Kozmetika testovaná na zvieratách - Cruelty free: ÁNO či NIE?

Zamysleli ste sa niekedy pri kúpe vašej kozmetiky, či vami vybraný produkt alebo jeho časť, nie je testovaný na nevinných zvieratách? Akým procesom výroby prešiel váš obľúbený rúž alebo make-up, ktorý hrdo leží vo vašej kozmetickej taške?

 

Nájdu sa aj takí ľudia, ktorí si tieto otázky kladú pri každom nákupe a svoje spotrebiteľské správanie prispôsobujú ochrane zvierat po celom svete. Ako ale funguje testovanie kozmetiky na zvieratách a prečo proti tomuto násiliu bojujú tisíce ľudí či organizácií po celom svete?

 

Trpiace zvieratá

Kvôli testovaniu kozmetiky ročne umiera státisíce zvierat. Využívajú sa najmä králiky, myši, potkany či morčatá. Testy, ktoré sú na nich skúšané, zahŕňajú predovšetkým opakovanú iritáciu očí a oholenej, či inak umelo podráždenej kože a násilím podávané chemikálie, ktoré majú zistiť okamžitý vznik reakcie po jednorazových (smrteľných) alebo opakovaných dávkach.

 

Zvieratám nie sú podávané žiadne analgetiká na utlmenie bolesti a ak zviera nezomrie aj po opakovaných dávkach, je i tak zabité. Zajatie týchto zvierat, umelé vytvorenie stavu, ktorý by inak nedosiahli, udržiavanie ich v neprirodzených podmienkach vyvolávajúcich stres a mnohé ďalšie procesy sú v dnešnej dobe veľký etický problém zasahujúci celý svet.

 

Bude vás zaujímať: Ako na to: Zlaté pravidlá pre správne česanie vlasov

kozmetické značky

Zdroj: Shutterstock®

Firmy s etickou kozmetikou

V prípade, že vás tieto informácie zaskočili a testovanie na zvieratách vám nie je po vôli, existuje takzvaná etická kozmetika. Vo svete sa ujala po názvom cruelty-free kozmetika (vo voľnom preklade „kozmetika bez krutosti"). Charakteristickým znakom etickej kozmetiky je, že ingrediencie ani hotové produkty nie sú testované na zvieratách. 

 

Ani ich firma nedáva testovať produkty tretím stranám. Za takzvanými „tretími stranami" niektoré firmy dokážu veľmi ľahko skryť svoj postranný úmysel. Samotná firma síce netestuje produkty na zvieratách, no dáva si ich testovať iným firmám, ktorým za to zaplatí. Tým navodzuje u spotrebiteľov dojem „čistých rúk", no opak je pravdou.

 

Odporúčame:  Lunula na nechtoch vám prezradí fakty o zdraví. A čo je lunula?

etický make-up

Zdroj: Shutterstock®

Ako rozoznať cruelty-free

V prvom rade je veľmi dôležité sledovať zoznam značiek a výrobcov, ktorí vlastnia certifikáty na netestovanie na zvieratách. Najrozšírenejšie certifikáty sú: certifikát HCS (Humace Cosmetics Standard) pre kozmetiku a HHPS (Humane Household Products Standard) pre potreby pre domácnosť a sú označené logom Leaping Bunny (malý, šťastný, poskakujúci zajko).

 

Označenie zajka je svetovo najrozšírenejšie a zaručí vám, že produkt a jeho časti neboli testované na zvieratách (ani u tretích strán). Označenie nájdete na zadnej časti produktu – vpravo od čiarového kódu. V tomto zozname sa ľahko zorientujete, ktoré značky vlastnia spomínané certifikáty a presvedčíte sa, či tam nájdete aj tú vašu obľúbenú.

kozmetické certifikáty

Zdroj: Shutterstock®

Je na každého slobodnom presvedčení, prečo používa práve tú svoju obľúbenú kozmetiku. Avšak jediné, čo dokážeme urobiť je, že každý dáme kúsok vlastných síl, nech je svet lepší a my sme menej zlí.

Zdroj foto:

www.ecorazzi.com

Google news
Nenechajte si ujsť žiadnu novinku! Sledujte nás na Google News a buďte vždy v obraze. Stačí jeden klik pre prístup k exkluzívnemu obsahu a najčerstvejším informáciám. Pripojte sa k našej rastúcej komunite informovaných čitateľov!

2 komentárov

benynka

benynka

30.06.2017 08:57

ja som si naivne myslela, že v dnešnej dobe sa už netestuje kozmetika na zvieratách, smutne ste ma prekvapili že asi áno

Vaše meno:

Daniela Bieliková

Daniela Bieliková

02.07.2017 15:43

to mi je ľúto,tie nevinné zvieratká by nemali trpieť... myslím si, že veda je už tak ďaleko, že by sa mali nájsť iné možnosti testovania kozmetických produktov

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE

Google News logo

Odoberaj najdôležitejšie správy z kamzakrasou.sk cez Google News.