Ženský pohľad na: Audi A6 50 TDI quattro – týždeň jazdy „za dámu“

Ak sledujete trh s autami, viete, že Audi v poslednej dobe predstavilo viacero nových modelov. A nie hocijakých: úplne nový model Q8, novú generáciu Q3, novú A1, elektrický e-tron. K tomu ešte niekoľko noviniek vo forme ľahkých úprav v podobe faceliftov na existujúcich modeloch. Kto by to stíhal testovať a nie ešte vyvíjať a vyrábať! Musím povedať, že Audi teda „šľape“. Poslednou z noviniek je nové Audi A6 50 TDI. Keď som auto zaparkovala v práci, moji milí kolegovia sa prišli osobne spýtať, že čo to na tom aute je, že 50!!! To je čo? Objem motora??? Tak sme sa pobavili a išla som študovať techničák, čo tým výrobca myslí. Ide o naftový trojlitrový šesťvalec s výkonom 210 KW (286 koní). Dochádzame k tomu, že označenie automobilky nehovorí vôbec nič o tom, čo máte reálne pod kapotou. Žeby preto, aby sme si nezávideli? Označenie 50 nie je označenie objemu motora, ale výkonu motora..

Výkon podľa nového značenia Audi

  • 30 – medzi 110 a 130 k
  • 35 – medzi 150 a 164 k
  • 40 – medzi 170 a 204 k
  • 45 – medzi 230 a 252 k
  • 50 – medzi 285 a 313 k
  • 55 – medzi 333 a 374 k
  • 60 – medzi 435 a 463 k
  • 70 – viac ako 544 k

Zaujme ťa: Ženský pohľad na: Citroen C3, PureTech 82 - „milá autokabelka“

Audi A6 - exteriér

Zdroj: Shutterstock®

Audi A6 50 (3,0) TDI quattro

Značka Audi mi je blízka. Vie zosúladiť efektívnosť, ladnosť a športového ducha do jedného štýlu. Aj keď pri prvom pohľade na exteriér A6 som nebola ohúrená. Ide akoby o zmenšeninu A8, čo nie je moja šálka kávy. A6 je síce limuzína, ale jemne šmrncnutá do športu. Pozeráte sa na auto, ste si istí, že je to Audi, ale ktorý typ? Tápate. Audi prináša názorný príklad dizajnovej unifikácie. Je „šitá“ na business klientelu s konzervatívnejším zmýšľaním a so stratégiou – mením auto za podobné auto. Som si istá, že Audi vie, prečo túto filozofiu razí. Veď ide o dlhodobo najúspešnejšieho výrobcu na svete. Možno keby bola v inej ako v bielej metalickej farbe, tak ma ohúri viac. Ale zas hovoríme o business klientele, kde najobľúbenejšie farby auta sú: biela, sivá a čierna. Páni, pomóc!!! Kde je tá ľahkosť bytia??? Inak máte možnosť vybrať si z 11 farebných odtieňov. No ani tu sa nepreháňa, všetky sú v hore spomenutej farebnej škále. Jediná, ktorá sa vymyká, je červená tango metalíza.

Testovala som model: Audi A6 50 (3,0) TDI quattro, TT8, 210 KW (285 koní) – s automatickou 8-stupňovou prevodovkou Tiptronic. Ďakujem importérovi, spoločnosti Porsche Slovakia, za bezplatné poskytnutie auta.

Audi A6 - interiér

Zdroj: Shutterstock®

Audi A6 je v podstate už piaty rad tohto modelu. Premiéru mala minulý rok na autosalóne v Ženeve. Svojím exteriérom úplne neohúri, ale všimnete si, že má celkovo vyvážené proporcie. Charakteristická je jednodielna maska chladiča s chrómovými lištami, ktorá prechádza do subtílnych svetlometov. Ostrejšie bočné línie s výraznými rozšírenými blatníkmi zdôrazňujú športový nádych. Chrómová lišta prepojuje zadné svetlomety a zdôrazňuje trojrozmerný tvar zadnej časti auta. Vonkajšie spätné zrkadlá sú umiestnené na bokoch dverí rovnako ako pri športových modeloch.

