Ženský pohľad na: Honda Jazz 1,3 VTEC – pracant s Magic sedačkami

Občas sa stáva, že niektoré testovačky nemám riadne zaznačené. Alebo naopak, príde príležitosť bez upozornenia niečo nové otestovať. Nech si o mne nemyslíte, že som až taký „lajdák“. No občas sa mi to podarí. A tak to bolo aj s Hondou Jazz. Počkala si na mňa koncom roka 2019. A to som si myslela, že mám dotestované. Zazvonil mi mobil: „Dobrý deň, máme tu pre vás nachystané auto. Kedy si poň prídete?“ Asi takto sa začala moja story s malým mestským autom s variabilným interiérom Honda Jazz.

Testovala som konkrétne model: Honda Jazz 1,3 VTEC, Elegance s manuálnou 6-stupňovou  prevodovkou. Ďakujem spoločnosti Omnia Motors a.s. za bezplatné poskytnutie auta.

Japonský výrobca Honda je na trhu vozidiel viac ako 70 rokov. Určite poznáte rôzne jeho značky: Honda Civic, Honda CR-V, Honda NSX. Honda Jazz je asi jeden z najmenej dominantných modelov, nakoľko sú v súčastnosti populárnejšie malé crossovery ako malé mestské autá. Jazz je ale auto, ktoré v takejto výbave už len ťažko nájdete u konkurencie. 

Ani ja, keď som si išla pre auto, som presne netušila, ako vyzerá. Keďže som nevedela, že ho budem testovať, nestihla som sa predpripraviť. A aj keď som si ho prevzala, nebola som si úplne istá, či ho niekto vlastní v mojom okruhu. A nevlastní.

Pri jeho preberaní som dostala tri základné informácie: je to 6-stupňový manuál, 1,3 liter a má variabilný úložný priestor. Ostala som trošku prekvapená, nakoľko ide o auto, ktoré bude nahradené v roku 2020 novým tretím upgradovaným modelom (Jazz Hybrid a Jazz Crosstar). Plus – naozaj ide o malé auto so strohou výbavou, ale so spoľahlivým motorom, ktorého výroba sa končí.

Odporúčame: Ženský pohľad na: Ford Ranger 3,2 TDCi, Wild Track Plus – akčný týždeň s americkou legendou

Honda Jazz - predné svetlomety

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Po dizajnovej stránke má karoséria tvar akoby „vajíčka“ s expresívnejšími tvarmi. Niekto povedal, že je to tzv. „robotí“ dizajn. Výrazná čelná maska tvorí so svetlometmi jeden celok. Profil zdobia výraznejšie prelisy. Dominantným prvkom zadnej časti sú vertikálne koncové svetlá. Mne sa na prvý pohľad auto zdalo jemne športovo šmrncnuté, ale s takým starodávnym nádychom. Viem, že Japonci sú pri dizajne viac konzervatívnejší, ale keďže ide o končiaci rad auta, určite je to aj z dôvodu jeho histórie. Dnes veľa elektronických vecí zastará skôr morálne ako technicky. Autíčko je nízke, kompaktné ale strohé. Od prvého stretnutia mi pripomínalo malého húževnatého pracanta.

Interiér je menej výrazný a opätovne reprezentuje konzervatívnejšie tvary a prvky. Za menším volantom sa nachádza klasická prístrojová doska doplnená o digitálny palubný počítač. Ten zobrazuje základné údaje o spotrebe či dojazde vozidla. Infotainment – užívateľské prostredie je jednoduché a zrozumiteľné. Problém bol však s jeho používaním. Reagoval spomalene. Čo ma úplne dostalo, bola navigácia. Ide o Garmin navigáciu, ktorá je za príplatok. No aj tak reagovala veľmi spomalene a občas „zamrzla“ v móde „trasa sa prepočítava“. S týmto typom navigácie nemám skúsenosť a ani som ju nikdy aktívne nepoužívala. Tak neviem, či je problém v navigácii alebo vo mne. Určite si nájdete cestu, ako ju správne používať. Ale obávam sa, že to nebude nikdy rýchlejšie, akurát budete trpezlivejší.

Čo bolo však pozitívom, tak na pohľad malé auto vo vnútri prekvapí priestrannou kabínou. Predné sedadlá sú celkom pohodlné a ergonomicky tvarované. Dokonca aj sedenie na zadných sedadlách poskytuje dostatok priestoru na nohy, nad hlavou i v oblasti ramien aj pre vyšších pasažierov.

