Povedzme si rovno, každá dobre cielená reklama na sociálnych sieťach dokáže človeka presvedčiť, aby si kúpil aj to, čo v podstate ani nepotrebuje. Stačí, aby nejaká celebrita ukázala krém, ktorý používa a už ho máme všetky doma vo svojej kúpeľni. Nastajlovaná fotografia, dokonalo upravená celebrita aj s nejakou tou retušou je dokonalou chodiacou reklamou. Veď ktorá z nás by nechcela mať takú krásnu pleť bez vrások a iných nedokonalostí, akou sa môžu popýšiť herečky, speváčky, beauty blogerky a pod.
Avšak Instagram klepol všetkým influencerom po prstoch. Nové rozhodnutie totižto nariadilo influencerom, aby v reklame na kozmetiku prestali používať zavádzajúce filtre, ktoré dokážu prikrášliť realitu. Údajne, ak ide o platené reklamy, tak by mali byť reálne a nie prikrášlené. Mali by zobrazovať skutočné účinky a nie tie upravené prostredníctvom rôznych filtrov, teda by mali ukazovať „skutočnú tvár“. Úrad pre štandardy reklamy sledoval kampaň vizážistky Sashy Pallari (@sashalouisepallari) s názvom #FILTERDROP, prostredníctvom ktorej sa snažila poukázať na to, aká je skutočnosť a realita na sociálnych sieťach.
Odporúčame: Je milionárkou, no jedáva mačacie konzervy! Je Aimee Elizabeth lakomá alebo skôr skromná?!
Čo sa tým mení?
Podľa nového zákona bude platiť, že ak sa na sociálnej sieti Instagram objaví fotografia, ktorá je reklamou na kozmetický produkt a bude upravená nejakým filtrom, tak bude vymazaná. Ženy si totižto zaslúžia poznať skutočnú pravdu.
Sasha pre portál Unilad uviedla, že cieľom jej kampane je podporiť pozitívny prístup k telu tým, že sa vyhne používaniu filtrov. Sama si totižto uvedomila, že krása je o prirodzenosti a nie o všetkých filtroch a úpravách. Začala preto zverejňovať na sociálnej sieti svoje fotografie bez akýchkoľvek úprav. Jej kampaň prebieha už 8 mesiacov a za tú dobu ju začali podporovať mnohé celebrity, politici, ale aj používatelia sociálnej siete.
Zbohom filtre! Vitaj prirodzená krása!
Prečo to dospelo až k zákazu používania filtrov? Je to predovšetkým kvôli tomu, že v dnešnej dobe už človek nedokáže rozlíšiť, čo je skutočne prirodzené a čo nie. Mladé dievčatá tak boli pod tlakom, kvôli ktorému sa chceli priblížiť určitému štandardu krásy, ktorý vídali na sociálnych sieťach. Ten štandard však bol neprirodzený a skrášlený.
Síce ešte nie je úplne jasné, ako chce Instagram toto rozhodnutie zaviesť do praxe, no od influencerov žiada, aby dodržiavali reklamné štandardy.
Zdroj foto - úvodná koláž: nstagram.com/kimkardashian; instagram.com/sashalouisepallari/