Balenie produktov je ich akýmsi ochranným prvkom, ktorý ich chráni pred znehodnotením alebo pred inými vonkajšími vplyvmi. Ako však všetci vieme, tak obal predáva. Veď si len spomeňte, kedy naposledy ste si kúpili niečo len na základe toho, ako to vyzeralo. Farebné prevedenie, dizajn, veľkosť, zľava – to všetko predáva a vedia to aj marketéri, ktorí nás každý deň dokážu prekvapiť svojou kreativitou.
Kreatívne obaly, ktoré sú istým druhom umenia, vás zaujmú natoľko, že ich nebudete chcieť nikdy vyhodiť, ba ani otvoriť. Cestoviny, ktoré znázorňujú ženské vlasy? Čaj v tvare ryby? Ponožky v plechovke?
Tak trošku iný druh umenia
Nie je to ten druh umenia, ktorý by ste zavesili na stenu alebo uložili vo svojej galérii. Je to umenie, ale také iné umenie, ktoré ale má nadchnúť a prinútiť spotrebiteľa kúpiť si niečo, čo je krásne, no má vyššiu cenovku. A verte či nie, zákazníci sú ochotní priplatiť si za niečo, čo vyzerá netradične.
Pre priemerného spotrebiteľa nemusí byť balenie nevyhnutným zlom, ktoré je potrebné na zachovanie potravín. Nie je potrebné obdivovať alebo oceňovať niečo, čo končí hneď, ako sa vyprázdni alebo skonzumuje. Nahliadnite však do našej kategórie inovatívnych obalov, a to nielen tých na potraviny. Vyhodili by ste aj tie?
Podarilo sa vám niekde natrafiť na takéto kreatívne balenia produktov? Mali ste alebo máte nejaký aj vy vo svojej kuchyni?
Neprehliadni: Šialené módne trendy minulých storočí: Au, arzénové šaty!