Tvorcovia značky NEON a ich výpovede o novom slovenskom festivale

Tvorcovia značky NEON, ktorí zaviedli na Slovensku nový festival elektronickej a tanečnej hudby, zaznamenali množstvo pozitívnych ohlasov, ale aj otázok od priaznivcov tohto hudobného žánru.

 

Od uvedenia novej tradície na domácej elektronickej scéne v médiách, organizátorom prichádzajú správy o očakávaniach vystúpení svetovej špičky, britských zoskupení Underworld a Above & Beyond, ale aj dídžejských talentov, o ktorých na domácej scéne nie je veľmi počuť - Artyho, Ilana Bluestona, Eelke Kleijna, či DJ-ky Nory En Pure. Organizátori však neprestávajú prekvapovať.

 

Ďalšou novinkou je vystúpenie megaheadlinera - anglickej elektronickej skupiny Rudimental, ktorá bratislavský NEON pokrstí svojim DJ setom, a to v sobotu 25. júna na hlavnom stage hneď po vystúpení Underworld. Kapela pochádza priamo z Londýna a skladá sa z textárov a producentov Piersa Aggeta, Kesiho Drydena, Amira Amora a Leona Rolla. Dostali sa do pozornosti singlom Feel The Love z roku 2012, na ktorom spolupracoval spevák John Newman. Debutoval rovno na vrchol rebríčka UK Singles Chart, rovnako ako singel Waiting All Night s vokálmi od Elly Eyre z albumu s rovnomenným názvom. Ďalšie skladby Free s Emeli Sandé či Never Let You Go s Foyom Vanceom, len podčiarkli u poslucháčov ich drum and bassový zvuk. Pritom kapela sa orientuje aj na liquid funk, soul a jungle.

 

Odporúčame tiež: Recept na: Jahodový cheesecake (bez múky)

Tvorcovia značky NEON a ich výpovede o novom slovenskom festivale

Zdroj: Shutterstock®

Fanúšikovia nielen zo Slovenska, ale aj z Čiech, Poľska, Maďarska či Rakúska, sa zaujímajú aj o ľudí, ktorí stoja za tvorbou festivalu. Množia sa otázky, ako vôbec vznikla myšlienka založiť projekt, aké je jeho poslanie a vízie do budúcnosti. Prinášame vám exkluzívne výpovede zástupcov Juraja Volenticsa a Matúša Budiaka.

 

Zástupca značky NEON Juraj Volentics hovorí: „Poslaním je priniesť na Slovensko festival na európskej úrovni, ktorého snahou je zároveň znovuzískanie dôvery fanúšikov po udalostiach na elektronickej scéne za posledné roky. Týmto by som rád apeloval, aby nám fanúšikovia dali šancu napraviť meno tohto žánru nielen doma, ale aj v zahraničí. Festival pripravujú ľudia, ktorí majú renomé vybudované rokmi práce. Či už je to Rudo Tuček z Ministry of Fun, tím z Gluuu.tv, alebo produkčnej spoločnosti Build Production Media a mnohí ďalší. Dlhé roky sme budovali projekty krok za krokom, aby sme sebe aj ľuďom splnili sen a priniesli k nám mená hudobnej scény, na ktoré bolo obvykle potrebné cestovať von. Nesmierne sa tešíme z každého malého úspechu, ktorý postupne pretvára do reality naše predstavy o tom, ako by mal festival vyzerať. Nepozeráme však len tesne pred seba, ale myšlienky smerujú pár rokov dopredu. Verím, že prvý ročník si návštevníci užijú a prídu nás podporiť, veď samotný line-up je takpovediac z ríše snov a každý by si mal prísť na svoje. Takýto line-up chceme vyskladať každý rok a začať tak letnú šnúru elektronických festivalov. Nehovoriac o tom, že u nás festival v takomto meradle ešte nebol. Pripravujeme aj zaujímavé sprievodné aktivity, aby záujemcovia mohli aj počas dňa zážitkovo stráviť čas pred čakaním na hlavné večerné dianie. Spomeniem Chill out zónu, kde budú k dispozícii súťaže, športové hry, ako stolný a vodný futbal, mini skate park, ľudské Človeče, nezlob sa, ale aj virtuálna realita, či zóny s vakmi na sedenie.“ 

 

Odporúčame tiež:  Na Slovensku vzniká festival NEON, nová tradícia elektronickej scény

