Test Renault Kadjar: Pravá ruka každej mamičky na materskej

Byť mamou na materskej dovolenke vôbec nie je jednoduché. No ak sa nad tým zamyslím, tak to máme oveľa jednoduchšie, ako to mali naše mamy. Veď pomocníkov je naozaj neúrekom. Prať už nemusíme v rukách a ak je doma okrem práčky aj sušička, odpadáva aj dennodenné žehlenie milióna detských vecičiek. Nákup si už vieme objednať cez internet a ak vôbec nestíhame, tak si jednoducho objednáme obed či večeru rovno domov. Nehovoriac o tom, že odkedy sú tu jednorazové plienky, aj prebaľovanie je oveľa jednoduchšie. No to, samozrejme, neznamená, že aj napriek tomu nemáme veľa povinností. Byť mamou na materskej je skrátka práca na 7 dní v týždni a 365 dní v roku, a to bez nároku na prestávky či voľno. Okrem toho nemôžeme zabúdať ani na pravidelné nočné.

V aktuálnej dobe, kedy toho máme na každý deň naplánovaného vyše hlavy, sa každý pomocník počíta. A tých vecí, čo treba pravidelne vybavovať mimo domu, ako napríklad lekári, nákupy, pošta, detské aktivity, bude v zimnom počasí pribúdať, lebo vonku to nebude veľmi priaznivé pre hry. A preto nemôžem zabudnúť na jedného naozaj veľkého pomocníka – AUTO. Ja si bez neho už svoj deň neviem predstaviť viac ako 10 rokov. A keď mala prísť na svet malá Lucka, začala som si ho ceniť ešte viac. Práve vďaka nemu som toho vedela stihnúť 3-krát viac. A to sa naozaj ráta.

Pozri aj: Ženský pohľad na Renault Kadjar – prvé dobrodružstvá

renault kadjar interier

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

A keďže je to už 6 mesiacov, čo sa mojím verným spoločníkom stal Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Intens, rada by som sa s vami podelila o svoje skúsenosti s ním. To, že je výborným pomocníkom pre zamestnanú ženu, som vám úž písala. Ale na to, ako vie pomôcť mamičke s bábätkom, si posvietime dnes.

Tu začnem hneď tým najdôležitejším z pohľadu ženy matky. Áno, je to bezpečnosť. A SUV Kadjar ju vie naozaj poskytnúť. Už po prvom prevezení som vedela, že jazdiť na ňom budem s veľkou radosťou a bez obáv. Jednak sú tu k dispozícii všetky potrebné bezpečnostné prvky, ako je čelný airbag na strane vodiča a spolujazdca (s možnosťou deaktivácie airbagu spolujazdca), bočné airbagy chrániace hlavu a hrudník na strane vodiča aj spolujazdca, hlavové airbagy, no a navyše máte z miesta vodiča naozaj výborný výhľad, aby vám nič neušlo. A potom je tu pár ďalších systémov, ktoré vám pomáhajú predísť rôznym krízovým situáciám. Ako napríklad systém varovania pred opustením jazdného pruhu alebo systém sledovania mŕtveho uhla. Pri tom, ako sa na našich cestách jazdí, veľmi oceňujem každý takýto nový systém. A aj vďaka týmto systémom je Renault Kadjar jednym z 22 modelov v rade, ktoré dosiahli najvyššiu hodnotu testov, 5 hviezdičiek,  v bezpečnosti Euro NCAP.

Test Renault Kadjar

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

A čo sa týka bezpečnosti pre dieťa, tak na oboch zadných sedadlách sú k dispozícii izofixy, takže bez problému viete upevniť klasickú autosedačku. Naša Lucka jazdí v otočnej autosedačke Britax Romer, ktorú si obľúbila a rovnako aj ja. Vzadu je na ňu dostatok priestoru a viete s ňou aj bez problému otáčať. Takže zapnúť do nej malú ide ako po masle. Jediné, čo by som uvítala, je to, keby sa zadné dvere vedeli ešte viac otvoriť, a to kvôli prístupu. Ten je trošku stiesnený. A tak treba byť pri manipulácii s dieťatkom o niečo viac opatrnejší. Vnútri je už inak priestor naozaj dostačujúci. Pokiaľ cestujeme Kadjarom aj s manželom, tak vzadu máme obe úplný komfort. A mám priestor na všetky veci, čo treba mať pri sebe aj v prípade dlhších ciest a ešte zostáva miesto na hračky. :)

