Zo všetkých parfémov na svete existuje jeden, ktorý pozná snáď každá žena. Stojí za ním významná osobnosť, ktorá zasiahla do histórie módy svojím dokonalým vkusom.
Ikonický parfém Chanel je originálny nielen svojou luxusnou vôňou, ale aj svojím vznikom. Existuje totiž zopár faktov, ktoré sa o tomto parféme bežne nespomínajú a ktoré určite stoja za zmienku.
Je samozrejmé, že Coco Chanel je jednou z najznámejších a všeobecne milovaných módnych návrhárok na svete. Ale ako každý zaujímavý príbeh, aj tento so sebou prináša množstvo zákulisných "pikošiek", o ktorých väčšina z nás nikdy nepočula. Jej tvorivá myseľ bola totiž len časťou celého príbehu. Viete napríklad, čo znamená číslo 5 v názve jej výnimočného parfému?
Odporúčame: Portréty slávnych žien: Coco Chanel - synonymum módy a elegancie
1. Bol inšpirovaný ženami
Myšlienka vytvoriť výnimočný parfém vznikla na stretnutí v Monte Carlo. Coco sa tam stretla so svojimi priateľmi a pri jednom z rozhovorov jej v hlave zasvietil nápad. Okamžite oslovila známu parfumérku Ernest Beaux a cesta sa mohla začať.
Coco Chanel chcela, aby jej vôňa bola jedinečná a charakterizovala jej štýl a osobnosť. Jej cieľom bolo podčiarknuť zmyselnosť a výnimočnosť ženy. Z toho všetkého vznikol parfém s kvetinovou vôňou, ktorého prísady nenájdete v žiadnom inom parféme na svete.
Odporúčame: Čínske aerolínie inšpirujú: Štýlová pracovná rovnošata je tu!
2. Číslo 5 má svoj význam
Hovorí sa, že Chanel vybrala až piatu vzorku, ktorú jej ponúkla parfumérka Ernest Beaux. Tak vznikol nápad pomenovať parfém Chanel N°5, čiže číslo 5. Toto jednoduché číslo robí parfém ešte viac zapamätateľným medzi ženami, čo znamená, že sa jednoznačne zaradil medzi svetové bestsellery.
Odporúčame: Toto rozhodne musíte mať v šatníku - chlapi vedia, čo je sexy!
3. Bohatosť surovín
Chanelovská vôňa vo vás prebudí život. Už pri prvom privoňaní v sebe pocítite luxus, zmyselnosť a ženskosť. A to by ste aj mali, najmä po tom, ako vám prezradíme jeho výrobu.
Všetky tajné prísady a postupy sa, samozrejme, neprezrádzajú. No jedno je isté, na výrobu jeden a pol kilogramu parfému spotrebujú neuveriteľnú tonu kvetov! Srdce tvorí ylang-ylang zozbieraný na Madagaskare, ktorý kvitne len trikrát ročne a jazmín z Grasse, najluxusnejšia surovina na svete.
Odporúčame: Svet parfémov - Kategórie vôní a výber parfému II. časť
4. Ovplyvnil pop-kultúru
Marilyn Monroe prezradila, že Chanel číslo 5 bolo všetko, čo kedy nosila do postele. Aj samotný Andy Warhol miloval tento parfém. Jeho popularita je teda nekonečná. Po liberácii Paríža stáli pred Chanel butikom nekonečné rady amerických vojakov, ktorí túžili po tom, aby svojim ženám tento parfém priniesli domov.
Odporúčame: Optické ilúzie pomocou štetca: Make-up artistka klame farbami
5. Štandardy v parfumériách sa prudko zvýšili
V roku 1969 natočil Richard Avedon prvú reklamu pre Chanel N°5 v New Yorku. Aj napriek tomu, že trvala len pár sekúnd, bola táto filmová reklama najdrahšou reklamou, ktorá bola kedy natočená.
Odporúčame: 7 zázračných olejov pre naše telo - vyskúšajte ich aj vy!