Deň 15. október je už 5 rokov oficiálne uznaný ako Medzinárodný deň umývania rúk. Spoločnosť Unilever pri tejto príležitosti zrealizovala prieskum, úlohou ktorého je odhaliť hygienické návyky Slovákov a tiež to, aké mydlá Slováci preferujú.
Spoločnosť Unilever si uvedomuje dôležitosť umývania rúk v snahe prevencie voči rozličným ochoreniam, preto sa v jej portfóliu nachádza viacero značiek určených práve na osobnú hygienu. Preto sa rozhodla podporiť dnešný Medzinárodný deň umývania rúk lokálnym prieskumom realizovaným na Slovensku, ktorý poukázal nielen na hygienické návyky Slovákov, ale tiež na to, aké mydlá Slováci preferujú a podľa čoho si ich vyberajú.
Odporúčame: Cvičenie pre úplných začiatočníkov: Nepotrebuješ žiadne náčinie, len chuť cvičiť!
Aké sú výsledky prieskumu?
Značka Radox je na trhu od roku 1908. Presne sto rokov od jej vzniku, v roku 2008, bol zavedený Medzinárodný deň umývania rúk. Je to symbolická zhoda náhod, pretože značka Radox sa dlhodobo venuje otázke umývania, hygieny a obohatenia starostlivosti o seba o príjemné pocity evokované zmiešaním rozličných byliniek, v miešaní ktorých je Radox od svojho vzniku majstrom. Aj preto sa značka Radox teší, že prieskum na Slovensku dopadol veľmi dobre. Slováci a Slovenky pripisujú umývaniu rúk ako prevencii rozličných chorôb veľký význam, čo uviedlo až 92 % respondentov. 7 % tomu pripisuje menšiu dôležitosť a 1 % takmer žiadnu.
Až 98 % respondentov uviedlo, že pri umývaní rúk používajú aj mydlo, a to v rozmedzí 1 až vyše 16-krát denne. Z tých, ktorí mydlá používajú, pritom až 52 % preferuje tekuté mydlo a až 85% pri kúpe zohľadňuje práve fakt, či kupované mydlo má tuhú alebo tekutú konzistenciu. Ktoré ďalšie faktory sú pre Slovákov pri kúpe mydla dôležité? 83 % respondentov považuje za dôležitú vôňu, 81 % cenu, 74 % obsah antibakteriálnej zložky, 75 % obsah ošetrujúcej zložky, 56% obsah osviežujúcej zložky, 43 % značku a pre 19 % je dôležitá aj farba mydla.
Po tekutom mydle Slováci a Slovenky siahajú najmä po týchto aktivitách: po použití toalety (64 %), pred jedlom (62 %), po športovaní (59 %), pred spaním a po príchode domov (58 %), po manuálnej práci, pri rannej hygiene či po jedle (57 %), po kontakte s domácim miláčikom (55 %), po cestovaní v MHD (49 %) či po podaní ruky cudziemu človeku (42 %).
Značka Radox považuje hygienu a pravidelné umývanie rúk s mydlom za veľmi dôležité. Preto v ponuke značky nájde každý spotrebiteľ niečo pre seba, v každom prípade za rozumnú cenu. Radox ponúka tri druhy tekutých mydiel:
- Clean & Protect - hygienické mydlo s výťažkami z čajovníka a tymianu, ktoré pomáha jemne odstrániť nečistotu a nadbytočnú mastnotu bez nežiaduceho vysušovania. Mydlo zanechá ruky čisté s pocitom sviežosti.
- Clean & Refresh - hygienické mydlo s unikátnou vôňou a výťažkami z limetky a koriandra udrží ruky čisté a svieže.
- Clean & Moisturise - hydratačné tekuté mydlo s harmančekom a jojobovým olejom pomáha jemne odstrániť nečistotu a udrží vaše ruky krásne čisté, zároveň však pokožka ostane pružná a hydratovaná.
Tekuté mydlá Radox sú vhodné na každodenné použitie ako v kúpeľni, tak aj v kuchyni. Ich benefitom je aj možnosť dokúpenia náhradných náplní v sáčku, a tak nie je nutné stále kupovať aj plastovú fľaštičku. Značka Radox patrí medzi najobľúbenejšie značky kozmetiky vo Veľkej Británii, odkiaľ značka aj pochádza. Tekuté mydlá Radox možno navyše kúpiť za naozaj prijateľnú cenu.
Pozri aj: TOP trik ako vyčistiť rúru: Ide to aj bez námahy a celkom rýchlo!