Ako dlho sa varí make-up a kto vyberá odtiene rúžov? Nazrite do zákulisia našej najväčšej kozmetickej značky

Zaujíma vás, čo všetko sa deje predtým, ako sa váš obľúbený make-up alebo rúž dostanú na pulty obchodov? 

Vývoj a výroba kozmetických produktov má svoje čaro, a tak sme nahliadli do zákulisia najväčšej česko-slovenskej kozmetickej značky Dermacol, ktorá sa na trh chystá so vskutku výnimočnou novinkou.

Na odtieni záleží, zloženie rozhoduje

Väčšina súčasnej produkcie značky Dermacol pochádza z výrobných liniek vlastnej továrne v Brne. Ich výrobe predchádza vývoj, ktorý napríklad v prípade make-upu môže trvať aj niekoľko rokov. Vo vývojovom laboratóriu je potrebné najskôr vyladiť do dokonalosti jeho zloženie, potom odtiene.

„Finálna hmota make-upu sa následne varí 6 až 8 hodín v špeciálnych kotloch, odkiaľ putuje na plniacu a baliacu linku. Medzitým absolvuje niekoľkostupňovú kontrolu,“ približuje detaily výroby Věra Komárová, spolumajiteľka značky Dermacol a riaditeľka pre stratégiu a vývoj produktov. Make-up podľa jej slov však už dávno nie je len o maskovaní nedostatkov a dnešné zákazníčky od neho očakávajú podstatne viac. Preto sa pri tvorbe receptúry počíta aj s ingredienciami, ktoré bývajú súčasťou pleťových krémov a sér. Môže to byť napríklad výťažok z čajovníka, kolagén, CBD či kyselina hyalurónová.

Medzi najcennejšie patrí výťažok z  rias, ktorý dovážame priamo z Bretónska, pretože bretónska riasa je extrémne účinná. Je to ingrediencia, po ktorej siahajú aj luxusné kozmetické značky, no my vďaka vlastnej výrobe a vývojovému laboratóriu môžeme zostať cenovo dostupní pre bežné zákazníčky,“ doplňuje Věra Komárová.

Pozri aj: Kyselina hyalurónová - ingrediencia krásy v novinkách od Dermacol

Věra Komárová a Jana Hrmová

Zdroj: Dermacol

Od najlepších len to najlepšie

Medzi „veľmoci“ v kozmetickom priemysle patria predovšetkým Francúzsko či Taliansko. Aby mohol Dermacol ponúknuť českým a slovenským ženám prvotriednu kvalitu, vyberá si dodávateľov práve v týchto krajinách. Pokiaľ ide o produkty dekoratívnej kozmetiky, prvotná idea prichádza od vývojového tímu Dermacol.

„Dodávateľov oslovujeme s konkrétnym zadaním a následne testujeme množstvo vzoriek textúr a odtieňov,“ vysvetľuje Věra Komárová a pokračuje: „Najdôležitejšia je pre nás kvalita a zloženie, až následne riešime výber odtieňov či parfumácií, ktoré sa upravujú, aby čo najlepšie zodpovedali preferenciám našich zákazníčok.“ Proces vývoja rúžu, riasenky či  korektora však týmto ani zďaleka nekončí. „Veľmi dôležitou fázou  je aj výber obalu produktu. Ten musí spĺňať nielen vizuálne a praktické parametre,“ dodáva.

V Dermacol nepodceňujú ani testovanie a všetky produkty prechádzajú trojstupňovým overením. Aj kvôli časovej náročnosti celého procesu tak ubehne od prvotného nápadu až po naskladnenie produktov na e-shopoch a v predajniach častokrát takmer rok.

Líčenie ako zážitok

Kozmetické firmy čoraz častejšie prichádzajú na trh aj s rôznymi limitovanými edíciami, ktoré sú v predaji niekedy len pár týždňov či mesiacov. A keďže náročný proces vývoja sa nedá nijako významne skrátiť, značka sa musí v takýchto prípadoch spoľahnúť na to, čo o svojich zákazníkoch vie.

„Pre limitované edície dekoratívnej kozmetiky je veľmi dôležitý správny výber odtieňov, ktorý sa zužuje  na niekoľko farieb. Preto musíte vedieť, ktoré majú u vašich zákazníkov najväčší potenciál a brať do úvahy aktuálne aj očakávané trendy,“ vysvetľuje V. Komárová a prezrádza aj niečo zo zákulisia pripravovaných noviniek.

„Pri produktoch, ktoré používate denne je dôležité prísť s  niečím, čo príjemne prekvapí. My sme takto pristúpili k našej novej limitovanej edícii dekoratívnej kozmetiky Imperial Rose. Jednoducho sme si povedali, že každodenné líčenie povýšime na úplne nový zmyslový zážitok.“ 

Limitovaná edícia Imperila Rose bude vynikať jemnou vôňou ruže, ktorá zákazníčkam spríjemní každodenné beauty rituály.  „Bude to trendy, a pritom stále sofistikovaná oslava ženskosti, presne taká, za akú je stáročia považovaná práve ruža,“ hovorí V. Komárová.  S ponukou spolupáce pri propagácii limitovanej edície značka oslovila aj známu beauty influencerku Janu Hrmovú.

„S Jankou spolupracujeme už niekoľko rokov, vážime si jej profesionalitu a kreativitu. Vizuálu našej limitovanej edície Imperial Rose dodala sviežosť a ženskosť, ktorá, verím, bude inšpiráciou aj pre naše zákazníčky,“ uzatvára  V. Komárová.

Na nový rad dekoratívnej kozmetiky Imperial Rose s vôňou ruže sa môžete tešiť už začiatkom mája v predajniach Dermacol, eshope www.dermacol.sk, ale aj pultoch DM drogérií. Limitovaná kolekcia bude obsahovať rozjasňujúci púder, objemovú riasenku, hodvábny matný rúž, vyživujúci tónovaný olej na pery a laky na nechty. Všetky s podmanivou vôňou ruže.

Google news
Nenechajte si ujsť žiadnu novinku! Sledujte nás na Google News a buďte vždy v obraze. Stačí jeden klik pre prístup k exkluzívnemu obsahu a najčerstvejším informáciám. Pripojte sa k našej rastúcej komunite informovaných čitateľov!

1 komentár

Daniela Bieliková

Daniela Bieliková

27.04.2023 11:45

Zaujímavý článok, kozmetika Dermacol je skvelá a rada Imperial rose má veľmi pekný dizajn, zaujal ma olej na pery, určite sa po ňom poobzerám

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE

Google News logo

Odoberaj najdôležitejšie správy z kamzakrasou.sk cez Google News.