Ak sa pohybujete v spoločnosti, kde téma auto je na dennom programe, dostanete sa do situácie ako ja. Už ste o ňom vééééľa počuli, ale ešte ste sa s ním „naživo“ nestretli. Toto bol aj môj prípad s novým Touaregom. Toľko chvál a toľko ospevovania som už dávno na žiadne auto nepočula. Preto, keď nastala chvíľa „CH“ a prišla mi ponuka na jeho testovanie, potešila som sa. Prirovnám to k situácii: idete na rande s potenciálne možným ospevovaným frajerom, takže sa radšej naladíte skepticky, ak by to nevyšlo. Tentokrát nesklamal, aj keď nejaké výhrady by sa našli.
Testovala som model: Volkswagen Touareg Elegance 3.0 V6 TDI SCR, 286 koní / 210 kW AG8 – s automatickou prevodovkou. Ďakujem importérovi, spoločnosti Porsche Slovakia, za bezplatné poskytnutie auta.
Zaujme ťa: AUTO TEST: Ford ECOSPORT Titanium, 1.0 EcoBoost - malé SUV
Už na prvý pohľad vidíte, že pred vami stojí majestátny, elegantný partner. Ide o tretiu generáciu tzv. vlajkovej lodi Volkswagen, preberá miesto po limuzíne Phaeton. Jeho atraktívny vzhľad dopĺňajú ostré línie a rozšírené boky karosérie. Je na ceste neprehliadnuteľný. Má charakteristické LED svetlá (predné aj zadné), ktoré umožňujú úžasné nočné videnie. Moderná technika sa na vás „usmieva“ z každej jeho časti. A to ste ešte neotvorili dvere...
Pristavím sa pri jeho konštrukcii, ktorá má tiež rukopis budúcnosti. Karoséria je v kombinácii ocele (52 percent) a hliníka (48 percent), čo znamená, že auto je o 106 kg ľahšie! Výsledkom je, že máte svižnejšie a ekonomickejšie (s nižšou spotrebou) auto. Okrem toho vás dostane pneumatické pruženie – auto neskáče na nerovnostiach, ale sa „nadnáša“. Úžasným doplnkom je natáčanie zadných kolies. Hoci šoférujete kolos, je absolútne manévrovateľný aj na malom priestore. Perfektná funkcia hlavne pre ženy, kde je odhad vzdialenosti a priestoru trochu iný ako u mužov. Toto sú všetko výbavy, ktoré na iných autách bežne nemáte. Nie je to niečo v zmysle, že to „musíte mať“, ale týmto smerom ide vývoj. Čím viac áut sa vyrobí s touto technológiou, tým bude jej cena dostupnejšia aj pre autá strednej kategórie. Chcem tým povedať, že Touareg je naozaj predvoj a časom sa jeho technológie stanú štandardom. Dovoľte mi predstaviť vám blízku budúcnosť.
Touareg Elegance 3.0 V6 – interiérové vybavenie
Pozor, otvárame dvere! Už pri prvom pohľade zistíte, že navrhnutý interiér zdôrazňuje šírku vozidla. Naozaj máte dojem, že nastupujete do niečoho strašne veľkého. Touareg má na šírku spolu so spätnými zrkadlami cez dva metre. Je to naozaj dosť, ale so všetkými tými technológiami (asistent jazdného pruhu a pod.) zvládne šoférovanie bez problémov každá žena. Prvé, čo vás upúta, je 15-palcová obrazovka Innovision Cockpit s dotykovým displejom. Keď som prvýkrát viezla deti, obe reagovali rovnako: „Mami!!! To čo je za obrazovka!“ A to pubertiakov už neohúrite len tak hocičím. Celý displej je mierne vysunutý a natočený smerom k vodičovi. Takže máte dobrý uhol, čo moji mladší spolujazdci skomentovali: „Prečo tak blbo na to vidím?“ No čo už, auto predsa patrí vodičovi!!! Spolujazdec má byť vďačný, že sa vezie. Inak, povrch displeja je ošetrený, odpudzuje odtlačky a nedochytáte ho.