Pokiaľ si teda posvietime na komfort, tak áno, toho má Renault Kadjar naozaj viac ako dosť. A ak sa vrátim k priestoru, tak musím povedať, že aj kufor poteší každú mamičku. Bez problémov doň poskladáte kočík a zostane priestor aj na nákup a iné veci. A ak aj vy robíte nákupy typu – idem po pár drobností a skončí to pri veľkom týždňovom nákupe, vedzte, že sa mi zmestil do kufra úplne celý a bez problému. Čo som veľmi ocenila, bolo tiež to, že v tom mojom bol konkrétne kufor variabilný. Z jeho spodnej časti (podlahy) som si jednoducho vedela vyskladať zarážky. Naozaj výrobná pomôcka, veď nikto nemá rád, keď mu po kufri čokoľvek lieta. Navyše tých možností spracovania kufra je viacero, takže si naozaj vie vybrať každý.

Pozri aj: Test Renault Kadjar: Verný spolupracovník pre zamestnanú ženu

renault kadjar parkovací asistent

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

No a to, čo si na SUV Kadjari zamiluje naozaj každá mamička, je automatické odomykanie a zamykanie auta. Úprimne, mať volné ruky, pokiaľ sa vám narodí dieťatko, je už vážne mission impossible. Ja by som potrebovala ešte ďalšie dve minimálne. :)

No ak idem do auta a v jednej ruke mám vždy dieťa a v druhej či už tašky, vozík, kabelku, alebo čokoľvek iné, žiadny stres a panika. Stačí, ak máte kľúč pri sebe v taške či vo vrecku, alebo sa s ním hrá váš poklad. Akonáhle prídete ku Kadjaru, stačí, ak stlačíte otváranie kufra, alebo tlačidlo na kľučke predných dverí a auto sa odomkne. A rovnako sa samé uzamkne, aj keď na seba navešiate všetko, čo treba, plus dieťa a odídete. Jednoducho pípne a sklopí spätné zrkadlá a vy viete, že je všetko, ako má byť a môžete v pokoji riešiť milión ďalších vecí, čo na vás čaká.

renault kadjar klúč

Zdroj: Redakcia KAMzaKRASOU.sk

Áno, toto sú pre mňa ako mamičku tie naj výhody SUV Kadjaru, no musím povedať, že ma ešte veľmi potešili aj drobné vychytávky, ako napríklad:

  • Ak idem na dlhú cestu a Lucku treba zabaviť, tak je naozaj výborné, že aj vzadu sú dva výstupy na nabíjanie, či už tabletu alebo mobilu. Takže žiadny problém, ak sa niečo vybije, treba mať len v aute stále k dispozícii nabíjací kábel.
  • Na krátke cesty sa mi veľmi osvedčila panoramatická strecha, ktorá vie malú vždy pobaviť.
  • Pri dlhších cestách stredová opierka, vďaka ktorej viem ľahko podávať, čo treba, raz čajík, potom banán či iné dobroty – mám si veci kam položiť.
  • Dostatočný počet odkladacích priestorov.
  • Prehľadná navigácia, ktorá nám vždy pomohla dostať sa tam, kam bolo treba.
  • Dvojzónová klimatizácia nielen pre predné, ale aj pre zadné sedadlá zvlášť.
  • A pre menej zdatné vodičky je super asistent rozbehu do kopca a rovnako aj bezproblémové parkovanie (360° parkovacie senzory, zadná parkovacia kamera a inteligentný parkovací asistent – pozdĺžny, kolmý a uhlový), z čoho má ešte stále veľa žien žalúdočnú nervozitu.
  • No a pre rodinný rozpočet musím ešte spomenúť výbornú priemernú spotrebu 6,8 l/100km po 6 mesačnom bežnom jazdení v meste ako aj mimo mesta.

Takže milé mamičky, ak práve teraz hľadáte verného a spoľahlivého pomocníka, verím, že vám pri rozhodovaní pomôžu aj všetky moje zistenia o novom Renaulte Kadjar TCe 160 EDC GPF Intens . No a ja musím nakoniec povedať, keďže sa mi testovanie v tieto dni končí, že mi bude za týmto verným pomocníkom naozaj smutno, lebo sa stal súčasťou našej rodiny.

Google news
Nenechajte si ujsť žiadnu novinku! Sledujte nás na Google News a buďte vždy v obraze. Stačí jeden klik pre prístup k exkluzívnemu obsahu a najčerstvejším informáciám. Pripojte sa k našej rastúcej komunite informovaných čitateľov!

1 komentár

Anton Marek

Anton Marek

15.03.2021 11:55

Vyzerá dobre, ale ja mám stále ešte predsudky k francúzskym autám.

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE

Google News logo

Odoberaj najdôležitejšie správy z kamzakrasou.sk cez Google News.