Ženský pohľad na: Nissan Micra IG-T 100, N-Sport: Najmenšie japonské autíčko

Moja druhá testovačka od výrobcu Nissan bola nová verzia prémiového hatchbacku modelu Micra. Keď som autíčko zaparkovala u nás vo firme, kolegovia hádali, od ktorého výrobcu auto mám. Ak by som sama nevedela, ktoré auto mám pripravené, nebola by som si ani ja istá, o ktorý model ide. Z diaľky  tvarmi trošku pripomína Toyoty C-HR alebo nový Lexus. Laicky zhodnotím: nová Micra nemá vôbec nič spoločné so svojimi predchádzajúcimi generáciami. Je nižšia, dlhšia a širšia. Dve generácie dozadu pripomínala niečo guľaté s veľkými očami. Minulá generácia mala jemný retro nádych. Teraz prichádza agilné a dynamické vozidlo športového charakteru vhodné do mesta.

Testovala som Nissan Micra IG-T 100 N-Sport, 74 kW, s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Ďakujem spoločnosti Auto Impex s.r.o. za bezplatné poskytnutie auta.

Pozri aj: Ženský pohľad na: Nissan Qashqai 1,3 l, DIG-T 160 DCT

Nissan Micra IG-T 100 - predné svetlomety

Zdroj: Redakcia KAMzaKRÁSOU.sk

Najmenší Nissan vyzerá dostatočne agresívne aj v bežnej výbave. Verzia N-Sport má niekoľko dizajnových prvkov navyše. Celkový vzhľad je príjemným osviežením v sekcii mestských áut. Myslím si, že by sa zaň nehanbil žiaden majiteľ (či už ženského alebo mužského pohlavia). Upútajú vás lesklé čierne lišty pod hmlovkami predného nárazníka, na zadnom nárazníku a bočné čierne lišty pod dverami. Kryty spätných zrkadiel sú v karbónovom dizajne. Elegantná koncovka výfuku je len takou čerešničkou na torte. Ak hľadáte auto, ktoré vyzerá mladistvo a akčne, vybrali ste si správne. Micra ponúka aj možnosti personalizácie. Môžete sa pohrať s jej celkovým vzhľadom. Myslím, že z deviatich farieb karosérie si vyberie každý. Za mňa sú naj oranžová energy a červená passion. Športový vzhľad si pýta dynamickú farbu.

Nissan Micra IG-T 100 - batožinový priestor

Zdroj: Redakcia KAMzaKRÁSOU.sk

Interiérové vybavenie

Interiér auta prekvapil svojím spracovaním a výberom materiálov. Vo svojej kategórii áut patrí k nadpriemeru. Mäkčená vrchná časť palubnej dosky je v čiernom odtieni. Sedadlá a časť palubovky sú z materiálu Alantra s prvkami syntetickej kože. Auto som testovala už pri vyšších denných teplotách (cca okolo 28°C) a vtedy sa nám občas spotili naše ritky. Ak bolo auto dostatočne schladené klimatizáciou, tak nebolo čo riešiť. Pri nastupovaní do prehriateho auta nám syntetická koža dala vedieť, že je prítomná. Príjemne potešil športový volant s kvalitným vypracovaním. Sedadlo vodiča sa dalo rýchlo prispôsobiť. Dostatok miesta na nohy aj nad hlavou nájdu aj osoby vyššieho vzrastu. Menej miesta je na zadných sedadlách. Ak si nastavíte pohodlne predné sedadlo, skrátite priestor na nohy spolujazdcom. Vozila som do školy dve pubertálne deti, obe cez 150 cm. Ak mal syn dostatok miesta vpredu, princezná vzadu bola utláčaná. Situácia sa opakovala, aj keď si vymenili miesta. Zadné sedadlá sú apriori určené malým spolucestujúcim. Na kratšie trasy zveziete asi hocijakého spolujazdca. Dlhšie trasy bez komentára prežijú len tí menej nároční.

Inak príjemne potešili odkladacie priestory. Vzhľadom na veľkosť auta je ich celkom dosť. Ja večne bojujem sama so sebou, kde si uložím žuvačky, cukríky, dioptrické okuliare, rúže, lesky, krém na ruky, papierové servítky, vodu, diaľkové ovládanie od brány, drobné do košíka. Verím, že tento problém páni nemajú... Auto nesklamalo, celkom dobre sa mi orientovalo, kde som si čo odložila.

Nissan Micra IG-T 100 - technické vybavenie

Zdroj: Redakcia KAMzaKRÁSOU.sk

Nissan Micra IG-T 100: Technické vybavenie

Intuitívny sedempalcový displej infotainmentu dopĺňal prednú plochu palubnej dosky. Pri tejto cenovej úrovni auta ani veľa nečakáte. Displej obsahoval základné funkcie, ktoré sú najbežnejšie využívané. Reakčná doba bola celkom rýchla a ovládanie jednoduché. Prístrojový panel ponúka prehľadné ciferníky otáčkomeru a rýchlomeru. Päťpalcový TFT displej v strede ovládaný tlačidlami na volante zobrazuje informácie palubného počítača. Ako žena by som povedala, že sadnete, ťukáte a jednoducho sa dostanete k veciam, ktoré potrebujete nastaviť alebo upraviť. Rozhodne však k tomu nebudete potrebovať manuál.

