Každá rodina, ktorá má viac, ako dve deti, musí riešiť otázku logistiky. Logistikou myslím prepravu rodiny z miesta A do miesta B. Neviem ako vy, ale ja v mojom okolí poznám viaceré rodiny s tromi deťmi. A ak tieto deti nemajú buď 36 kg alebo 150 cm, mali by ste pre nich mať v aute autosedačku/podsedák. No a skúste umiestniť na zadné sedadlo vedľa seba tri detské sedačky! Túto výzvu nezvládne hocijaké auto. Bola som zvedavá, či tento model rozšíri existujúcu ponuku vhodných kandidátov.
Dostala som možnosť otestovať nový VW Tiguan Allspace s dvojlitrovým dieslovým motorom Bi-turbo. Ďakujem importérovi, spoločnosti Porsche Slovakia, za bezplatné poskytnutie auta.
Priznávam, ešte nikdy som žiadny Volkswagen ani nevlastnila ani nejazdila. Toto bola pre mňa úplne nová skúsenosť. V podstate som očakávala vyšší štandard, výkonný motor, kvalitný interiér. Ide predsa o jedného z nemeckých výrobcov áut a tí majú nastavené vyššie štandardy, ale aj ceny. Nie som veštica, ale táto predpoveď mi celkom vyšla. :)
Pozri aj: AUTO TEST: Mestský crossover Hyundai KONA 1,6 T-GDi STYLE, 4x4
Volkswagen Tiguan Allspace
Tiguan Allspace je predĺžená alternatíva klasického Tiguana. Hlavný rozdiel je v dĺžke karosérie: +215 mm a šírke, má priestrannejší interiér. Zaujalo ma, že ide o 7-miestne vozidlo s tretím radom sedadiel. Sen každej viacčlennej rodiny. Pozor, ale v praxi to znamená, že si môžete dokúpiť dve sedadlá do kufra. Pri bežnom používaní budú sklopené, ale keď budete potrebovať previezť viacerých členov či nečlenov rodiny, môžete ich vyklopiť. Sú predovšetkým určené pre deti alebo pre osoby do 160 cm. Krátkodobo viete previezť aj dospelého človeka. Nastupuje sa jednoducho: sedadlo v druhom rade viete posunúť dopredu, čím sa uvoľní priestor na nastupovanie. Ideálne auto, ak sa vaša rodina rozrastá počas víkendov. Ale nie je to auto vhodné pre pravidelné vozenie siedmych ľudí.
Veľkosť batožinového priestoru závisí od toho, či máte / nemáte sklopené sedadlá v treťom rade. Sedemmiestna verzia má objem kufra 230 litrov, päťmiestna verzia 700 litrov a pri sklopení tretieho aj druhého radu dosiahnete objem 1 775 litrov! Ak sa zbalí 7-členná rodina na dovolenku, potrebuje umiestniť aj batožinu. Tu je možnosť namontovať strešný nosič. Akokoľvek sa na toto auto pozerám, je vhodné do mnohočlennej domácnosti.
Prvý dojem
Auto má elegantné tvary, ale žiadna extravagancia. Skôr jemná klasika. Ide o SUV s vyšším sedením. Interiér auta: prehľadné usporiadanie, čisté línie. Potešila dcéra, keď prvý krát nasadla vzadu do auta: „Mami, ja sa tu cítim ako v lietadle. Mám tu svoj vlastný stolík a ešte aj osvetlenie na čítanie.“. To hovorí asi samo za seba o výbave. Má dostatok odkladacích priestorov (ocenia dámy), dostatok miesta na nohy (aj pre osoby vyššie ako 180 cm), ale aj kvalitné predné sedadlá. Je to auto, ktoré poskytuje vyšší štandard.
Technické vychytávky
Niekoľko slov k technickým vychytávkam. Nebudem tu opakovať technické listy výrobcu a ani informácie z predajného katalógu. Keď si kupujete auto tejto triedy a od tohto výrobcu, máte zaručené, že bude v aute viac technológií, ako naozaj budete potrebovať. Respektíve, ktoré budete aktívne nastavovať a využívať. Spomeniem tie, ktoré sú môjmu srdcu blízke: priestorový kamerový systém, navigačný systém, systém zachovania jazdného pruhu, dynamická regulácia diaľkových svetiel. Tieto registrujem a aj aktívne využívam. Všetky ostatné, ktoré som nespomenula, slúžia k tomu, že auto poskytuje vyššiu bezpečnosť a komfort. Aj keď si myslíte, že ich nepoužívate, slúžia vám. Sú v aute a aj vďaka nim je dojem z auta taký, aký je. Páči sa vám. Vyhovuje vám. Viete si predstaviť, že by ste ho vlastnili.
Zaujme ťa: AUTO TEST: BMW X1, xDrive 20d – malý SAV v rukách ženy
Jazda v Tiguane Allspace
Autom som najazdila viac, ako 690 km, z toho cca 500 mimo Bratislavy, zvyšok v meste. Už pri prvom zoznamovaní mi bolo jasné, že všetko, čo potrebujem vedieť a nastaviť, zvládnem intuitívne. A aj tak bolo. Nemám mu čo vytknúť a ani na čo sa sťažovať. Očaril ma aj motor, ktorý s ľahkosťou zvládal jazdu mestom, vyššie otáčky alebo test jazdy po zasneženej lesnej ceste. Dokonca som poprosila o chlapský názor (môjho technicky vybaveného manžela), aby si aj on spravil pár testovacích jázd. Chcela som sa len utvrdiť vo svojom názore, resp. nájsť niečo, čo som si na aute, na jeho technických vlastnostiach, nevšimla. A nič. Výnimočne sme sa zhodli. Ani on nenašiel nič, čo by mu vadilo, prekážalo. Aká vzácna zhoda v našom nažívaní... škoda, že nie je častejšie :)... Dokonca aj naše dve deti poznamenali: „Mami a toto auto by sme si aj mohli nechať... veď je celkom fajn.“ Ak by vás zaujímala priemerná spotreba, tak tá bola viac, ako prijateľná: 7,5 l. Je to auto, vhodné do rodiny. Bude z neho spoľahlivý parťák bez bočných úmyslov a prekvapení.
Bezpečnostné testy Euro NCAP
O bezpečnosti Tiguana svedčí hodnotenie piatich hviezdičiek v nárazových testoch. Auto obsahuje aj bezpečnostný systém ISOFIX – uchytenie dvoch detských sedačiek na zadných sedadlách.
Akokoľvek sa na Tiguana Allspace pozerám, patrí k autám, vhodným pre mnohočlenné rodiny. Na zadné sedadlá neuchytíte tri detské sedačky do 36 kg (systém ISOFIX), ale pre jeho variabilitu a veľkosť batožinového priestoru je vhodné pre rodiny s viacerými deťmi. Či už ako výpomoc na víkendy alebo ako stály partner. Záleží len na vašich očakávaniach a rozpočte.
Technické parametre
Testované vozidlo: Volkswagen Tiguan Allspace L 2,0BiTDI
Motor objem: 1 968 cm3
Výkon motora: 176 kW
Prevodovka: automatická 7 stupňová dvojspojková
Cena s DPH: 53.560 EUR s DPH
Odporúčame: AUTO TEST: Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi – kde kráľovnou som jááá
Subjektívne hodnotenie (1-5*):
- Jazda v meste: 4* ľahké manévrovanie
- Jazda mimo mesta: 5* rýchle, spoľahlivé
5* jazdenie v snehu, ľadovom povrchu, v blate
- Terén: netestovala som
- Spotreba: 4*
- Miesto na zadných sedadlách: 5* dostatočný priestor
- Miesto v treťom rade ( 6,7 miesto): 3* - alternatíva na prevoz detí do 160 cm
- Batožinový priestor: 5* pri sklopení sedadiel objem batožinového priestoru 1 775 litrov
- Interiér: 4* subjektívne hodnotenie
- Ergonómia: 5* ovládacie prvky, vyššie sedenie,
- Exteriér: 4* subjektívne hodnotenie
Pozri aj: AUTO TEST: Ženský pohľad na Crossover Toyota C-HR, hybrid 1,8 l