Odporúčame: Ženský pohľad na: Lexus NX 300 h, Prestige 4x4 E-Four
Touareg Elegance 3.0 V6 – technologické vybavenie
A teraz k tej technológii budúcnosti. No, nevyrastala som na dotykových ipadoch a telefónoch. Mám blízky vzťah k tlačidlám a som rada, keď jedným pohybom vykonám požadovaný úkon. Tak v tomto autíčku by ste darmo hľadali tlačidlá. Jediný gombík bol na ovládanie hlasitosti rádia. Všetky ostatné funkcie sa nastavovali a ovládali na hlavnom displeji. Super je, že si ich viete sami vybrať a rozmiestniť tak, ako vám to vyhovuje. Ale čokoľvek už chcete nastaviť, musíte ísť cez displej. Dobrá správa je, teda pre podobne postihnutých ako ja, že pri nižšej výbave máte možnosť výberu viacerých gombíkov. Myslím si, že kým budú raz šoférovať naše deti, ani ich nenapadne hľadať nejaký gombík. Prirodzene siahnu na obrazovku. Preto hovorím, je to auto z blízkej budúcnosti. Okrem toho máte pred sebou digitálny cockpit – 12-palcový. Ani tu sa nešetrilo veľkosťou. Tiež si ho viete upraviť podľa vašich priorít. Dokonca je možnosť regulovať podsvietenie prístrojov priamo zo skratky na obrazovke. Inak kabína je ideálne odhlučnená. Ak sa chcete s niekým hádať, hluk z vonku vás nebude rušiť.
Zaujímavým detailom je aj klimatizácia. Je inteligentná. Znamená to, že keď na sedadlách nikto nesedí, nefúka tam. Sústredí sa na tie, ktoré sú obsadené. V praxi to znamená, že ušetríte na palive. Ďalším doplnkom je bezdotykové otváranie kufra, ktorý sa dá navyše ešte znížiť, aby sa vám do kufra lepšie nakladalo. A to som ešte nevymenovala všetky asistenčné systémy, ktoré máte k dispozícii. A ani nebudem, lebo by som vás unudila kopou technických výrazov.
Neprehliadni: AUTO TEST: Karoq Style 2.0 TDI 110 kW – pilier predaja ŠKODA AUTO
Kožené sedadlá s aktívnou ventiláciou, ergo komfortom a opierkami patria k absolútnej špičke. Nebudem písať, že sa na nich pohodlne sedí. Dostatok priestoru na zadných sedadlách s maximálnym komfortom je pre Touareg štandard. Áno, ak kupujete toto auto, kupujete si maximálny komfort pre všetkých členov posádky auta.
Batožinový priestor má objem 810 litrov. Okrem toho máte nastaviteľné zadné sedadlá aj so sklonom operadiel. Čiže vaši pasažieri sa budú cítiť rovnako pohodlne ako vodič.
Nový Volkswagen Touareg je proste nadčasový a príliš dokonalý. Teraz píšem za seba a osobne. Niekedy sa dostanete do situácie, že máte niečo, čo je pre vás príliš dokonalé. Tak takýto pocit som mala pri tomto aute. Bolo technicky dokonalejšie ako ja mám kapacitu. Užila som si ho a výborne sa s ním šoférovalo, ale asi by som si ho nevybrala, ak... určite by som si ho nakonfigurovala inak, teda bez niektorých moderných prvkov. Dostala by som sa na podstatne nižšiu, teda rozumnejšiu cenu. Ale hovorím o sebe. Nemám tomuto autu čo vyčítať, ani na čo si sťažovať. Je dokonalé. Možno dizajnovo príliš technické, ja by som uvítala štipku športovej elegancie. Čo ma ale teší, vyrába sa v Bratislave. Bratislavský závod patrí so svojou chybovosťou k tým najlepším, čo ma Volkswagen vo svojom portfóliu. Čiže tomu bude zodpovedať aj jeho kvalita. Ak budete mať šancu vyskúšať si toto auto na ceste, neváhajte ani chvíľu. Je to auto, čo predstihlo svojimi technológiami dnešnú dobu. A to som nespomenula jeho maximálnu bezpečnosť.
- Testované vozidlo: Volkswagen Touareg Elegance 3.0 V6 TDI SCR
- Motor objem: 2967 cm3
- Výkon motora: 210 kW/286 k
- Prevodovka: automatická AG8 stupňová
- Cena s DPH: 87. 870 EUR s DPH (Inak základná cena začína od 65.540 EUR s DPH)
Pozri tiež: Ženský pohľad na Volkswagen Tiguan Allspace - HL 2,0 BiTDI
Moje hodnotenie (1-5*):
- Jazda v meste: 5* ľahké manévrovanie
- Jazda mimo mesta: 5* pocit bezpečnosti
- Terén: netestovala som
- Spotreba: 4*
- Miesto na zadných sedadlách: 5*
- Batožinový priestor: 5*
- Interiér: 4* subjektívne hodnotenie
- Ergonómia: 3,5* ovládacie prvky, vyššie sedenie
- Exteriér: 4* subjektívne hodnotenie