Priznám sa, vždy ma viac priťahovali hranatejšie a robustnejšie tereňáky. Keď teda prišlo Suzuki s novou generáciou Vitary, ostala som v miernom šoku. Moja hlava jednoducho nechcela spracovať fakt, že z hranatého SUV, až offroadu sa stal akýsi oblejší mestský fešák.
Samozrejme, chápem, že sa Suzuki snaží dosiahnuť úspech na stále rastúcom trhu, ktorý nonstop prináša niečo nové. Ego jednoducho nepustí. Musí dokazovať svojim súperom, že nepatrí do starého železa, a navyše ho ani nepovažuje za nástupcu pôvodného modelu. Aj tak som však potrebovala pár chvíľ na to, aby som sa s jeho novým vzhľadom naplno stotožnila. Kam ho ale mám zaradiť? Je to skôr mestský elegán, alebo ma podrží aj v teréne? Je to SUV alebo crossover? Čo ak spĺňa obe požiadavky? Aby sme zistili viac, hodila som na sedadlo spolujazdca kabelku a notebook, upravila som si rúž a vzala som ho na prehliadku mestskou džungľou.
Odporúčame: AUTO TEST: Suzuki Vitara Gitara - nežný tereňák pre ženy
Predné a údajne športovejšie konštrukčné riešenie sa pri Suzuki nesie v znamení dizajnersky príjemných vizuálnych akcentov. Ja si však akosi neviem pomôcť. Ako bývalá majiteľka Suzuki SX4 mám stále pocit, ako keby som si sadla do mojej milovanej „SXky", len v trochu nafúknutejšej verzii. Stará dobrá Vitara mi v tomto prípade chýba. Keď som si však vyhodila z hlavy nostalgické spomienky na moju „bublinku", so Suzuki Vitara sme sa stali celkom dobrými kamarátkami. O kreatívnych možnostiach pri výbere farieb a prvkov v interiéri som sa už rozpísala niekoľkokrát, naposledy v článku "Vitara a mama", takže tento príjemný fakt už spomínať nebudem.
V tomto teste totiž viac ako ohurovanie okolia musela Suzuki Vitara Gitara zvládnuť boj s mestom, deravými cestami a lepivými vodičmi, ktorí si neustále navzájom dýchajú na chrbát. Motor športiaka by sme v nej hľadali márne. 1,6 litrový motor a pohon 4x4 z nej raketu nevykúzlia, no vzhľadom na narastajúce mestské zápchy by sme ho asi zrejme v tomto teste aj tak naplno nevyužili.
V džungli mesta si tak síce nedodáte dávku adrenalínu pretekaním, no s Gitarou sa rozhodne nestratíte. Multimediálny systém, ktorý ponúka aj menu v češtine, ma nesklamal ani pri ceste na stretnutia, ktoré sa odohrali aj na mne neznámych uliciach. A navyše mi ani pri blúdení ulicami nezožrala peňaženku, keďže jej spotreba do 7 l/100 km v meste je viac ako prijateľná.
Pozri aj: Zelený a čierny čaj: Toto sa deje, keď ho piješ vo veľkom množstve!
Podrží aj v chaose, časovom zhone a nepriaznivom počasí
Pre tú srandu som sa, samozrejme, z času na čas s Vitarou ocitla aj na cestách, kde som nemusela nohu držať na slimačej päťdesiatke. Dúfala som, že z nej dostanem trochu agresie, no viac ako rýchlosť som z nej, bohužiaľ, dostala pri vyšších otáčkach mierne zvýšenú hlučnosť. No i tak sa ich na ceste objavuje až-až. Čím to teda je?
No práve tým jej vzhľadom. Pokiaľ nepatríte medzi ľudí, ktorí si potrpia na pretekárske zážitky a zároveň nepotrebujete vo svojej garáži obrovský „nákladiak", je Suzuki Vitara Gitara veľmi príjemným japonským kompromisom. Nie nadarmo sa predsa stala najpredávanejším SUV v našich končinách. Je to také všestranné rodinné auto pre každého. I keď by som ho viac odporúčila nežnejšiemu pohlaviu. Muži si jednoducho pýtajú tie divoké koníky pod kapotou.
Mimo výkonu však nesmieme zabudnúť aj na spomínaný pohon všetkých štyroch kolies. Nebojte sa, aj na ne príde rad. Už čoskoro ho preveríme v terénnych podmienkach.
Bude sa ti páčiť: Lapač snov: Prostá dekorácia alebo magický symbol?