Nielen v hlavnom meste, ale aj v iných častiach Slovenska je veľký problém s množstvom áut. Kolóny sa ťahajú niekoľko kilometrov a často len kvôli nepochopeniu či neznalosti niektorých dopravných značiek. Vodiči sa často priskoro tlačia do pruhov, potom nepúšťajú ďalšie autá a vytvára sa tak chaos a dlhé minúty čakania. Niektorí vodiči, nielen tí z Bratislavy, vedia ako využívať pripájacie pruhy a ako sa správne zaradiť do priebežného pruhu. Sú tu však ešte stále vodiči, ktorí tieto značenia ignorujú, zabudli ich význam, alebo sú im jednoducho nejasné. Reč je o značkách pre zníženie počtu jazdných pruhov a striedavé radenie. Obe tieto dopravné značky patria do skupiny príkazových značiek.
Veľmi často sa stáva, že ste poriadny vodič a jazdíte podľa predpisov a dopravných značení, no namiesto pohodovej jazdy sa dočkáte trúbenia a tlačenia sa na váš kufor. Zistili sme, ktoré značky robia vodičom stále problém.
Pozri aj: Ako využiť lepiacu pásku? 5 netradičných trikov, ktoré musíš skúsiť!
Značka C22b
Pri tejto značke platí striedavé radenie pri prechádzaní z pripájacieho pruhu do súbežného. Táto značka môže byť použitá pri prekážke na ceste, alebo pri znížení počtu jazdných pruhov v smere jazdy. Vodiči, ktorí sú v pripájacom pruhu, sa striedavo zaraďujú do súbežného pruhu a to tak, že vodič v pripájacom pruhu má prednosť pred vodičom v priebežnom pruhu. Teda prednosť sa tu dáva opačne ako pri značke C22b. Táto značka platí iba pri súbežnej jazde.
Značka C30
Táto dopravná značka nám hovorí o znížení jazdných pruhov v smere jazdy. Okrem toho nás informuje aj o konci samostatného pruhu pre vodičov, ktorí idú pomalšie. Ak ste na ceste a zbadáte túto značku, dajte si pozor, v ktorom pruhu sa nachádzate. Ak ste v priebežnom pruhu (na obrázku vľavo), máte prednosť pred vodičmi z pripájajúceho pruhu (na obrázku vpravo).
Ako ľudia, ale aj ako vodiči by sme k sebe mali byť tolerantní. Nedodržiavaním dopravných značiek a bezpečnej vzdialenosti ohrozujeme nielen seba, svoje auto a svoju posádku, ale aj druhých vodičov, ich autá a ich posádky. Auto, ktoré sa pripája z pripájacieho pruhu, nemusí byť vždy len cestný pirát, ktorý si chce obehnúť autá stojace v kolóne. Vodič iba využíva jazdný pruh, a preto by ste ho mali podľa dopravného značenia pustiť. Do pruhov by ste sa mali zaraďovať až pred ich ukončením a nie hneď, ako sa to dá, a to hlavne v kolónach. Takto sa stane, že namiesto jedného auta vodič za vami v podstate pustil dvoch a tu už o plynulosti premávky nemôže byť reč.
Dúfame, že sme vám do budúcnosti pomohli predísť konfliktom a kolíznym situáciám na cestách.
Odporúčame: Mýty o doplnkoch stravy: Kedy predstavujú pre človeka nebezpečenstvo?