V základnej výbave sú integrované aplikácie ako: zadná kamera, zadné parkovacie senzory a inteligentný kľúč. Dobrá správa je, že si za ne nepriplácate, ale sú už v základom balíku. Mužské osadenstvo poteší podpora Android Auto / Apple Car Play. Neviem, mne táto funkcia nie je srdcu blízka...

Nissan Micra

Zdroj: Redakcia KAMzaKRÁSOU.sk

Prichádzame k srdcu auta, ktorým je motor. Viem, pre mnohé z nás žien nie úplne blízka téma. Ale dajme tomu šancu. Pod kapotou máme benzínový trojvalec s objemom 0,9 litra a výkonom 100 koní. Nissan ustúpil kvôli emisným normám od výroby naftového motora a v ponuke má iba benzínový. Podarilo sa mu nájsť dobrý pomer výkon verzus nízke emisie. Pri tejto verzii s manuálnou prevodovkou umožňuje rýchlejšie podradenie a nižšiu spotrebu paliva. Hovoríme tomu ekologickejšie vozidlo. Jazdu na manuál som si užila. Preraďovanie má pomerne dlhšie dráhy, ale motor reaguje pružne. Spojka je mäkká. Akurát odhlučnenie interiéru nebolo dokonalé pri nižších otáčkach. Keď ste sa už dostali nad určitú rýchlosť, hlučnosť v kabíne sa eliminovala. Čo sa týka spotreby, papierovo by mala byť okolo 5,5 litra na 100 km. Ja som mala nové autíčko s nabehanými asi 1.500 kilometrami. Bežne mi ukazovalo spotrebu v zápche okolo 10 litrov. Verím, že keď si auto „sadne“ a prebehne sa viac aj mimo mesta, spotreba sa ustáli. Ale asi nie pod 6 litrov. To môžete očakávať mimo mesta. V meste tak okolo 8 litrov.

Podvozok je viac mäkký, ale nehúpe, hodí sa viac do mesta a na pokojnú jazdu. V zatáčkach Micra v pohode udrží stopu. Pomáhajú jej k tomu pasívne riadené zadné kolesá. Elektronika je precízne nastavená a pomáha pri komfortnej jazde. Všetky tieto vlastnosti môže mať len preto, že auto je technicky dobre zvládnuté. Nissan patrí k technicky spoľahlivejším partnerom. To ocení každý majiteľ...

Ešte som nespomenula batožinový priestor, ktorý má objem 300 litrov. Celkom dosť priestoru na takéto menšie auto. Mestské výjazdy, nakupovanie a premiestňovanie určite zvládnete v pohode.

Nissan Micra IG-T 100

Zdroj: Redakcia KAMzaKRÁSOU.sk

Podľa bezpečnostných testov NCAP Micra dostala štyri hviezdičky z piatich možných. (Ochrana dospelých – 91 %, ochrana detí v detských sedačkách – 79 %, ochrana chodcov – 68 %). Takže dobre sú chránení pasažieri v aute, a to vrátane detí.

Týždeň s Microu som si užila. Aj keď naše deti sa tešili, keď sa vrátim k väčšiemu autu z dôvodu ich komfortu alebo rozmaznanosti? Jej vzhľad je oku potešujúci a odlišovala sa od okolitých áut. Nesklamala ani jazdnými vlastnosťami. Mne by asi sedel výkonnejší motor s väčším počtom valcov, ale zas by sme nehovorili o ekologickejšom aute. Pre mňa je toto auto vhodné pre ľudí, ktorí majú vzťah k dizajnu, viac jazdia v meste ako mimo mesta. Poteší ich technická spoľahlivosť auta. A nemajú neobmedzený rozpočet.

  • Testované vozidlo: Nissan Micra IG-T 100
  • Motor objem: 999  cm3
  • Výkon motora: 74 kW (100 koní)
  • Prevodovka: manuálna 5 stupňová
  • Cena s DPH: 14 540 EUR s DPH
najmenšie auto Nissan Micra IG-T 100

Zdroj: Redakcia KAMzaKRÁSOU.sk

Moje hodnotenie (1-5*):

  • Jazda v meste: 4*  ľahké manévrovanie
  • Jazda mimo mesta: 3,5*
  • Terén: netestovala som
  • Spotreba: 3,5*
  • Miesto na zadných sedadlách: 2*
  • Batožinový priestor: 3*
  • Interiér: 3,5*  subjektívne hodnotenie
  • Ergonónia: 3,5* ovládacie prvky, vyššie sedenie,
  • Exteriér: 4* subjektívne hodnotenie

Odporúčame: Ženský pohľad na: Ford EcoSport 1,5 TDCi – najmenšie SUV „baby“

Google news
Nenechajte si ujsť žiadnu novinku! Sledujte nás na Google News a buďte vždy v obraze. Stačí jeden klik pre prístup k exkluzívnemu obsahu a najčerstvejším informáciám. Pripojte sa k našej rastúcej komunite informovaných čitateľov!

2 komentárov

Jana Komadová

Jana Komadová

25.06.2019 22:37

Hneď by som ho brala

Vaše meno:

Anton Marek

Anton Marek

15.03.2021 12:01

otvor na kufor vyzerá byť veľmi malý.

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE

Google News logo

Odoberaj najdôležitejšie správy z kamzakrasou.sk cez Google News.