AUTO TEST: Ford ECOSPORT Titanium, 1.0 EcoBoost - malé SUV

Americký výrobca Ford má početné zastúpenie rôznych modelov na našom trhu. Keď mi bolo ponúknuté otestovať model EcoSport, priznávam, narýchlo som nevedela, ako toto auto vyzerá. Pri rýchlom vyhľadaní na internete  som sa celkom potešila. Je to najmenšie SUV (športové úžitkové auto) tejto značky. Modely SUV ja môžem, nakoľko mi vyhovuje ich vyššie sedenie. Okrem toho, mám na Ford ako značku „slabosť“, pretože edukatívne pôsobí na mladých vodičov a mamičky na materskej dovolenke. Čo tým myslím? Organizuje akcie na Slovakia Ringu: Centrum bezpečnej jazdy. Umožňuje laickej verejnosti zažiť okamihy za volantom, ktoré patria k tým nebezpečným a naučiť sa správne reagovať. Palec hore za túto osvetu.

Už pri prvom pohľade EcoSport pôsobí na mňa robustne, ale zároveň nežne. Divné spojenie, poviete si. Mne sa jeho dizajn páči, aj keď je to vždy otázka vkusu. Veď preto sa vyrába toľko typov áut, aby si každý vedel vybrať, nie? Pracovne som ho pomenovala „lienka štvorbodkovaná“ a to kvôli farbe a priestoru v interiéri.  Ďakujem spoločnosti Summit Motors Slovakia s.r.o. za bezplatné poskytnutie auta.

Na úvod vás poteším, toto SUV dostanete kúpiť už od sumy 14.990 EUR s celkom slušnou výbavou. To znamená, že si nemusíte za príplatky dokupovať napríklad centrálne zamykanie, kožený volant, elektronicky ovládané spätné zrkadlá a podobne. Niektorí výrobcovia uvádzajú síce štartovaciu cenu auta, ale s takzvanou „holou“ výbavou. Chlapi to volajú: „Holé – bosé“. Pri tomto aute to tak nie je. Ako bonus dostanete „Predĺženú záruku Ford Protect 5 rokov alebo 120 000 km a Asistenčnú službu Ford Euroservice 2 roky zadarmo po celej Európe“. Keď kupujete auto z tejto cenovej relácie, určite vás poteší úspora nákladov na jeho servis. Päťročná záruka je naozaj štedrá ponuka.

Pozri aj: Jazdím Ford pre život: Deň, plný adrenalínu, s vôňou z motorov Ford

#JazdinFordpreZivot

Zdroj: Shutterstock®

Ford ECOSPORT Titanium, 1.0 EcoBoost

Testovala som konkrétne model: EcoSport Titanium, s motorom 1,0 EcoBoost s automatickou 6-stupňovou prevodovkou, s výkonom 92 kW. Nech vás nepomýli 1.0 l motor... prekvapí celkom rýchlou reakciou a aj výkonom. Našu lienku som si užila výslovne v ženskej spoločnosti: 2 dámy a dve predpubertálne slečny.

S autíčkom som najazdila okolo 800 km, z toho cca 500 km na diaľniciach a zvyšok cesty prvej triedy alebo mesto. Exteriér: na prvý pohľad pôsobí dynamicky a tak trošku aj športovo. Pre mňa kompaktne a robustno-nežne. Čo ma prekvapilo, je možnosť výberu z 12 farieb  karosérie. Ide o výrazné sýte farby, ktoré auto oživia. Okrem toho si môžete prispôsobiť strechu, horné rámy dverí, zadný spojler, vonkajšie spätné zrkadlá, stĺpiky, kontrastným lakovaním. Páči sa mi myšlienka, že si viem auto personifikovať podľa môjho vkusu. Ocenia hlavne ženy. Takúto širokú ponuku farieb som dávno nevidela.

Ford ECOSPORT interiér

Zdroj: Shutterstock®

Interiérový dizajn

Interiér Ecosportu pôsobil na mňa priateľsky. Už pri prvom nastavovaní sedadla vodiča sa skamarátite. Dá sa nastaviť v 6-tich rôznych smeroch. Základné nastavenie je však vyššie, ako v iných autách. Ale aj tak máte dostatok priestoru na nohy a aj na výšku. Pozor, pri sedadle spolujazdca sa nedá upravovať výška sedenia. Toto nás prekvapilo, nakoľko kamoška sedela o kus vyššie, ako ja a neurobili sme s tým nič.

Celkovo interiér je z kvalitnejších a zaujímavých materiálov. Potešilo ma, že polokožené sedadlá sú z ekologického semišu, vyrábaného z recyklovaného polyesteru.  Všetky ovládače sú poruke a  sú intuitívne rozmiestnené.  Displej pred volantom a aj celkové spracovanie prístrojovej dosky je prehľadné a poskytuje všetky potrebné informácie o jazde. Volant je optimálnej veľkosti, klimatizácia a multimediálny systém poruke. Čo ma trošku prekvapilo, tlačidlá reagujú na najmenší dotyk. Párkrát sa mi stalo, že som si omylom spustila výstražné znamenie, zavrela spätné zrkadielka, spustila zadný stierač. A to pri činnosti, keď som si chcela nastaviť rádio! Zvyknete si rýchlo, ale niekedy ma to zaskočilo. Hlavne, ak idete cúvať a zatvoríte si spätné zrkadlá a netušíte ani čím.

