La Roche-Posay osvetová kampaň Skichecker

Všeobecne platí, že väčšina ľudí na celom svete má slnko rada a užíva si ho. Slnko je však známe svojím paradoxným pôsobením. Na jednej strane veríme, že nám dodáva energiu a že vďaka opáleniu vyzeráme zdravo, na druhej strane ale panuje široko rozšírené uvedomenie si skutočnosti, že so slnečnou expozíciou sú spojené riziká a nebezpečenstvo. 88 % z nás si uvedomuje nebezpečenstvo slnka, pokiaľ sme mu vystavení bez ochrany.  

 

Medzi uvedomením si rizík a prevenciou existuje jasná korelácia – skutočne platí, čím informovanejší sme, tým viac sa pred slnkom chránime – avšak návyky prevencie sú stále nedostatočné, ako to dokazuje vzrastajúci počet prípadov melanómu kože. Zatiaľ čo 8 z 10 ľudí sa pred slnkom chráni, 4 z 10 ľudí nepomyslia na to chrániť sa pred slnkom mimo obdobia dovolenky. 

 

samovysetrenie

Zdroj: Shutterstock®

Pokiaľ je rakovina kože diagnostikovaná včas, je 90 % prípadov melanómov účinne liečiteľných. Exkluzívna štúdia uskutočnená agentúrou Ipsos a značkou La Roche-Posay v 23 krajinách naprieč všetkými kontinentmi skúma rôzne postoje k slnku a všeobecné povedomie o rizikách spojených so slnečnou expozíciou.

 

Veľká 88% väčšina opýtaných si je vedomá rizík vzniku rakoviny kože pri vystavovaní sa slnku bez ochrany. Avšak iba 1 z 2 opýtaných navštívil dermatológa za účelom screeningu materských znamienok a 1 zo 4 opýtaných osôb si na tele znamienka nekontrolovala nikdy. Záväzok značky toto zmeniť začal už pred niekoľkými rokmi a dnes La Roche-Posay spúšťa novú virálnu kampaň zaoberajúcu sa problematikou prevencie rakoviny kože s novým a moderným prístupom vyzývajúcim každého jednotlivca k tomu, aby v procese screening hral aktívnu úlohu – bližšie si všímal nielen svoje materské znamienka, ale aj znamienka svojich blízkych.

metoda

Zdroj: Shutterstock®

„Melanóm patrí medzi najzávažnejšie formy rakoviny, ale pokiaľ je diagnostikovaný včas, je takmer vždy liečiteľný,” hovorí Prof.Guiseppe Argenziano, MD a  Prezident medzinárodnej dermatoskopickej spoločnosti. „Je preto viac než dôležité vykonávať pravidelné samovyšetrenia znamienok, sledovať všetky zmeny veľkosti u tých existujúcich a zaznamenať výskyt znamienok nových. Boj proti rakovine kože začína doma.  Čím viac ľudí bude sledovať svoju kožu a kožu svojich blízkych, tým viac ľudí navštívi dermatológov včas a my budeme schopní pomôcť.”

postup

Zdroj: Shutterstock®

Záväzok La Roche-Posay k tejto problematike začal už pred niekoľkými rokmi. Táto nová kampaň je lokálne podporovaná dermatológmi a národnými organizáciami zaoberajúcimi sa rakovinou kože a bude sprevádzaná bezplatným vyšetrením materských znamienok po celom svete.  

 

La Roche-Posay chce dnes do boja angažovať viac ľudí, nie však individuálne, ale kolektívne. Cieľom kampane je vytvoriť akýsi sociálny stimul a podporiť propagáciu a zdieľanie jednoduchého a jasného odkazu: každý sa môže v tomto boji stať ambasádorom. 

 

 

Pridaj sa k nám a staň sa SKINCHECKEROM na www.skinchecker.sk

skinchecker kamzakrasou

Zdroj: Shutterstock®

2 komentárov
Erika Špacírová

Erika Špacírová

16.05.2015 14:58

milá kampaň :) a kontrola znamienok je veľmi dôležitá

Vaše meno:

Miriama Rusinová

Miriama Rusinová

23.08.2015 10:52

krásna reklama s dalmatíncami

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE