Ženský pohľad na: Ford Ranger 3,2 TDCi, Wild Track Plus – akčný týždeň s americkou legendou

Toto autíčko (no dobre, skôr autisko) som si doslovne vydupala na testovanie. Keď som sa pred časom zmienila mojim mužským kolegom, že by som rada otestovala Ford Ranger, tak som sa stretla s divnými úškrnmi. „Ale prosím ťa, načo chceš testovať toto auto? Veď to je úplne mimo ženské predstavy.“ Do toho ma podporil aj môj manžel: „No a je fakt dlhé, kde ho chceš parkovať?“ Ďalšie komentáre nebudem rozpisovať. Chcem vám povedať, že som bola úplne nepochopená a bez podpory. Ešte šťastie, že my ženy držíme spolu, teda tak to mám ja v mojom okolí. No a milá dáma zo spoločnosti Sumit Motors Slovakia mi dopomohla zrealizovať môj nápad.

Testovala som Ford Ranger P375 MCA, 3.2 TDCi, 200k A6 vo výbave WildTrack Plus. Ďakujem spoločnosti Summit Motors Slovakia s.r.o. za bezplatné poskytnutie auta.

Pozri aj: Prečo nezanedbať každoročný servis auta? Neoplatí sa čakať pridlho!

Ford Ranger

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Ford Ranger 3,2 TDCi, Wild Track Plus

Toto auto ma oslovilo preto, že som si chcela na vlastnej koži otestovať, ako sa cíti žena v takomto veľkom pick-upe. Aké má pozitíva a či vôbec nejaké nájdem pri jeho užívaní. Čo ma na aute pozitívne prekvapí alebo odradí. A navyše ma zaujímali aj reakcie okolia, myslím tým mužského, keď uvidia za volantom ženu. Na záver to podstatné. Ak mi niekto povie, že: „to nie je pre teba“, tak dosiahne úplne opačnú reakciu. Chcem, chcem, chcem! A ja sa sama sa rozhodnem, či to je pre mňa alebo nie :). Proste tvrdohlavý baran...

Stále počúvam o ikonických autách Fordu: Mustang a Ranger! Vôbec sa nepodobajú a predsa obe žijú ako americké legendy. Ford Ranger bezpochyby patrí k tomu najlepšiemu, čo sa u nás medzi pick-upmi predáva. Vyčnieva z davu nielen svojím dizajnom, ale aj úžitkovými vlastnosťami. Je jedným z mála pick-upov, ktoré v pohode použijete do terénu, do mesta, ale aj na šport. A nehanbíte sa. To auto má svoj štýl, svoj rukopis, pôsobí drsne, ale zároveň športovo. Ak by som mala spomenúť jeho konkurentov na trhu, tak si pozrite Nissan Navara, VW Amarok alebo Mitsubishi L200. Neviem ako vám, ale mne sa Ranger zdá najštýlovejší. 

Ford Ranger - predné svetlomety

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Už na prvý pohľad vidíte, že máte pred sebou veľké auto. Ale pozor, nie je širšie ako Audi Q7. Rozmery Rangera sú: dĺžka 5 362 mm (Q7: o 273 mm kratšie), šírka: 1 860 mm (Q7: širšie o 123 mm), výška: 1 848 mm (Q7: nižšie o 111 mm). Čo pri šoférovaní ženy zaujíma, je hlavne šírka auta (aby sme sa zmestili do nákupného centra) a jeho dĺžka, aby bolo kde zaparkovať. Keď sa pozriete ešte raz na rozmery, zistíte, že nakoniec trošku prekáža len jeho dĺžka. Súhlasím, nebolo jednoduché zaparkovať v malých boxoch. Plus pre zatáčanie a natáčanie v zákrutách potrebuje väčší nábeh (ride) ako iné SUV-čka. Ale ak už o týchto nástrahách viete, dá sa vyhnúť situáciám, ktoré nepotrebujete. Chcem tým zdôrazniť, že opticky veci vyzerajú inak, ako keď si ich vyjadríte v číslach. Tie sú objektívne. Ak preto bude na vás niekto v budúcnosti skúšať, že to nie je pre vás vhodné, pýtajte si fakty. Porovnajte a až potom zhodnoťte. Mne to vyšlo tak, že doma a v práci v pohode zaparkujem, ale do podzemného parkoviska nepôjdem. Naopak, naplánujem outdoorové aktivity, ktoré som z rôznych dôvodov odkladala.

Neprehliadni: Zápach z klimatizácie auta? Poznáme rýchly a účinný spôsob na jeho zmiernenie

Ford Ranger - batožinový / nákladný priestor

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Na prvý pohľad Ford Ranger vyzerá atraktívne a športovo. Uznávam, je to aj jeho krásnou oranžovou farbou (Pride Orange). Ženské oko je citlivé na farby. Keďže je vo verzii WildTrack Plus, má pár doplnkov, ktoré ho viac preklápajú do športového ako pracovného auta. Predná maska chladiča je čierna a má len jednu masívnu lamelu. Svetlá sú zoskupené po jej stranách. Okrem toho je namontovaný aerodynamický ochranný rám za kabínou a strešné lyžiny. Neprehliadnete 18“ disky kolies, ktoré auto robia ešte mohutnejším. Ale keď nasadnete do kabíny, interiér auta nepôsobí ako bosý-holý. Na palube sa nachádza informačný systém s dotykovou obrazovkou, klimatizácia alebo vyhrievanie vozidiel. WildTrack ponúka kožený volant obšitý kontrastnou niťou aj s hlavicou riadiacej páky. V interiéri sa strieda kožená úprava a tvrdé plasty. Nemáte vôbec pocit, že sedíte v pracovnom aute. Aj keď časti, ktoré môžu byť v kontakte s pracovnou obuvou, sú prispôsobené vyššiemu zaťaženiu (plast). Ale veď aj po športových výkonoch nenasadáte vyvoňavkovaní a čistučkí do auta. Teda ako kto :).

Sedadlo vodiča je v kombinácii materiálov koža/látka a je nastaviteľné 8 smermi s bedrovou opierkou. Dalo sa jednoducho upraviť tak, že som sa cítila ako vo vyššom aute. Vodič má dostatok priestoru v kabíne, rovnako ako spolujazdec. Na zadných sedadlách to nie je až tak veľkorysé. Vozila som 13-ročné slečny a psa, ktoré si nesťažovali (mali výšku do 170 cm). Pri otázke, ako sa im sedí, použili formulku: „tak tvrdšie“. Inak v pohode zvládli cestu 250 km bez prestávky. Čiže asi to nebolo až tak zlé.

Zaujme ťa: Ako jazdiť na kruhových objazdoch s dvoma pruhmi? Je to jednoduché!

Ford Ranger - interiér

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Pár slov o motore. Konkrétne som testovala 3,2-litrový naftový päťvalec s výkonom 200 koní a so šesťstupňovou automatickou prevodovkou s kultivovaným radením. Jasne pri naštartovaní počujete tých 200 koní. Ale veď ide o úžitkové auto a nie osobák. Na diaľnici, ak idete plynulým tempom, sa masívny päťvalec stíši na prijateľnú mieru. Ale ak potrebujete predbehnúť alebo zvýšiť tempo, motor ide do vyšších otáčok a tie teda počuť. Je to však daň za to, že ide o auto s úžitkových charakterom. Myslím, že pri jeho všestrannosti mu to viete prepáčiť. V meste ho bolo teda výrazne počuť, ale v tých bratislavských zápchach to neprekážalo.

Inak sa mi šoférovalo nadmieru dobre. Až som bola prekvapená, ako rýchlo som si zvykla. Dobre sa mi sedelo a mala som perfektný výhľad na cestu. Ergonómia vozidla mi bola celkom blízka. Nič som nejako nehľadala a ovládacie prvky boli jednoduché. Inak som bola na seba celkom hrdá, keď som stála na križovatke a vedľa mňa nejaká limuzína so šoférom. Ha, ovládam auto dlhé takmer 5,4 metra  a vážiace viac ako dve tony. A ide mi! Priznám, viac dní som trávila mimo mesta, v prírode, kde auto úplne zapadlo. A kde nikto neriešil nejaké zápchy a parkovanie. Využili sme ho pri športe: odviezli sme si bicykle. Konečne som neriešila špinu v interiéri. Perfektný úložný priestor – korba s nosnosťou do 1,2 tony a dokáže ťahať príves s hmotnosťou do 3,5 tony. Na prívesný vozík si netrúfam, ale korbu sme si naložili.

Okrem toho sa naši chlapi doma potešili, že konečne môžu vyraziť na ryby a zbaliť si ich „nádobíčko“ s prehľadom. A to sa im fakt podarilo. Čiže auto je síce pracant, ale použiteľný na veľa spôsobov.

Ford Ranger vybavenie

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Na Rangeri som najazdila okolo 600 km s priemernou spotrebou 11,5 l/100 km. Na diaľnici to bolo okolo 10,5 litra na 100 km. Ale potom som to vylepšila v meste. Treba si však uvedomiť, že je to úžitkové vozidlo a nie SUV. Spotreba bola primeraná jeho účelu.

Ford Ranger je napredávanejším pick-upom v Európe. Auto je dobré, dá sa nakombinovať jeho úžitková všestrannosť s každodennými povinnosťami a športom. Interiér sa netvári ako pick-up, naopak, cítite sa ako vo veľkom SUV. Je to auto pre človeka, ktorý aktívne podniká (živnostníkov), ale aj pre mladého aktívne žijúceho človeka, ktorý sa nebojí výziev. Jediná vec, ktorú si treba dopredu uvedomiť, je, kde budete parkovať. Inak všetko ostatné netreba riešiť. A na záver môj pohľad. Verím, že aj tá krajšia polovička toto auto hravo zvládne. 

  • Testované vozidlo: Ford Ranger P375 MCA 3,2 TDCi, 200 k (147 kW) WildTrak Plus
  • Motor objem: 3196  cm3
  • Výkon motora: 147 kW (200 koní)
  • Prevodovka: automatická 6-stupňová
  • Cena s DPH: 47.200 EUR s DPH
terénne vozidlo Ford Ranger

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Moje hodnotenie (1-5*):

  • Jazda v meste: 3,5* ľahké manévrovanie
  • Jazda mimo mesta: 4*                                  
  • Terén: netestovala som
  • Spotreba: 4*
  • Miesto na zadných sedadlách: 3,5*
  • Batožinový priestor: 5*
  • Interiér: 3,5* subjektívne hodnotenie
  • Ergonónia: 3,5* ovládacie prvky, vyššie sedenie,
  • Exteriér: 4* subjektívne hodnotenie
Google news
Nenechajte si ujsť žiadnu novinku! Sledujte nás na Google News a buďte vždy v obraze. Stačí jeden klik pre prístup k exkluzívnemu obsahu a najčerstvejším informáciám. Pripojte sa k našej rastúcej komunite informovaných čitateľov!

1 komentár

Anton Marek

Anton Marek

15.03.2021 11:57

v drsnom teréne určite dobré auto

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE

Google News logo

Odoberaj najdôležitejšie správy z kamzakrasou.sk cez Google News.