Honda CR-V patrí najmä v posledných generáciách medzi najpopulárnejšie autá svojho segmentu. A asi aj právom. Sú vo vnútri veľké, takže hravo zvládnu objemný celotýždňový nákup, v lete vás aj s rodinou odvezú k moru a cez týždeň s prstom v nose parkujú kade-tade po mestských obrubníkoch. A ak si priplatíte za verziu s pohonom všetkých kolies, hravo absolvujete aj výjazd k zasneženej horskej chate. Z Hondy CR-V je tak ideálny partner pre všetky dámy. Platí to však aj pre jej najnovšiu generáciu? Prezradila nám to benzínová Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo AWD CVT.
Na začiatok by sme si mali povedať, čo všetko tie skratky pri označení auta znamenajú. Takže poďme pekne poporiadku. CR-V značí jeden z najobľúbenejších crossoverov svojho segmentu. Dnes by sa už v podstate znova dalo napísať aj SUV, predchádzajúca generácia Hondy CR-V bola totiž známa svojím silným zameraním na asfaltové cesty, čomu zodpovedal aj jej nižší podvozok a obmedzené schopnosti pohonu všetkých kolies. Novinka sa však vracia k svojim koreňom a po rokoch si znova necháva pootvorené zadné dvierka v podobe väčšej svetlej výšky (+ 35 mm) aj lepšieho pohonu všetkých kolies (údajne pošle dozadu viac výkonu než doteraz). Skratka 1.5 VTEC Turbo značí prepĺňaný benzínový štvorvalec.
V rukách máme verziu naladenú na 142 kW (193 k), ktorá svoju silu posiela na všetky štyri kolesá cez bezstupňovú prevodovku CVT. Auto je vo výbave Lifestyle a má len dva príplatky. Za 600 eur mu dopriali tmavú metalízu a za ďalších 1700 eur tretí rad sedadiel (presnejšie povedané, dve samostatné výklopné minisedadlá v kufri).
Pozri aj: Ženský pohľad na: Audi Q8 50 TDI, quattro tiptronic (tri dni s princom)
Priestranná kozmická loď
Podobne ako v prípade vonkajšieho dizajnu, ide aj pri hodnotení interiéru o dosť subjektívnu záležitosť a závisí na každom, ako sa mu v aute sedí. Z nášho pohľadu však môžeme zodpovedne skonštatovať toľko, že najnovšia Honda CR-V je vo vnútri naozaj veľkým autom. Jej masívna palubná doska síce trčí do priestoru, no Honda CR-V využíva šikovný trik s dopredu posunutou spodnou hranou čelného okna, čo pôsobí takmer dojmom MPV a vytvára pocit príjemnej vzdušnosti. Trochu horšie je to s jej prehľadnosťou a vyslovene zvykať sme si museli na neprehľadné ovládanie infotainmentu. Kombinácia jeho ovládania pomocou tlačidiel na volante a kolíka trčiaceho z prístrojového štítu nám stále nejde akosi do hlavy. Prístroje sú však prehľadné a grafika stredového displeja pekná.
Druhý rad sedadiel je pozdĺžne posuvný, čo vytvára relatívny dostatok priestoru pre nohy cestujúcich na dvoch samostatných sedadlách tretieho radu (pri zachovaní akceptovateľného miesta na kolená pasažierov druhého radu). Aj tak je to však skôr pre menších ľudí, najlepšie deti. Tým, že vozíte sedadlá tretieho radu stále so sebou (zložené v podlahe kufra), uberáte sa o 89 l miesta na batožinu. V päťmiestnej konfigurácii preto odveziete 472 l namiesto 561 l verzie bez tretieho radu. Ak poveziete sedem cestujúcich, zostáva vám vzadu ešte 150 l na drobnú batožinu.
Tak sa ukáž, kráska
Ak jej začnete poriadne „prikladať pod kotol“, CR-V ukáže, že nejaké tie gény Hondy v sebe predsa len vozí. Spoza volantu ani necítite, že má 1,8 t (prázdna má 1 751 kg). Riadenie síce nie je športovo ostré, čo je v prípade rodinne orientovaného auta len a len dobre, no prednú nápravu poslúcha pohotovo a tam, kde CR-V nasmerujete, poslušne uhýba takmer v akejkoľvek rýchlosti. Jazda tak má športový nádych a je neuveriteľne tichá. Obrovská poklona konštruktérom, ako si poradili s odhlučnením a naladením podvozku. Na rozbitých úsekoch je nielen komfortný, ale aj veľmi tichý a posádku svojím „krémovým“ naladením doslova rozmaznáva.
Aký je teda náš celkový dojem z testovanej benzínovej Hondy CR-V 1.5 VTEC Turbo AWD CVT? Úprimne? Auto je to perfektné, podvozok zodpovedá jeho rodinnému charakteru a zásluhou dobre fungujúceho pohonu všetkých kolies je to konečne plnohodnotná „štvorkolka“. Ale v spojení s CVT prevodovkou jednoducho žerie viac, než by sa nám páčilo. Najmä v meste a na krátkych trasách, kde je to vždy tak za osem litrov. Ak môžeme poradiť, toto auto si kúpte len v prípade, ak ste pokojnejšia povaha a neustále sa niekde neponáhľate. Ak ste sa v tejto definícii našli, garantujeme vám, že budete jazdiť na jednom z najpohodlnejších a najpraktickejších SUV svojho segmentu.