Ženský pohľad na: Jeep Compass TRAILHAWK 2,0 l - dámička vhodná aj do mesta?

Nie je to tak dávno, čo som testovala Jeep Comapass 2,0 L Multijet, 170 k. Ale vývoj nezastavíš a už je tu novšia verzia TRAILHAWK! Podľa technického popisu je absolútne stvorená do terénu a zároveň si má uchovávať komfort na bežných cestách. Tak poďme testovať!

Testovala som model: Jeep Compass 2,0 l Multijet, 170 k TRAILHAWK – s  automatickou prevodovkou, pohonom 4x4. Ďakujem spoločnosti FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. za bezplatné poskytnutie auta.

Koncern Fiat Chrysler vypustil do sveta druhú generáciu Jeep Compass, ktorý vychádza z talianskej predĺženej platformy Fiatu 500X. Tak ako pri prvej testovačke, aj tu ma hneď oslovil exteriér jeepu. Tentokrát ma čakalo auto v bielo-čiernej kombinácii (dvojfarebná karoséria s čiernou strechou). Veľmi mu to sedelo!

Pozri tiež: Toto sú tie najzbytočnejšie funkcie auta! Uhádneš, ktoré sú to?

Jeep Compass predné svetlomety

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Na prvý pohľad zaujme elegantný profil, ktorý je jemne drsný, ale zároveň uhladený. Neviem, či to bolo len tou dvojfarebnou kombináciou alebo zmenenými proporciami. Celé auto pôsobilo vyššie. Tak to aj je, veď má upravené rozmery do terénu. Autíčko prichádza s najlepšou svetlou výškou vo svojej triede (21,6 cm – priestor medzi podvozkom a terénom), najlepším nájazdovým uhlom (30 stupňov), prejazdovým (24,4 stupňa) a zadným nájazdovým uholom (33,6 stupňa). To znamená, že auto je dostatočne vysoko nad zemou, aby ste nezachytili žiadne pätníky, obrubníky, kamene, či už pri jazde dopredu alebo dozadu. Hodnotím to ako plus aj pre jazdu v meste, nielen v teréne. Viem, že ide o terénne auto, preto výška podvozku musí byť upravená. Ja len, že jej využitie je všestrannejšie, ako si myslíte.

Vpredu dominuje inovovaná maska (sedemotvorová). Zmena jej priniesla novú osobnosť, ktorá sa už vždy bude spájať s Jeep Compassom. Predné svetlomety majú čierny obrys. Denné svetlomety sú dodávané so svetelným pásom LED. Počas nočnej jazdy sa automaticky rozsvietia hlavné svetlomety. Ak cestujete v hmle a prudko otočíte volantom, automaticky sa aktivujú hmlové svetlomety. Proste veľa technických hračiek, ktoré robia auto elegantno-športovým a aj bezpečnejším.

Inak, všímala som si reakcie okolitých vodičov a chodcov na Trailhawk. Auto svojím zjavom zaujalo a nejedna hlava sa za ním otočila. Možno je to aj tým, že ich ešte veľa na ceste nebehá, alebo krásnou šoférkou?  Vyberte si.

Jeep Compass zadné svetlomety

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Interiér. Hlavnou zmenou od predchádzajúceho modelu bolo farebné prevedenie interiéru. Čierna koža s rubínovo červeným prešívaním. Pôsobila veľmi elegantne. Aj keď ide predovšetkým o pracanta do exteriéru, ani interiér nie je odfláknutý. Sedadlá boli maximálne pohodlné a elektronicky sa dali nastaviť v 8 smeroch.

Palubná doska je z jednoliateho tvrdého plastu, pripravená na záťaž. Jemne zaostáva ergonomika. Compass je vyrobený podľa amerických štandardov, to je jednoznačne cítiť. Ja zvyknutá na nemecké autá, som si chvíľku zvykala. Prístrojová doska ponúka 7-palcový farebný displej štvorcového tvaru. Pomocou tlačidiel na volante si môže vodič upraviť obrazovku tak, aby ukazovala informácie, ktoré potrebuje.

V systéme Uconnect je hands-free telefonovanie, posielanie správ a funkcie rádioprijímača. Škoda, že reakcie infotainmentu nie sú rýchlejšie. Našťastie, zachovali sa aj nejaké klasické tlačidlá (napr. na ovládanie hlasitosti rádia). V strednej časti palubnej dosky je umiestnený stredový tunel, kde je ovládač nastavenia pohonu všetkých štyroch kolies. Mne celkom „padol do ruky“ volant, ktorý je potiahnutý kožou.

Aj keď by som našla nejaké negatíva v interiéri, tak všetky sú zatienené terénnymi schopnosťami Trailhawku. Má odolnejší podvozok, pohon všetkých kolies a funkciu redukčného chodu (ovláda sa elektronicky).