Tvorcovia značky NEON a ich výpovede o novom slovenskom festivale

Zdroj: Shutterstock®

Jeden z organizátorov a investorov Matúš Budiak dopĺňa informácie o partneroch, ktorí z odborného hľadiska spoluvytvárajú prvý ročník: „Ohlásili sme hlavného technického a technologického partnera, uznávanú spoločnosť s medzinárodnou pôsobnosťou MINISTRY RENTAL, ktorá patrí k špičke aj vo svetovom meradle. Dodáva dva kompletné stage, zvukový systém L-Acoustics K2 a K1, množstvo svetelných efektov vrátane najnovších z produkcie talianskej značky Clay, profesionálnej osvetľovacej techniky Mythos, či Sharpy, alebo laserovú techniku KVANT, európskej značky so slovenskými koreňmi a desiatky metrov LED stien s vlastnou vizuálnou réžiou. Môžem prezradiť informácie zo zákulisia. Na produkcii sa momentálne podieľa približne 40-členný tím, z ktorého 15 ľudí stavia scénu a dodáva techniku, 5 sa zaoberajú vizuálnou a umeleckou stránkou, 10 ľudí sa postará o plynulý chod programu a niekoľko ďalších dobrovoľníkov bude mať na starosti komfort a pohodlie návštevníkov, nehovoriac o tímoch organizátorov a produkcie, ktorí budú na všetko dozerať. Je pre nás veľkou výzvou priniesť do života projekt v takomto rozsahu. Cítime príležitosť vyplniť dieru na trhu a skoncipovali sme dlhodobý plán tak, aby sme sa postupne začlenili medzi európske festivaly. Ako pri každom inom projekte, nedávame si malé ciele. Na druhej strane, nejdeme do akcie naivne a sme si vedomí, že vybudovať dlhodobo úspešné podujatie si vyžaduje čas, máme však odhodlanie stať sa neopomenuteľnými aj u profesionálnej obce v zahraničí. Hlavný dôraz kladieme na zážitok a to najmä emocionálny. Veríme, že fanúšikovia budú hrdo hlásať emóciu, ktorá v nich zostane a vonku priateľov a známych pozývať na slovenský NEON.“ 

 

Odporúčame tiež: Recept na chutný domáci burger

Tvorcovia značky NEON a ich výpovede o novom slovenskom festivale

Zdroj: Shutterstock®

Do prípravy sa kreatívne zapojil aj Peter Štilicha alias DJ PICO, ktorý patrí k najznámejším predstaviteľom klubovej scény a zároveň k najdlhšie hrajúcim DJ-om, priekopníkom žánru trance na Slovensku. V rádiu EUROPA2 spoločne s DJ-om Stamom, vytvoril projekt Dance Exxtravaganza. S Dj-ingom začínal už na strednej škole v roku 1988, do sveta elektronickej hudby však odštartoval v legendárnom bratislavskom klube Boccaccio. V roku 2002 otvoril úspešný párty koncept Beautiful Things, ktorý vypracoval na stredoeurópsku úroveň. Hral na pódiu s Above & Beyond, Kyau & Albert, Paulom van Dykom, Markusom Schulzom v rámci prvej slovenskej Transmission, či s Judge Jules. Je spolumajiteľom reklamnej agentúry Cosmopolit Events.

 

Z organizačných noviniek zástupcovia informujú o spustení predaja stanov na ubytovanie TENT INN v sieti Eventim SK a CZ za cenu 33 eur v celkovom počte 150 ks. V oplotenom a stráženom areáli Zlatých Pieskov majú záujemcovia k dispozícii stan pre 2 osoby s karimatkami a dekami. V areáli sa bude nachádzať ďalší hudobný stage, súkromná piesková pláž s možnosťou kúpania, tobogan, bar s reštauráciou a recepcia s rezerváciou budíka na želanie, a to pred začiatkom obľúbeného koncertu.

 

Odporúčame tiež: 

Underworld vydali nový album, premiéru bude mať na festivale NEON

 

Viac na www.neonevent.sk

Google news
Nenechajte si ujsť žiadnu novinku! Sledujte nás na Google News a buďte vždy v obraze. Stačí jeden klik pre prístup k exkluzívnemu obsahu a najčerstvejším informáciám. Pripojte sa k našej rastúcej komunite informovaných čitateľov!

1 komentár

Anna Kristova

Anna Kristova

14.05.2016 23:10

zaujímavý festival

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE

Google News logo

Odoberaj najdôležitejšie správy z kamzakrasou.sk cez Google News.