Určite to poznáte. Potrebujete ísť na nákup do potravín, no tie najbližšie sú v obchodnom centre. Kráčate po ňom ako so zalepenými očami, aby ste, nedajbože, neodbočili do obchodu, ktorý vás vábi svojím výkladom.
Dnešný svet je plný konkurencie, čo platí aj v sfére obchodovania. Aby teda podnikanie išlo tak, ako má, je nevyhnutné zaujať pozornosť zákaznázníkov. Jedným z účinných spôsobov je atraktívne vystavenie produktu, s čím vám dokážu pomôcť figuríny.
Figurína ako nástroj predaja
Tieto telá bez duše sú ideálnym prostriedkom na vytvorenie emocionálneho prepojena s potenciálnymi zákazníkmi. Práve ich vzhľad totiž dokáže ponúkané produkty oživiť a umožniť zákazníkom predstaviť si, ako bude kúsok vyzerať na nich.
Figuríny do predajne slúžia tiež ako zdroj inšpirácie. Vystavujú tie najlepšie kúsky, ktoré ponúkate, pričom často ide o kombinácie, ktoré by zákazníkovi samému nenapadli. Ukážte svojim klientom, ako rôzne sa dajú vaše modely nosiť.
Nie je pravidlom, že figuríny musia byť len vo výklade. Ide totiž aj o skvelý doplnok do predajne. Skúste experimentovať s rôznymi postojmi, oblečením a doplnkami, a uvidíte, že vystavenie vami predávaných produktov nebolo nikdy štýlovejšie. Zároveň tým zvýšite šancu predaja, keďže zákazníkov skôr upúta takto vystavený produkt ako ten na poličke.
Zaujímavosťou je, že používanie figurín napomáha budovaniu identity vašej značky. Vyberte si teda tie, ktoré odrážajú štýl a hodnoty vášho podniku. Takmer všetky modely je možné upraviť tak, aby zodpovedali vašej cieľovej skupine. Vďaka tomu vytvoríte konzistentný vizuálny dojem, ktorý zákazníkom pomôže identifikovať sa so samotnou značkou.
Ako vybrať tú pravú?
V dnešnej dobe, kedy nie je figurína ako figurína, môže byť výber tej správnej trochu náročnejší. Tento výber by ste však v žiadnom prípade nemali podceňovať.
V prvom rade výber „tej pravej” závisí od toho, čo predávate. Sú to parochne alebo čiapky? Ak áno, bude zbytočné investovať do tých s končatinami. Ponuka hlavových modelov je dnes taká široká, že si nebudete vedieť vybrať.
Okrem toho ide o produkt, ktorý sa vyrába z mnohých materiálov. Azda najpopulárnejšími sú klasické plastové figuríny, no do popredia sa dostávajú aj laminátové. Výber je len na vás.
Nech sa rozhodnete pre akúkoľvek, myslite na to, že jej prítomnosť vo vašej predajni výrazne zvyšuje šance predaja. Nebojte sa experimentovať a skúšajte, kým nájdete presne to, čo potrebujete. Na záver myslite na to, že vizuálne prvky majú veľký vplyv na to, ako si vás zákazníci pamätajú a či u vás nakupujú.