A tu musím s pravdou von. Terénne schopnosti Trailhawku som v ozajstnom teréne netestovala. Áno, previezla som sa po nespevnenom povrchu, do kopca, po kameňoch, ale ozajstné testovanie to nebolo. Celý týždeň som sa vozila po mestských cestách a v okolí Bratislavy. Ale to sa ani odo mňa neočakávalo. Mojou misiou bolo zistiť, či s týmto autom prežijem v pohode v meste. Čo teda určite, a úplne v pohode.

Odporúčame: Zápach z klimatizácie auta? Poznáme rýchly a účinný spôsob na jeho zmiernenie!

Jeep Compass - batožinový priestor

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Šoférovanie. No, je to iné auto. Nie je to športiak a nemá to odpichy hneď po stlačení plynu. Chvíľku som si zvykala na neskoršiu reakciu plynového pedálu. Naozaj ho musíte dobre zatlačiť a až potom auto reaguje. Ale stále som mala obuté mestské topánky. Verím, že keď idete šoférovať v pracovnej obuvi, tak je toto nastavenie ideálne. Výhľad z auta, veľkosť, správanie na cestách – to bolo lepším štandardom. 2,0 litrový motor hučal primeranie a 170 koní ťahalo odušu. Trošku ma prekvapila spotreba, ktorá pri mojej jazde bola 9,6 litra na 100 km. Dobre, dobre, jazdila som väčšinou v mestskej doprave, systém plyn, brzda, plyn, ale aj tak sa mi zdala vysoká na tento rozmer auta.

Batožinový priestor má 438 litrov (pri verzii s opravnou sadou, ktorá je v trojúrovňovom podlahovom priestore). Ak budete mať v aute plnohodnotnú rezervu, objem kufra je iba 368 litrov. Keďže hovoríme o SUV, vôbec to nie je veľa. Musíte myslieť ekonomicky nielen pri balení. Výhodou je, že viete sklopiť zadné sedadlá. Tak ak toto využijete, nie ste na tom až tak zle.

Jeep Compass - interiér

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Ak ide o spotrebu, tabuľky hovoria mesto: 7,6 l/ 100 km, mimo mesta: 5,4 l/100 km. Kombinovaná spotreba: 6,4 l/100 km. Moja spotreba bola okolo 9,6 l/100 km, všetko závisí od štýlu jazdy a od ťažkej nohy na plynovom pedáli.

Ako sa mi teda osvedčil Trailhawk v meste? Pre mňa je exteriér stále lákavejší ako interiér. Určite jeho terénne a technické vlastnosti oceníte až v záťaži. K čomu som sa ja nedostala. Ale ten, kto potrebuje pracanta, auto na chatu, vidiek, do hôr, ale zároveň aj do mesta, možno našiel tú správnu kombináciu. Toto auto mu určite nebude na obtiaž ani v meste. Vždy je to však o kompromisoch a prioritách. Niečo za niečo. Každý z nás má inak nastavené priority, a to je super, preto sa vyrába toľko druhov áut.

  • Testované vozidlo: Jeep Compass TRAILHAWK 2,0 l Multijet, 170 k
  • Motor objem: 1956 cm3
  • Výkon motora: 125 kW/170 k
  • Prevodovka: automatická 9 stupňová
  • Cena s DPH: akciová: 33.742 EUR s DPH (inak 40.169 EUR)

Zaujme ťa: Ako jazdiť na kruhových objazdoch s dvoma pruhmi? Je to jednoduché!

Jeep Compass

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Moje hodnotenie (1-5*):

  • Jazda v meste: 3,5*  ľahké manévrovanie
  • Jazda mimo mesta: 3,5*  pocit bezpečnosti           
  • Terén: netestovala som *
  • Spotreba: 4*
  • Miesto na zadných sedadlách: 3*
  • Batožinový priestor: 3*
  • Interiér: 3*  subjektívne hodnotenie
  • Ergonómia: 3* ovládacie prvky
  • Exteriér: 5* subjektívne hodnotenie
Google news
Nenechajte si ujsť žiadnu novinku! Sledujte nás na Google News a buďte vždy v obraze. Stačí jeden klik pre prístup k exkluzívnemu obsahu a najčerstvejším informáciám. Pripojte sa k našej rastúcej komunite informovaných čitateľov!

3 komentárov

Ľubica Šťastná

Ľubica Šťastná

30.11.2019 06:21

Vcelku zaujímavá novšia verzia.

Vaše meno:

Inge Hájeková

Inge Hájeková

05.12.2019 12:43

Novšia verzia, ale stále so zaujímavých exteriérom.. oko poteší...

Imrich Majoroš

Imrich Majoroš

03.12.2019 17:18

Do mesta, aj na výlet

Vaše meno:

Inge Hájeková

Inge Hájeková

05.12.2019 12:44

No je to auto "šité" terén.. a môže byť aj pracant, ale ani v meste vás nesklame

Anton Marek

Anton Marek

12.03.2021 12:08

šikovný malý jeep

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE

Google News logo

Odoberaj najdôležitejšie správy z kamzakrasou.sk cez Google News.