Odporúčame: Ženský pohľad na: Renault Twingo GT, 110 k – „malý drak“ do mesta

Audi A6 - technologické vybavenie

Zdroj: Shutterstock®

Audi A6 50 TDI quattro – interiér

Sadnete si a viete, je to Audi. Dýchne na vás pocit luxusu a modernej technológie. Interiér A6 je veľkorysejší ako u predchádzajúceho modelu. Väčšia dĺžka vnútorného priestoru ponúka viac priestoru na nohy. Už pri nastupovaní si všimnete, že vás osvetľujú dva interaktívne displeje: horný s uhlopriečkou 10,1 palca a spodný 8,6 palca. Ak máte systém MMI Navigation, dostanete aj virtual cockpit s uhlopriečkou 12,3 palca. No, vyzerá to ako auto budúcnosti. Všetky tie displeje sa dajú rôzne ovládať a nastavovať. Dokonca si viete uložiť personalizované nastavenie až pre siedmich vodičov. Otázka znie – ak to nie je služobné auto, existuje skupina siedmich ľudí, ktorým by som dobrovoľne moje auto požičiavala? Za mňa, nie, ale to neznamená, že sa výrobca nepochváli zvládnutou technológiou. :)

Systém MMI - touch response umožňuje intuitívne ovládanie funkcií. Pomocou konfigurovateľných skratiek si vie užívateľ nastaviť obľúbené funkcie a ovláda ich podobne ako pri smartfónoch. Všetka tá technika a možnosti vás nútia stať sa „tech expertom“. Ja som auto mala veľmi krátko na to, aby som sa „vyhrala“ so všetkými možnosťami. Po pravde, 7 dní uletelo až príliš rýchlo na všetky možnosti. Dobrá správa je, že keď ste úplný ignorant alebo laik, viete sa bez problémov orientovať a vybrať si tú funkciu, ktorú potrebujete.  Inak, čo musím pochváliť, je super odhlučnenie interiéru a audiosystém Bang & Olufsen Advanced Sound System. Hoci to nemá vôbec spoločné s tým, aké je dobré to auto, ale ten zvuk a zážitok s počúvania bol super. Potom, keď si presadnete do iného auta, pochopíte, čo vám vlastne chýba. Zvuk vo formáte 3D si vychutnajú aj cestujúci na zadných sedadlách.

Milým dodatkom je „Audi phone box“, kde si vložíte váš smartfón. Okrem toho, že sa začne induktívne dobíjať, tak sa automaticky spáruje s vozidlom. Vďaka prepojeniu ho môžete rýchlo a jednoducho ovládať pomocou systému MMI.

Audi A6 - zadné svetlomety

Zdroj: Shutterstock®

Asistenčné služby

Výrobca Audi patrí k tým, čo vyvíja a ponúka to najlepšie na trhu. V A6 nájdete určite viac a určite „premakanejšie“ ako v hociktorom inom aute. Ja mám už niekedy pocit, že všetky tie „technické vychytávky“, ktoré majú slúžiť k zvýšeniu bezpečnosti posádky, ma ukracujú o pocit kontroly riadenia auta. Uprednostňujem, keď auto robí to, čo mu dovolím. A nie to, čo mu povie autopilot. Určite záleží na tom, či auto používate v mestskej doprave alebo najazdíte tisícky kilometrov. Pri dlhých jazdách využijete viac z asistenčných služieb (napr. adaptívny tempomat riadenia). Navyše spomeniem batožinový priestor. Je väčší, ako som očakávala. Úplne v pohode sa mi zmestili do kufra aj lyže. Celkový objem je 530 litrov. Dostatočné na to, aby ste sa komfortne zbalili.

