Fitnes maniačky, pozor! Čo sa deje s telom pri nadmernom cvičení?

Pohyb je pre telo veľmi dôležitý, no ako sa hovorí, všetkého veľa škodí a platí to aj pri tréningu. Keď to preženieme s cvičením a nedáme telu dostatočný čas na odpočinok a rekonvalescenciu, hrozí, že si vážne ublížime. Môže ísť o fyzický úraz, ale aj psychickú nepohodu.

 

Tak či onak, v oboch prípadoch bude v konečnom dôsledku trpieť váš atletický výkon a  kondička, na ktorej ste tak dlho pracovali. Čo hrozí, ak cvičíme príliš veľa? Povieme vám, aké sú riziká a nástrahy, ako sa im vyvarovať a ako cvičiť tak akurát.

 

Zaujme ťa: Buď rebelka: Presvedč sa, že ružové vlasy nie sú tabu!

čo sa stane ak veľa cvičíte

Zdroj: Shutterstock®

Utrpia hormóny aj imunita

Možno sa to nezdá, no nadmerné cvičenie môže ovplyvniť vaše telo a aj imunitný a hormonálny systém. Chyba v imunitnom systéme sa prejavuje napríklad ochorením počas tréningu. Telo vám chce povedať, že to s cvičením preháňate a energiu potrebnú na to, aby ste boli zdraví, prenáša k vašim vyčerpaným svalom. Pozor, ak cvičíte aj počas choroby, všetko len zhoršujete. Choroba vás dobehne a budete si ju musieť vyležať ešte dlhšie.

úrazy pri cvičení

Zdroj: Shutterstock®

Keď po cvičení cítite šťastie a dobrý pocit, potom je všetko správne. Ak však cítite stres, cvičíte priveľa. Vtedy sa zvykne vylučovať kortizol, hormón asociovaný s priberaním a prejavmi stresu.

 

Pozri aj: Vieš, ako predĺžiť životnosť riasenky? Tu sa o tom dozvieš viac!

 

Sledujte svoj tep!

Aj normálny tep sa môže stať obeťou vášho nadmerného trénovania. Normálne máte tep v pokoji 65, no teraz 85? Vaše telo sa už nestíha po tréningu vrátiť do pokojového tepu, ktorý bol pre vás normálny predtým, alebo mu to len trvá príliš dlho. Merajte si tep pomocou športových hodiniek a uvidíte, na čom ste.

zvýšený tep po tréningu

Zdroj: Shutterstock®

Odpočinok nepodceňujte!

Vrcholoví športovci odpočinok nikdy nepodceňujú a majú ho presne nalinkovaný. Vy by ste nemali už vôbec. Keď začínate s cvičením, mali by ste cvičiť maximálne dvakrát do týždňa a postupne si pridávať.

 

Keď cvičíme, na kostiach a svaloch vznikajú mikro poranenia, a tie potrebujú 24 až 48 hodín na rekonvalescenciu. Keď tento oddychový čas podceňujete a cvičíte skôr, ako treba, hrozí vám fyzické poranenie svalov či kostí, ako sú vyvrtnutia, natiahnutia svalov alebo v horšom prípade zlomeniny.

 

Inšpiruj sa: Nikto nie je dokonalý: Ženy odhaľujú svoje akné na Instagrame!

odpočinok po tréningu

Zdroj: Shutterstock®

9 komentárov
Tomáš Kamenár

Tomáš Kamenár

12.03.2018 13:24

každý asi najlepšie sám podľa seba vie koľko zvládne

Vaše meno:

benynka

benynka

12.03.2018 16:31

cvičiť určite treba ale sa mi zdá, že sa už veľa o tom píše a vymýšľajú sa stále nové druhy cvičení

Vaše meno:

Mária Maxianová

Mária Maxianová

12.03.2018 17:02

najhoršie na tom je, že stále vymýšľajú nové trendy cvičení, ale normálnej chôdzi alebo bicyklovaniu sa bránia, všade sa vozia autami

Vaše meno:

Jana Havranová

Jana Havranová

12.03.2018 18:07

všetkého veľa škodí :)

Vaše meno:

Pavlína Vaksmundská

Pavlína Vaksmundská

12.03.2018 19:43

Ja viem , kedy mám dosť.. proste už nevládzem .. Ale po tých rokoch , človek už musí vedieť aký čas mu vyhovuje ,aby sa cítil dobre , a nie , že je mu na zomretie .!!! Ako sa vraví - všetko treba s mierou ..

Vaše meno:

Helena Zobková

Helena Zobková

12.03.2018 20:29

Tak, tak... všetko treba robiť s mierou.

Vaše meno:

Lenka Meravá

Lenka Meravá

12.03.2018 21:38

Vsetko treba s mierou

Vaše meno:

Nikoleta Urbanová

Nikoleta Urbanová

12.03.2018 22:50

Všetkého veľa škodí ale, kto po cvičení nikdy nezažil svalovicu ten necviči dostatočne.

Vaše meno:

Lucia Valková

Lucia Valková

13.03.2018 05:48

Tak toto mi nehrozí..

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE