Sme neustále obklopení ľuďmi a zdanlivo prepojení na sociálnych sieťach - a napriek tomu sa môžeme cítiť neuveriteľne osamelí a izolovaní... Vedeli ste napríklad, že každý štvrtý človek sa práve teraz cíti osamelý? A že osamelosť je spojená s vážnymi zdravotnými rizikami? Svetová zdravotnícka organizácia (World Health Organization – WHO) označila sociálnu izoláciu za jeden z najnaliehavejších problémov pre fyzické a duševné zdravie v modernom svete. Preto sa sociálna izolácia a osamelosť stali kľúčovou témou novej sociálnej misie spoločnosti NIVEA s názvom NIVEA CONNECT.
Celosvetovo v mene značky NIVEA:
- Využijeme silu značky a jej komunikačných kanálov na prepojenie komunít.
- Do roku 2026 budeme realizovať projekty NIVEA CONNECT v 40 krajinách.
- Budeme podporovať a posilňovať globálne komunity vedcov, odborníkov a organizácií bojujúcich proti sociálnej izolácii.
Chceme pomáhať, ale vieme, že sami nemôžeme bojovať proti stigme sociálnej izolácie. Preto sme sa spojili s miestnymi partnermi z neziskového sektora, aby sme prispeli konkrétnymi krokmi k zmierneniu tohto problému.
NIVEA
Osamelosť sa doteraz spájala najmä so staršími ľuďmi. Štúdia, ktorú uskutočnila naša spoločnosť na celom svete, však ukazuje, že pocit osamelosti rastie najrýchlejšie u mladých ľudí vo veku 16 - 24 rokov, keď sú na sociálnu izoláciu najviac citliví.
Na Slovensku sa NIVEA stala partnerom nízkoprahového ID KLUBU v Nitre, ktorý je bezpečným kontaktným miestom pre mladých ľudí v krízových situáciách. Je mostom, ktorý spája linky pomoci občianskeho združenia IPčko, Krízovú linku pomoci a osobnú psychologickú pomoc.
Najdôležitejším prínosom projektu je inkluzívne, rešpektujúce, tolerantné a bezpečné prostredie, v ktorom sa mladí ľudia cítia vítaní, prijatí a vypočutí, ako aj dostupná, anonymná a bezplatná psychologická pomoc nielen v krízových situáciách. Veríme, že využitím miestnych poznatkov a globálnych skúseností vytvoríme zmysluplné prepojenia a trvalú zmenu v celosvetovom meradle.
Zdroj úvodnej fotky: NIVEA