú cestičku si vie naozaj nájsť každý. Stačí objaviť svoje silné stránky, nebáť sa vykročiť z komfortnej zóny, spoznávať a prekračovať svoje limity a hlavne vedieť zotrvať na tej ceste. To sú spoločné znaky asi všetkých úspešných žien, ktoré podnikajú s výrobkami Mary Kay. 

Slovenka Zuzana Banášová pracuje pre Mary Kay 20 rokov!

Zdroj: Archív Z. Banášová

Svet sa posledné roky veľmi rýchlo vyvíja a napreduje. V čom cítiť v spoločnosti za posledné roky najväčší pokrok? Na čom vidieť nárast firmy asi najviac?

Všetko sa mení a vyvíja. Myslím si, že posledných 10 rokov sa to neskutočne zmenilo. Obrovský skok vpred urobila spoločnosť vo veľkej systémovej podpore v digitálnych nástrojoch pre nezávislé kozmetické poradkyne v spravovaní svojho podnikania, ale aj práce v online priestore. Dôležitá je však kvalita produktov. Mary Kay je jedna z mála kozmetických firiem, ktoré majú vlastný výskum a vývoj výrobkov a špecializované moderné laboratóriá, kde si všetko od začiatku „varí sama“. A to ju tiež robí výnimočnou. Zároveň sa snaží spoločnosť zameriavať aj v oblasti vývoja a produktov na aktuálne veci, na aktuálne témy a potreby trhu. Vie veľmi flexibilne reagovať, čo sa za posledné roky zintenzívnilo. Napríklad uvedením línie prípravkov na prírodnej báze. Spoločnosť Mary Kay kráča s dobou, ale naďalej stojí za princípmi a tradíciami, na ktorých vznikla.

A ak by som mala upozorniť práve na niečo, čo svedčí o vývoji spoločnosti Mary Kay a zároveň vyzdvihuje jej hodnoty, tak je to Illuminea™ Parfum. Predstavuje tú najintenzívnejšiu formu vône a bol inšpirovaný práve dámami, ktoré podnikajú ako nezávislé National Sales Directors Mary Kay v rámci celého sveta. Práve tieto ženy prispeli k tomu, aby nový parfum uzrel svetlo sveta, tým, že zvolili jeho jednotlivé vonné esencie. Je toho skutočne veľa, na čo môžeme byť hrdí.  

Google news
Nenechajte si ujsť žiadnu novinku! Sledujte nás na Google News a buďte vždy v obraze. Stačí jeden klik pre prístup k exkluzívnemu obsahu a najčerstvejším informáciám. Pripojte sa k našej rastúcej komunite informovaných čitateľov!

2 komentárov

Ľubica Šťastná

Ľubica Šťastná

25.11.2020 12:43

Výborný rozhovor!

Vaše meno:

Mária Chromíková

Mária Chromíková

25.11.2020 13:54

Trochu mi pripomína Adelu ...

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE

Google News logo

Odoberaj najdôležitejšie správy z kamzakrasou.sk cez Google News.