V minulom článku o zaujímavostiach, ktoré sa týkajú najobľúbenejšej súčasti dámskej kozmetickej taštičky – rúžu na pery - sme sa pozreli bližšie na zúbok tomuto kozmetickému kúsku.
No a dnes v našej exkurzii svetom rúžovania budeme pokračovať ďalej.
Čo ďalšie ste o rúži na pery ešte nepočuli?
1. Zásadová Elizabeth
Jednu Alžbetu sme v článku o rúžoch už mali, dnes to bude opäť o jednej – jej menovkyni. Hviezdna Elizabeth Taylor údajne zakazovala všetkým svojim kolegyniam nosiť v jej filmoch červený rúž. Toto výsostné právo si uzurpovala sama pre seba a niet sa čomu diviť. Herecká diva totiž bola presvedčená o tom, že červený rúž na perách priťahuje mužské pohľady za každých okolností a tie sa, pochopiteľne, museli sústrediť práve na ňu.
Odporúčame tiež: Predĺžte výdrž vášho rúžu - 9 trikov ako na to!
2. Veľa či málo?
Priemerná Američanka údajne počas svojho života minie na nákup rúžov na pery takmer 2000 dolárov. Vyplynulo to z prieskumu parfumérie Sephora. Na porovnanie: číslo je také isté, ako by ste vypili 900 káv alebo zjedli 360 koláčikov zo Starbucks.
Odporúčame tiež: Začínate sa líčiť? Tieto základy treba poznať!
3. Winston Churchill to vedel!
Počas druhej svetovej vojny bol britský premiér donútený dávať na prídel všetky „luxusné“ tovary ako maslo, ovocie alebo čokoládu. Týkalo sa to aj kozmetiky - s jedinou výnimkou. Tou výnimkou bol práve rúž, ktorý, podľa Churchilla, zvyšoval morálku. Výsledkom bolo, že predajnosť rúžov na pery stúpla ešte počas vojnových rokov natoľko, až sa ženy začali bežne líčiť do práce, aj keď pracovali v továrni za pásom.
Odporúčame tiež: 7 užitočných rád, ako byť príťažlivejšou pre ostatných
4. Červený rúž a feministky
Červenú na perách aj v súčasnosti nosia ženy, ktoré sa cítia silné a sebavedomé. Možno o tom neviete, ale korene tohto javu siahajú až do roku 1912, keď sufražetky ako symbol boja za rovnoprávnosť začali nosiť práve červený rúž na perách. Niektoré z nás ich nasledujú dodnes, aj keď sa chcú „len" páčiť a cítiť príťažlivo.
Odporúčame tiež: Kedy je potrebné zbaviť kozmetiky?
5. Nákupná horúčka v daždi
Na záver nič prekvapujúce. Ženy najradšej nakupujú rúže žiarivých farieb počas sychravých, studených a daždivých dní. Vysvetlenie je jednoduché. Žiarivé farby kontrastujú so sivou oblohou a stačí jediný pohľad do zrkadla a hneď je aj ten najzamračenejší deň krajší.
Odporúčame tiež: Make-up triky, vďaka ktorým ušetríte