Testovali sme: Ženský pohľad na: Lexus NX 300 h, Prestige 4x4 E-Four

Ford ECOSPORT - zadné sedadlá

Zdroj: Shutterstock®

Trošku mimo dizajnu mi prišli bočné stĺpiky, ktoré sú navrhnuté tak, že vám zavadzajú v bočnom výhľade. Viem,  je to prvok bezpečnosti – spevnenie karosérie, ale musíte si na to zvyknúť.

Jediná vážna pripomienka k interiéru je predné čelné sklo. Pri určitom postavení slnka sa vám celá predná palubovka odráža v čelnom skle a vy máte problém zorientovať sa, čo je výhľad a čo odraz. Našťastie je to len počas určitého časového intervalu dňa a v závislosti od postavenia slnka.

Ecosport je uvádzaný ako 5-miestne vozidlo. Ja som na zadných sedadlách viezla purbertálne slečny do výšky 150 cm, a to im teda veľa miesta na nohy neostalo. Výška sedenia bola s rezervou, ale tento Fordík je celkovo menšie vozidlo. Na kratšie vzdialenosti, po meste, asi bez problémov odveziete 5 ľudí, na dlhšie vzdialenosti si tento počet neviem predstaviť. Ani na pravidelné presuny 4-člennej rodiny by to nebolo optimálne.

Neprehliadni: AUTO TEST: Karoq Style 2.0 TDI 110 kW – pilier predaja ŠKODA AUTO

Ford ECOSPORT - SUV

Zdroj: Shutterstock®

Batožinový priestor

Batožinový priestor má objem 344 litrov, s dvojitým dnom. Zbalíte sa, ale nečakajte, že do kufra viete dať kočík alebo podvozok z kočíka. Zaujímavé sú zadné kufrové dvere, ktoré sa otvárajú do boku, pánty sú na ľavej strane. Takéto riešenie vidíme na veľkých tereniakoch a pri niektorých SUV. Na kufrové dvere si viete dať namontovať náhradné koleso, čo ešte umocní športový dojem z auta. Dvere sa dajú otvárať do viacerých polôh: iba niekoľko centimetrov, do polovičky alebo úplne celé. Nie som úplný fanda tohto typu kufra, ale zvykla som si. Tento spôsob kufra sme privítali, keď sme si museli prezuť topánky na túru. Otvorili sme kufor a vytvorili sme si virtuálnu lavičku, kde sme sa posadili. Viem si ešte živo predstaviť, že keď potrebujete prebaliť dieťa, je to ideálna výška a aj šírka „prebaľovacieho pultu“.

Celkový dojem zo šoférovania bol lepší, ako som čakala. Veľmi milo ma prekvapil podvozok auta. Auto výborne sedelo v zákrutách, tlmilo nerovnosti cesty a celkovo sa dobre ovládalo. Mala som radosť z jazdy. Výkon motora bol len 92 kW a automat. A aj tak celkom stíhalo preraďovať, zrýchľovať a ani sa veľmi netrápilo pri vyššej rýchlosti. Je pravda, že občas bol motor hlučnejší, hlavne pri zrýchľovaní, ale nebolo to až také strašné. Treba si však dávať pozor pri predbiehaní. Zrýchlenie nie je jeho silnou stránkou ani v režime Sport.  Spotreba v meste bola cca 7,2 l / 100 km a mimo mesta 6,4 l / 100 km. Celková priemerná spotreba sa vie ustáliť na cca 7,0 l / 100 km.

Ford ECOSPORT - technické vybavenie

Zdroj: Shutterstock®

Autíčko je vhodné na jazdu do mesta a aj pravidelné menšie vzdialenosti. Dobre sa s ním  manévruje, parkuje. Určite si nájdete parkovacie miesto. Vhodné do rúk šoféra, ktorý nie je pretekársky typ. Je dostatočne pohodlné a má širokú technickú výbavu. Ideálne ako druhé auto do rodiny, resp. firemné auto pre denné vybavovačky v meste. Terén nie je jeho doménou, ale to ani nikto neočakáva. Je to taký mestský krásavec.

Technické parametre:

  • Testované vozidlo: Ecosport Titanium 1.0 Eco Boost
  • Motor objem: 998 cm3
  • Výkon motora: 92 kW
  • Prevodovka: automatická 6-stupňová
  • Cena s DPH: 20.480 EUR s DPH

Neprehliadni: AUTO TEST: Ženský pohľad na Crossover Toyota C-HR, hybrid 1,8 l

Ford ECOSPORT - predné svetlomety

Zdroj: Shutterstock®

Moje hodnotenie (1-5*):

  • Jazda v meste: 3,5*  ľahké manévrovanie

  • Jazda mimo mesta: 3,5* (pocit bezpečnosti, robustnosti)

  • Terén: netestovala som

  • Spotreba: 4*

  • Miesto na zadných sedadlách: 3*

  • Batožinový priestor: 2*

  • Interiér: 3,5*  subjektívne hodnotenie

  • Ergonónia: 3,5* ovládacie prvky, vyššie sedenie

  • Exteriér: 4* subjektívne hodnotenie

Google news
Nenechajte si ujsť žiadnu novinku! Sledujte nás na Google News a buďte vždy v obraze. Stačí jeden klik pre prístup k exkluzívnemu obsahu a najčerstvejším informáciám. Pripojte sa k našej rastúcej komunite informovaných čitateľov!

2 komentárov

Anton Marek

Anton Marek

21.08.2018 14:57

Tie male motory vo velkych autach vyzeraju cudne, ale asi si na to treba zvyknut, vyzera to, ze to robia vsetci :D

Vaše meno:

Jana Komadová

Jana Komadová

23.09.2018 21:00

Veru by sa zišlo

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE

Google News logo

Odoberaj najdôležitejšie správy z kamzakrasou.sk cez Google News.