Záujem o podnikanie rastie, hlavne medzi mladými ľudmi

Amway

Mladí ľudia u nás majú o podnikanie výrazne väčší záujem, než má staršia generácia. Zatiaľ čo medzi ľudmi pod 35 rokov si dokáže vlastné podnikanie predstaviť polovica z nich, u starších ako 50 rokov je to iba štvrtina. Dokázala to najnovšia štúdia o podnikaní v 44 krajinách. Každoročný prieskum zadala spoločnosť Amway už po šiestykrát v rade, tentokrát oslovila takmer 50 tisíc respondentov v 44 krajinách sveta, vrátane Slovenska.

Reklama

Prieskum sa zameral hlavne na podnikateľský potenciál, teda na percento ľudí, ktorí si dokážu predstaviť štart vlastného podnikania.  Na Slovensku tento podiel vzrástol oproti roku 2014 z 28 na 33%. Reálne však podniká iba 6 percent Slovákov, takže podnikateľská "priepasť" je vo výške 27%.

Slovensko v potenciále skôr zaostává za priemerom EU (38%), v mezinárodnom porovnaní. Napríklad v USA je potenciál 51 percent, v Mexiku dokonca 81 percent. Naopak, napríklad v Nemecku je to iba 25%. Práve podnikateľský potenciál v posledných rokoch  u mladších generácií rastie.

Odporúčame prečítať: ARTISTRY HYDRA-V Osviežujúci gél

amway
Amway

Viac mladých ľudí tiež vidí Slovensko ako dobré miesto pre podnikanie. 37% mladších ľudí ako 35 rokov si myslí, že v ich krajine je prívetivé podnikateľské prostredie. V generácii nad 50 rokov je to však iba 30%. 
 
Vek hrá rolu aj v tom, čo ľudí môže od podnikania odradiť. Čím vyšší vek, tým sa ľudia viac boja zlyhania a finančnej záťaže, ktorá môže nastať, pokiaľ sa podnikanie nevydarí.   
Reklama
 
Hlavným lákadlom na vlastnom podnikání je predstava nezávislosti na zamestnávateľovi.  Táto motivácia je dôležitá pre 44% Slovákov, dôležitú rolu predstavuje aj možnosť druhého príjmu popri zamestnaní (39%). Na ďalšom mieste ľudia spomínajú možnosť realizovania vlastných nápadov a myšlienok  (36%), či lepšie prepojenie kariéry s voľným časom a rodinou (21%).
 


podnikanie-amway
Shutterstock®

O spoločnosti Amway

Amway je spoločnosť priameho predaja s obratom 10,8 miliárd USD (v roku 2014), ktorá bola založená a sídli v americkom Michigane. Najpredávanejšie výrobky Amway sú vitamíny, minerály a doplnky stravy NUTRILITE(tm), kozmetika ARTISTRY(tm) a zariadenie na úpravu vody značky eSpring(tm). Všetky výrobky je môžné zakúpiť výhradne od Vlastníkov podnikania Amway. Vďaka globálnym obratom v roku 2014 je podľa rebríčka Direct Selling News spoločnosť Amway aktuálne najväčšia spoločnosť priameho predaja na svete.  

Odporúčame prečítať: Artistry - korektor v tyčinke

2 komentárov

autor komentu

Vaše meno:

Nina Červenková

Nina Červenková

19.09.2018 22:30

Super článok, vďaka! Amway doma používame aj niekoľko rokov a tie produkty nemajú chybu, preto si tak teraz pri rodičovskej snažím aj privyrábať. Inšpiráciu hľadám hlavne na , kde je plno článkov z oblasti osobnostného rozvoja i praktických tipov pre podnikateľov. :)

Vaše meno:

Soňa Krátka

Soňa Krátka

19.01.2016 21:54

mladym ludom v podnikani drzim palce...

Vaše meno:

Google news
Nenechajte si ujsť žiadnu novinku! Sledujte nás na Google News a buďte vždy v obraze. Stačí jeden klik pre prístup k exkluzívnemu obsahu a najčerstvejším informáciám. Pripojte sa k našej rastúcej komunite informovaných čitateľov!

ČO ČÍTAJÚ OSTATNÍ

Z NÁŠHO YOUTUBE