Neprehliadni: Ženský pohľad na: Lexus NX 300 h, Prestige 4x4 E-Four

Audi A6 - batožinový priestor

Zdroj: Shutterstock®

Nespútaná jazda s 286 koňmi pod kapotou

Šoférovanie som si užila. Testovací motor 3.0 TDI s výkonom 210 KW (286 koní) s točivým momentom až 620 N.m je ovládaný automatickou osemstupňovou prevodovkou. Veľa čísel a faktov. Dôležité je uvedomiť si, či výkon motora je dostatočný na váhu a veľkosť auta. V tomto prípade sa s tým nemusíme zaoberať. Číslo je oveľa väčšie, ako by sme potrebovali. Čo ma potešilo, že všetky motory vo verzii A6 sú vybavené novou technológiou „mild hybrid“. Znamená to zníženie spotreby paliva v reálnej prevádzke až o 0,7 litra na 100 km. Eko trend a emisné Euro normy sa nedajú prehliadnuť. Určite je to dobrý smer a treba sa správať zodpovedne. Na druhej strane, tieto opatrenia majú priamy vplyv na to, ako sa motor správa. S A6 som nabehala viac ako 600 km a z toho diaľnica cca 500 km. Pri prvom zoznamovaní v meste som mala pocit, že pri šliapnutí na plyn (hlavne vtedy, keď ste potrebovali hneď zrýchliť) nastane 2 sekundová pauza a až potom vás motor „kopne“ a vyrazí. Je to spôsobené konštrukciou motora a jeho eko spaľovaním. Bola som na začiatku trošku sklamaná, že tá akcelerácia nie je okamžitá. Toto je však výsledok emisných kritérií v praxi. Ale to je asi tým očakávaním. Keď dostanete do ruky prémiovú značku, automaticky očakávate nadpriemerné vlastnosti. Na druhej strane, auto som si úplne užila pri šoférovaní na diaľnici. Tak to bol super extra zážitok. Skoro som ani nechcela, aby som už bola v cieli. Hladké, ľahké, rýchle, bezpečné. Pri zrýchľovaní do kopca alebo pri predbiehaní úplne iný level. Tu som pochopila, že toto auto je predurčené na dlhé jazdy či dlhé trate a zamilovala som sa. Neznamená to však, že by ste si ho v meste neužili, ale všetky jeho nadštandardné vlastnosti a možnosti sa ukážu práve na diaľnici. Pritom spotreba bola okolo 7 litrov na 100 km. A to som nešla 130 km/hodinu. Prepáčte, nedalo sa.

Audi A6 - predné svetlomety

Zdroj: Shutterstock®

Čiže, aká je tá A6? Nechcem napísať dokonalá, ale v pokoji napíšem, že by som ju vymenila za moje auto :)! Má najnovšie technológie a aj motor. Ak veľa cestujete autom, zaručí vám pohodlie a bezpečnosť. Navyše aj pôžitok z jazdy. Ak je váš revír mesto, tak by som sa pozrela po inom aute. Ak chcete vedieť, akým smerom ide vývoj áut, tak si dohodnite aspoň testovaciu jazdu. Za mňa môže byť.

  • Testované vozidlo: Audi A6 Sport 50 (3,0) TDI quattro TT8
  • Motor objem: 2967 cm3
  • Výkon motora: 210 kW/286 k
  • Prevodovka: automatická 8 stupňová
  • Cena s DPH: 91 892 EUR s DPH

Pozri tiež: AUTO TEST: Karoq Style 2.0 TDI 110 kW – pilier predaja ŠKODA AUTO

Audi A6

Zdroj: Shutterstock®

Moje hodnotenie (1-5*):

  • Jazda v meste: 4,5*  ľahké manévrovanie
  • Jazda mimo mesta: 5*  pocit bezpečnosti
  • Terén: netestovala som
  • Spotreba: 5*
  • Miesto na zadných sedadlách: 4,5*
  • Batožinový priestor: 4*
  • Interiér: 4,5*  subjektívne hodnotenie
  • Ergonómia: 5* ovládacie prvky
  • Exteriér: 4* subjektívne hodnotenie
Google news
Nenechajte si ujsť žiadnu novinku! Sledujte nás na Google News a buďte vždy v obraze. Stačí jeden klik pre prístup k exkluzívnemu obsahu a najčerstvejším informáciám. Pripojte sa k našej rastúcej komunite informovaných čitateľov!

2 komentárov

Ľubica Šťastná

Ľubica Šťastná

14.02.2019 08:40

Prijala by som takéhoto "tátoša" s radosťou.

Vaše meno:

Anton Marek

Anton Marek

15.03.2021 12:28

krásna limuzína

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE

Google News logo

Odoberaj najdôležitejšie správy z kamzakrasou.sk cez Google News.