Najzaujímavejšou vlastnosťou tohto auta sú tzv. Magis Seats. V praxi to znamená, že zadné sedáky sa dajú jednoducho sklopiť do zvislej polohy (ako v kine), čím sa vytvorí veľký priestor za prednými sedadlami. Alebo môžete sedadlá zložiť do podlahy a spolu s hĺbkovým 354-litrovým kufrom vytvoríte dokonalú rovinu. Ide o najlepšie vyriešený interiér auta v danej kategórii. Aj preto som mu pridelila titul „pracant“! Je to auto vhodné pre podnikanie a na prevoz veľkostne variabilných tovarov alebo vecí.

Honda Jazz - zadné svetlomety

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Motor: 1,3 litrová štvorvalcová atmosférická benzínová jednotka s výkonom 75 kW (102 koní) a  krútiacim momentom 123 Nm pri 5000 ot./min. Oficiálne označenie motora je 1,3 VTEC. Keď chcete dostať z motora dynamiku, musíte ho riadne vytáčať. To znamená, že preraďujete až pri vyšších otáčkach a musíte si zvyknúť na hluk motora. Zas ale pri manuálnom radení si viete užiť ako keby športovejšiu jazdu a rýchlejšie reakcie. Ale nie som si celkom istá, či pri dnešných preplnených cestách dostanete na to priestor. Čo poteší, na spotrebe sa to neodzrkadlí. Priemerná spotreba v meste bola 5,2 l/ 100 km, na diaľnici 6,2 litra. Paradoxne motor patrí k najsilnejším stránkam auta. To, že nemá turbo, vám nebude chýbať. A časom to oceníte pri servisných nákladoch, ktoré budú o poznanie nižšie.

Odporúčame: Ženský pohľad na: Mazda 6 Wagon 2,5 SKY-G, elegancia na kolesách

Honda Jazz - interiér

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Pre koho môže byť Jazz zaujímavým autom? Určite pre menej náročného motoristu, ktorý očakáva nízke náklady na servis. Pre niekoho, kto uprednostní nízku spotrebu a potrebuje dostatok priestoru v aute. Pre niekoho, kto jazdí najčastejšie sám alebo vo dvojici. Pre niekoho, kto vyžaduje spoľahlivé, šikovné, spratné a nenáročné auto. A pre niekoho, kto nenabehá tisícky kilometrov a nechodí do terénov. Určite je vhodné pre malých a stredných podnikateľov, ktorí ocenia jeho spoľahlivosť a nízke prevádzkové náklady. Určite poteší majiteľky svadobných salónov alebo agentúr, ktoré neustále bojujú s priestorom v aute pri prevoze nadrozmerných šiat, výzdob a koláčov. To si viem živo predstaviť.

Ja som radosť z jazdy až tak nepociťovala, hoci mám rada autá s manuálnym radením. Možno to bolo spôsobené tými otáčkami. Aby motor reagoval tak, ako som chcela, musela som ich držať vo vyššom móde, čo zas spôsobovalo hluk v kabíne. Ale technická spoľahlivosť, extrémne dlhá záruka a interiérový priestor vyvažujú tento nedostatok.

  • Testované vozidlo: Honda Jazz 1,3 i-VTEC
  • Benzínový motor: 1.318 cm3
  • Počet valcov/ventilov: 4/16
  • Max. výkon: 75 kW (102 k)
  • Prevodovka: 6-stupňová manuál
  • Cena s DPH: od 12.990 EUR s DPH
Honda Jazz - batožinový priestor

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Moje hodnotenie (1-5*):

  • Jazda v meste: 3*  ľahké manévrovanie              
  • Jazda mimo mesta: 2* 
  • Terén: netestovala som
  • Spotreba: 4*
  • Miesto na zadných sedadlách: 4*
  • Batožinový priestor: 5*
  • Interiér: 3*  subjektívne hodnotenie
  • Ergonómia: 2,5* atypické tvary
  • Exteriér: 3* subjektívne hodnotenie
Google news
Nenechajte si ujsť žiadnu novinku! Sledujte nás na Google News a buďte vždy v obraze. Stačí jeden klik pre prístup k exkluzívnemu obsahu a najčerstvejším informáciám. Pripojte sa k našej rastúcej komunite informovaných čitateľov!

1 komentár

Anton Marek

Anton Marek

12.03.2021 12:04

tie zadné sedadlá ma zaujali, škoda, že nie sú v galérii. Inak to vyzerá byť šikovné malé autíčko.

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE

Google News logo

Odoberaj najdôležitejšie správy z kamzakrasou.sk cez Google News.