Všeobecne platí, že väčšina ľudí na celom svete má slnko rada a užíva si ho. Slnko je však známe svojím paradoxným pôsobením. Na jednej strane veríme, že nám dodáva energiu a že vďaka opáleniu vyzeráme zdravo, na druhej strane ale panuje široko rozšírené uvedomenie si skutočnosti, že so slnečnou expozíciou sú spojené riziká a nebezpečenstvo. 88 % z nás si uvedomuje nebezpečenstvo slnka, pokiaľ sme mu vystavení bez ochrany.
Medzi uvedomením si rizík a prevenciou existuje jasná korelácia – skutočne platí, čím informovanejší sme, tým viac sa pred slnkom chránime – avšak návyky prevencie sú stále nedostatočné, ako to dokazuje vzrastajúci počet prípadov melanómu kože. Zatiaľ čo 8 z 10 ľudí sa pred slnkom chráni, 4 z 10 ľudí nepomyslia na to chrániť sa pred slnkom mimo obdobia dovolenky.
Pokiaľ je rakovina kože diagnostikovaná včas, je 90 % prípadov melanómov účinne liečiteľných. Exkluzívna štúdia uskutočnená agentúrou Ipsos a značkou La Roche-Posay v 23 krajinách naprieč všetkými kontinentmi skúma rôzne postoje k slnku a všeobecné povedomie o rizikách spojených so slnečnou expozíciou.
Veľká 88% väčšina opýtaných si je vedomá rizík vzniku rakoviny kože pri vystavovaní sa slnku bez ochrany. Avšak iba 1 z 2 opýtaných navštívil dermatológa za účelom screeningu materských znamienok a 1 zo 4 opýtaných osôb si na tele znamienka nekontrolovala nikdy. Záväzok značky toto zmeniť začal už pred niekoľkými rokmi a dnes La Roche-Posay spúšťa novú virálnu kampaň zaoberajúcu sa problematikou prevencie rakoviny kože s novým a moderným prístupom vyzývajúcim každého jednotlivca k tomu, aby v procese screening hral aktívnu úlohu – bližšie si všímal nielen svoje materské znamienka, ale aj znamienka svojich blízkych.
„Melanóm patrí medzi najzávažnejšie formy rakoviny, ale pokiaľ je diagnostikovaný včas, je takmer vždy liečiteľný,” hovorí Prof.Guiseppe Argenziano, MD a Prezident medzinárodnej dermatoskopickej spoločnosti. „Je preto viac než dôležité vykonávať pravidelné samovyšetrenia znamienok, sledovať všetky zmeny veľkosti u tých existujúcich a zaznamenať výskyt znamienok nových. Boj proti rakovine kože začína doma. Čím viac ľudí bude sledovať svoju kožu a kožu svojich blízkych, tým viac ľudí navštívi dermatológov včas a my budeme schopní pomôcť.”
Záväzok La Roche-Posay k tejto problematike začal už pred niekoľkými rokmi. Táto nová kampaň je lokálne podporovaná dermatológmi a národnými organizáciami zaoberajúcimi sa rakovinou kože a bude sprevádzaná bezplatným vyšetrením materských znamienok po celom svete.
La Roche-Posay chce dnes do boja angažovať viac ľudí, nie však individuálne, ale kolektívne. Cieľom kampane je vytvoriť akýsi sociálny stimul a podporiť propagáciu a zdieľanie jednoduchého a jasného odkazu: každý sa môže v tomto boji stať ambasádorom.
Pridaj sa k nám a staň sa SKINCHECKEROM na www.skinchecker.sk