Stále nestíhaš? Toto sú jednoduché 3 rady, ako byť výkonnejšia!

Každý deň strávite v práci niekoľko hodín navyše, často si beriete prácu aj domov a i tak nestíhate? Je problém vo vás alebo vám váš šéf dáva prácu navyše, ktorá sa jednoducho stihnúť nedá? Tak či tak, pokojne si natiahnite nohy a čítajte ďalej!

Je celkom bežné, že niektoré dni sa nám darí viac a iné menej. Bohužiaľ, tie zlé dni nám často narobia oveľa viac problémov, pretože práca, ktorú sme nestihli, sa za nami ťahá ďalšie dni. A tak vzniká kruh, ktorý sa opakuje stále dookola. Chcete zistiť, ako pracovať každý deň v práci na 100 % a zvládať svoju prácu dokonca v predstihu? Poradíme vám, ako na to.

Prestaňte sa porovnávať!

Prvá vec, ktorá väčšinu z nás demotivuje, je porovnávanie. Už od malička sme sa porovnávali s krajšou spolužiačkou alebo múdrejším spolužiakom. Na jednej strane to môže byť prospešné, pokiaľ sme k sebe dostatočne a hlavne oprávnene kritickí a ak nás toto porovnávanie niekam posúva. Bohužiaľ, realita býva väčšinou iná. Ak je niekto šikovnejší či rýchlejší, snažíme sa ho predbehnúť na úkor seba a svojej práce. Len si spomeňte, kedy naposledy ste sa za niečo pochválili a povedali si: „Tak a teraz si rovnako šikovná ako on a môžeš sa posúvať ďalej!“. Pravdepodobne nikdy, pretože jedinou našou snahou je vyrovnať sa tým najlepším, ale nechceme byť my sami najlepší. Teda, aj by sme chceli, ale ideme na to úplne inak.

Pokiaľ teda chcete stíhať svoju prácu a byť rovnako dobrí ako vaši kolegovia, prestaňte sa porovnávať s nimi. Nájdite si svoj vzor, majte svoje ciele, ale pozerajte sa vždy na seba a nie na ostatných. Rozmýšľajte nad tým, či to, čo robíte, má zmysel, či to robíte dobre, či vás to baví a či ste so svojou prácou spokojní. Jediný, kto môže byť lepší, ako vy, ste vy.

Odpadneš: Chytil ťa hlad? Toto sú najlepšie tipy na snack v chladnom období!

ako byť úspešný

Zdroj: Shutterstock®

Nerozptyľujte sa!

Veľmi častou chybou, ktorej sa dopúšťame, je zbytočné rozptyľovanie a mrhanie naším pracovným časom. Priznajte sa, koľkokrát do dňa máte v ruke mobil a riešite všetko možné, okrem svojej práce? Ak sa chcete teda naplno venovať svojej práci a robiť ju naozaj dobre, mali by ste si vypnúť všetky upozornenia na mobile, rovnako aj maily a sústrediť sa. Pokiaľ vám chodia maily pravidelne a musíte na ne reagovať, vyhraďte si na to presný čas. Napríklad si ich môžete čítať ráno a na obed, poprípade tesne pred odchodom z práce.

A to nie je všetko! Ďalšími aktivitami, ktoré nás v práci bežne rozptyľujú, sú kávičky s kolegyňami, pauza na cigaretku či dlhšia obedná prestávka. Uvedomte si, že čím viac času strávite mimo svojej kancelárie, tým viac to budete musieť doháňať. Spojte radšej príjemné s užitočným a stretnite sa s kolegami po práci pri pohári vína, namiesto klábosenia cez deň, ktoré vás oberá o čas a ten by ste mohli využiť efektívnejšie.

ako zvládať stres v práci

Zdroj: Shutterstock®

Nebojte sa povedať NIE!

Existujú dva hlavné dôvody, prečo máte veľmi veľa práce, ktorú nestíhate. Buď ste typ človeka, ktorý si nechá od šéfa prikladať ďalšiu a ďalšiu prácu, i keď nestíha tú, ktorú mal doteraz alebo je to vaša iniciatíva. Ak ste prvý typ človeka, máte to ťažšie. Nie každý z nás sa dokáže postaviť pred šéfa a povedať mu, že ďalšiu prácu už neberie, pretože má nehorázny sklz. Rovnako tak, nie každý si to môže dovoliť. No jediné, čo môžete v tomto prípade spraviť je to, že sa ozvete a rozumne svojmu nadriadenému vysvetlíte, že máte práce vyše hlavy a že ďalšie úlohy nestihnete.

Pokiaľ nestíhate ani obednú prestávku a ešte aj na záchode pracujete, tak ste workoholik ako vyšitý a nemáte až taký veľký problém. Postačí, ak si sami stanovíte limit, koľko toho za deň chcete stihnúť a zapriete sa, pokiaľ vám zvýši 10 minút navyše a nepustíte sa do ďalšej roboty. Takýto typ človeka často zastaví iba život ohrozujúca situácia, ktorá ho donúti uvedomiť si, že práca nie je všetko a že si treba dávať iba také ciele, ktoré sú ľahko zvládnuteľné.

ako byť šťastný

Zdroj: Shutterstock®

Na záver, milé dámy, snažte sa dodržiavať poctivo pravidlo troch osmičiek – osem hodín práce, osem hodín odpočinku a osem hodín spánku. Nezostávajte v práci zbytočne dlho, veď už v škole nás naučili, že po poslednom zvonení sa ide domov. Rovnako to je aj teraz, keď sme dospelí – načo zbytočne zostávať v práci, keď vám tá práca nikam neutečie a dobre oddýchnutí a vyspatí toho ďalší deň urobíte určite viac?

Kukni sem: Dá sa určiť povaha človeka podľa obľúbenej farby? Zisti viac!

Google news
Nenechajte si ujsť žiadnu novinku! Sledujte nás na Google News a buďte vždy v obraze. Stačí jeden klik pre prístup k exkluzívnemu obsahu a najčerstvejším informáciám. Pripojte sa k našej rastúcej komunite informovaných čitateľov!

2 komentárov

Ľubica Šťastná

Ľubica Šťastná

21.11.2018 22:13

Výborný článok!

Vaše meno:

Martina Begalova

Martina Begalova

07.12.2018 14:31

ano ano. time managment je dolezity a hlavne si priznat ze niektore tutinne veci je fakt mozne odsunut daaaleko...

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE

Google News logo

Odoberaj najdôležitejšie správy z kamzakrasou.sk cez Google News.