Ak túžite po športovom aute, musíte mať dostatočný rozpočet. Auto so silným motorom je preto pre väčšinu z nás v tzv. stave „raz, keď....“ (doplňte si vlastnú verziu). Preto som sa veľmi potešila, keď sa mi dostala do výhľadu testovačka nového Renaultu Twingo GT s výkonom 80 kW (110 k), s objemom valcov 898 cm3 a s maximálnou rýchlosťou 182 km/hodinu. Pričom autíčko váži iba 1103 kg! :-) Pracovne som ho nazvala „malý drak“, vhodný do mesta.
Asi vám nemusím predstavovať malé autá vydareného mestského typu. Boli to vtedy prvé malé autá, ktoré sa dali rozoznať na ceste svojím dizajnom. Moji bývalí švajčiarski kolegovia tvrdili, že toto auto bolo navrhnuté tak, aby sa vzadu v kufri odviezla jedna prepravka piva. :-) Ale to už bolo dávno. Jedno také sme mali aj vo firme. Volali sme ho „nákupná taška“, ale pivo sme v ňom nevozili. Po motorickej stránke toto Twingo je však úplne iný výkon. Radšej nehovorím ani o porovnaní cien. Pri študovaní technických informácií som sa dozvedela, že Renault Twingo GT sa vyrába v tej istej továrni ako... (ak viete túto značku auta, napíšte ju do komentu, niekoho z vás odmením) – trochu vám pomôžem... v slovinskom meste Novo Mesto. Ide o spoluprácu Mercedes-Benz a Renault...
Pozri aj: Ženský pohľad na: Volkswagen T-ROC Sport 2.0 TSI 4MOT
Testovala som konkrétne model: Renault Twingo GT Tce 110 EDC, s automatickou dvojstupňovou prevodovkou, vzadu uloženým motorom (tzv. zadokolka), s pohonom zadných kolies. Ďakujem spoločnosti Kestler Co s.r.o. za bezplatné požičanie auta.
Už pri pohľade na Renault Twingo GT sa musíte usmievať. Jeho dizajn evokuje akčný športiak. Má krátke previsy, spredu aj zozadu je mierne rozšírené. Pôsobí mohutnejšie, ako je. Upútajú dokonalé zlatinové disky (17-palcové) a vzadu dve koncovky výfuku, trčiace z veľkého tlmiča. Vo farebnom prevedení sivá cosmic a s bočnými olepmi je jednoducho neprehliadnuteľné. Počuli ste už zvuk jeho motora? Keď som prvýkrát prišla do firmy a zaparkovala, kolegovia vyšli von pozrieť sa, s akým športiakom som to prišla! A to už je čo povedať... a slová „laufi ako päťliter“ (takto chlapi volajú koncovky výfuku) ma tiež nenechali bez úsmevu...
S autíčkom som jazdila hlavne po meste. Ide predsa o mestského fešáka, preto som musela otestovať všetky jeho výhody. Hlavným rozdielom, oproti iným autám, je umiestnenie motora do zadnej nápravy. Takto sa dosiahlo, že viete vytočiť predné kolesá až do uhla 45 °! Čo to znamená? Že s autom viete zaparkovať na malom priestore s minimálnou manipuláciou. Viete sa otočiť skoro na mieste. Twingo je určené na mestské parkovanie a jazdenie v úzkych uličkách. V meste si viete vychutnať jeho zrýchlenie, silu motora a pretekársku dušu (samozrejme, všetko v rámci predpisov). Jazda mimo mesta už nie je taká zábavná. Ide o malé autíčko a keď sa dostanete na diaľnici do zápchy, máte dojem, že vás okolité SUV-čka prevalcujú. Je to asi otázka zvyku, ale veľkosť auta nezmeníte.
Odporúčame: Ženský pohľad na: Lexus NX 300 h, Prestige 4x4 E-Four
Renault Twingo GT - interiérové vybavenie
Interiér auta je tiež prispôsobený športovému prevedeniu. Dominujú farby oranžová, šedá, čierna a biela. Vytvára sa pocit akčného prostredia. Sedadlo vodiča je výškovo nastaviteľné a na môj vkus robustnejšie. Sedelo sa pohodlne. Ak sa otočíte dozadu, bude vám mierne zavadzať vo výhľade. Mne to až tak nevadilo. Autíčko je naozaj menšie, nepotrebujete často kontrolovať, či máte dostatok priestoru okolo auta. Volant je potiahnutý perforovanou kožou, čalúnenie v kombinácii látka verzus umelá koža a orámovanie niektorých detailov je biele. No všetko, ale nie nudný dizajn.
Sedenie v aute je určite pre štyroch ľudí (cca do 180 cm). Vzhľadom na výšku auta je dostatok priestoru aj vzadu. Nie je to asi že ultra pohodlné sedenie, ale na mestské pomery a jazdy mimo mesta do 100 km určite vyhovujúce. Ja som testovala jazdu len s dvomi pubertiakmi a tí sa teda vôbec nesťažovali.
Renault Twingo GT - batožinový priestor
Batožinový priestor je symbolický, keďže medzi zadnými kolesami je umiestnený motor. Má objem 188 litrov, ale ani nič iné neočakávate. Veď k športiaku patrí malá taška a kreditka. :-) Jedinou nevýhodou v lete môže byť, že keď sa motor riadne zohreje, následne sa vám prehreje batožinový priestor. A ak tam máte potraviny, treba na to myslieť. To je tak asi všetko.
Auto som si naozaj užila. Je malé, ľahké, šikovné a pritom dravé. Parkovanie a manévrovateľnosť bola hračka. A pritom stále ten zvuk motora! Vŕŕŕ... som skrotený drak. :-) Spotreba pokojnou jazdou bola okolo 6,9 litra. Mimo mesta 7,0 - 7,5 litra. Ak si užívate motor a auto nešetríte, tak ste na spotrebe medzi 8 – 9 litrami. Ale nemyslím, že toto bude niekoho trápiť. Sny sa snívajú a niekedy nastane ten čas začať si ich plniť. Veď nikto nehovorí, že toto auto si musíte nechať na celý život... Ale treba sa naučiť tešiť sa z toho, čo máme... resp. na čo máme. Vyskúšajte.
- Testované vozidlo: Renault Twingo GT Tce 110 EDC, automatická prevodovka
- Motor objem: 898 cm3
- Výkon motora: 80 kW/110 k
- Prevodovka: automatická 6-stupňová, dvojspojková
- Cena s DPH: 16.390 EUR s DPH
Neprehliadni: AUTO TEST: Karoq Style 2.0 TDI 110 kW – pilier predaja ŠKODA AUTO
Moje hodnotenie (1-5*):
- Jazda v meste: 4,5* ľahké manévrovanie
- Jazda mimo mesta: 3* pocit bezpečnosti
- Terén: netestovala som
- Spotreba: 4*
- Miesto na zadných sedadlách: 3*
- Batožinový priestor: 1*
- Interiér: 3,5* subjektívne hodnotenie
- Ergonómia: 3,5* ovládacie prvky, vyššie sedenie
- Exteriér: 4,5* subjektívne hodnotenie