Záujem o podnikanie rastie, hlavne medzi mladými ľudmi

Mladí ľudia u nás majú o podnikanie výrazne väčší záujem, než má staršia generácia. Zatiaľ čo medzi ľudmi pod 35 rokov si dokáže vlastné podnikanie predstaviť polovica z nich, u starších ako 50 rokov je to iba štvrtina. Dokázala to najnovšia štúdia o podnikaní v 44 krajinách. Každoročný prieskum zadala spoločnosť Amway už po šiestykrát v rade, tentokrát oslovila takmer 50 tisíc respondentov v 44 krajinách sveta, vrátane Slovenska.

 

Prieskum sa zameral hlavne na podnikateľský potenciál, teda na percento ľudí, ktorí si dokážu predstaviť štart vlastného podnikania.  Na Slovensku tento podiel vzrástol oproti roku 2014 z 28 na 33%. Reálne však podniká iba 6 percent Slovákov, takže podnikateľská "priepasť" je vo výške 27%.

 

Slovensko v potenciále skôr zaostává za priemerom EU (38%), v mezinárodnom porovnaní. Napríklad v USA je potenciál 51 percent, v Mexiku dokonca 81 percent. Naopak, napríklad v Nemecku je to iba 25%. Práve podnikateľský potenciál v posledných rokoch  u mladších generácií rastie.
 

Odporúčame prečítať: ARTISTRY HYDRA-V Osviežujúci gél

amway

Zdroj: Shutterstock®

Viac mladých ľudí tiež vidí Slovensko ako dobré miesto pre podnikanie. 37% mladších ľudí ako 35 rokov si myslí, že v ich krajine je prívetivé podnikateľské prostredie. V generácii nad 50 rokov je to však iba 30%. 
 
Vek hrá rolu aj v tom, čo ľudí môže od podnikania odradiť. Čím vyšší vek, tým sa ľudia viac boja zlyhania a finančnej záťaže, ktorá môže nastať, pokiaľ sa podnikanie nevydarí.   
 
Hlavným lákadlom na vlastnom podnikání je predstava nezávislosti na zamestnávateľovi.  Táto motivácia je dôležitá pre 44% Slovákov, dôležitú rolu predstavuje aj možnosť druhého príjmu popri zamestnaní (39%). Na ďalšom mieste ľudia spomínajú možnosť realizovania vlastných nápadov a myšlienok  (36%), či lepšie prepojenie kariéry s voľným časom a rodinou (21%).
 
podnikanie-amway

Zdroj: Shutterstock®

O spoločnosti Amway 

 

Amway je spoločnosť priameho predaja s obratom 10,8 miliárd USD (v roku 2014), ktorá bola založená a sídli v americkom Michigane. Najpredávanejšie výrobky Amway sú vitamíny, minerály a doplnky stravy NUTRILITE(tm), kozmetika ARTISTRY(tm) a zariadenie na úpravu vody značky eSpring(tm). Všetky výrobky je môžné zakúpiť výhradne od Vlastníkov podnikania Amway. Vďaka globálnym obratom v roku 2014 je podľa rebríčka Direct Selling News spoločnosť Amway aktuálne najväčšia spoločnosť priameho predaja na svete.  

 

Pre viac informácií navštívte stránku http://news.amway.sk/.

 

Odporúčame prečítať: Artistry - korektor v tyčinke

2 komentárov
Soňa Krátka

Soňa Krátka

19.01.2016 21:54

mladym ludom v podnikani drzim palce...

Vaše meno:

Nina Červenková

Nina Červenková

19.09.2018 22:30

Super článok, vďaka! Amway doma používame aj niekoľko rokov a tie produkty nemajú chybu, preto si tak teraz pri rodičovskej snažím aj privyrábať. Inšpiráciu hľadám hlavne na , kde je plno článkov z oblasti osobnostného rozvoja i praktických tipov pre podnikateľov. :)

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE