Čo tvorí úspešnú reštauráciu? Základom sú nielen kvalitné potraviny

Slovensko je doslova preplnené reštauračnými zariadeniami - tými lepšími, ale aj tými horšími. Čo v nás teda môže v reštaurácii vyvolať pozitívne emócie a silnú túžbu vrátiť sa znova späť? Aj keď odpoveď na túto otázku nemožno jednoznačne definovať, pretože každý má vlastné priority a očakávania ako od personálu, tak od samotného jedla, no existuje niekoľko všeobecných znakov, ktoré si všimne azda každý z nás.

Odporúčame: Ako znížiť vysoký tlak? Najlepšími pomocníkmi sú tieto bylinky!

potraviny v reštaurácii

Zdroj: pixabay.com

Za kvalitným jedlom stoja kvalitné suroviny

Do reštaurácie sa, pochopiteľne, chodievajú ľudia najesť, a tak sa jedným z faktorov, ktoré nás pri hodnotení zariadení ovplyvňujú najviac, stáva práve kvalita jedla. S prípravou pokrmov a špecialít súvisí predovšetkým dobrý tím šikovných kuchárov, no aj suroviny, ktoré na samotnú prípravu potrebujú.

V súčasnosti, v dobe, kedy si množstvo ľudí dáva pozor na to, čo si vloží do úst, sa najviac oceňujú domáce či lokálne produkty, ako aj produkty od slovenských farmárov, pekárov či mäsiarov. Tu sa však ich cesta ešte ani zďaleka nekončí, pretože niektoré suroviny si vyžadujú (už v kuchyni reštaurácie) aj ďalšie spracovanie. Reštaurácií, ktoré si vyrábajú vlastné cestoviny alebo zabíjačkové špeciality, ako napríklad domáce klobásy či jaternice, nie je na Slovensku veľa.

Jedným z dôvodov je zrejme časový faktor, no a druhým napríklad vybavenie, ktoré by bolo potrebné do kuchyne reštaurácie zabezpečiť. Hovoríme tu teda o strojčeku na cestoviny alebo o plničke klobás. Reštaurácie s jedlami z čerstvých produktov pripravených priamo v kuchyni majú pri hodnotení zákazníkov automaticky obrovské plus. Nehovoriac o tom, že pokrmy pripravené z týchto surovín chutia stonásobne lepšie, ako jedlá z polotovarov alebo mrazených surovín.

personál v reštaurácii

Zdroj: piqsels.com

Prvý dojem vytvára personál

Okrem samotných priestorov reštaurácie na vás prvý dojem urobí jednoznačne personál, respektíve spôsob komunikácie samotných čašníkov. Pokiaľ vás hneď pri vstupe milo privíta usmiata slečna, získajú si zrejme 50% vášho srdca. Teda môjho minimálne. Nikto samozrejme po obsluhe nechce, aby sa mu klaňala, no dobrý dojem a zážitok v nás zanechá aj obyčajný príjemný rozhovor s personálom.

Málokto z nás zrejme cielene hľadá chyby v obsluhe len preto, aby mal čo komentovať, no aj v reštauračných službách sa vyskytnú veci a situácie, ktoré padnú do oka zrejme každému bez toho, aby sa na ne nejak vážnejšie sústredil. Dlhý čas obsluhy alebo prípravy jedla dokáže poriadne znepríjemniť deň, avšak ani na toto netreba nazerať len čiernobielo.

Každá situácia sa dá pochopiť, pokiaľ je v podniku napríklad veľa ľudí (čo sa stáva predovšetkým v čase obeda), no v tomto prípade leží všetko na pleciach obsluhy, ako sa so situáciou dokáže popasovať. Pokiaľ za vami príde a ospravedlní sa za dlhšie čakanie alebo vás dopredu o čase informuje - má vyhraté (teda opäť opakujem - aspoň u mňa).

Za najdôležitejšie tak pri úspešných reštauráciách a podnikoch považujeme predovšetkým kvalitu a chuť jedla spojenú s príjemnou a ochotnou obsluhou. Aké iné priority máte pri hodnotení reštaurácií vy?

Neprehliadnite: Ako používať Aloe vera? Tieto spôsoby využitia si ihneď zamilujete!

2 komentárov
Anna Pavlačková

Anna Pavlačková

28.02.2020 07:56

Súhlasím, do kvalitnej reštaurácie sa rada vrátim

Vaše meno:

Mária Maxianová

Mária Maxianová

28.02.2020 19:14

dobrá kuchyňa je základ, personál a prostredie dotvára charakter reštaurácie

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE