Zorganizovali ste nezabudnuteľnú rozlúčku so slobodou. Podarilo sa vám vymazať všetky fotky objednaného striptéra a konečne ste našli správny odtieň stuhy na pierka pre svadobných hostí. Blíži sa deň D, stále ste po ruke a s nevestou telefonujete o každom svadobnom detaile. Konečne ste sa uistili, že všetko bude podľa vašich predstáv. Zostáva už len zvládnuť svadobný deň. Takže, poďte si s nami odškrtnúť 7 základných povinností družičky počas svadobného dňa.
1. Organizácia nevestinho rána
Nedovoľte stresu, aby ovládol svadobné ráno. Prvá hodina bude kľúčová. Pripravte si harmonogram, ktorý bude dostatočne voľný. Ak sa potrebujete presúvať ku kaderníčke, kozmetičke a na iné miesta, majte k dispozícii auto s plnou nádržou a pohodlné topánky na šoférovanie. Vy ste tá, ktorá má zabezpečiť hladký priebeh celého dňa a zároveň musíte byť pokojná, aby sa vaša nálada preniesla na všetkých, s ktorými budete komunikovať.
Pozri aj: Fotky neviest pred a po: Ich premeny v deň D ti vyrazia dych!
2. Kufrík záchrany
Voda, jedlo, žuvačky, všetko na úpravu make-upu, nožničky, lieky na alergiu, náhradné silonky, parfum, deodorant, nabíjačka na mobil... Zoznam do kufríka si plánujte spoločne s nevestou a majte všetky potrebné veci pripravené a zabalené aspoň týždeň vopred. Najdôležitejšie je, aby ste počas dňa dodržiavali pitný režim a nezabudli jesť. Ani vám, ani neveste nebude príjemné, ak príde dehydratácia alebo škvŕkanie v žalúdku. Musíte sa o seba starať, aby ste celý deň zvládli a taktiež o nevestu, ktorá má pred sebou náročný a zároveň krásny deň.
Odporúčame: Žiadna svadobná príprava sa nezaobíde bez týchto 11 maličkostí.
3. Filtrácia telefonátov a otázok
Deťom nepatria do rúk zápalky a neveste zas mobil. Vopred si dohodnite, ktoré informácie budete posúvať ďalej, ktoré rozhodnutia môžete urobiť sama a o čom chce už rozhodovať nevesta. Musíte ju naučiť delegovať, delegovať, delegovať.
4. Komunikácia s hotelom, agentúrou a inými dodávateľmi
Ako hlavná družička poznáte všetkých, ktorí sa podieľajú na vytvorení svadobného dňa. Od hotela cez svadobnú agentúru, DJ-ja alebo kapelu, fotografa a kameramana. Dôležité je, aby ste poznali všetky vopred dohodnuté detaily a sumy. Musíte presne vedieť koho vyplatiť a ako, kedy kto prichádza do sály alebo na miesto obradu. A aj keď sú detaily dôležité, nechajte svadobný deň plynúť pokojne. Nie všetko musí byť na 110 %. Ak ste si vybrali spoľahlivých dodávateľov a kvalitnú svadobnú agentúru, nemáte sa čoho báť.
5. Strážca harmonogramu
Čas je najväčší nepriateľ svadobného dňa. Ráno sa vlečie, no v momente, keď zatiahnete šnurovačku na svadobných šatách, rozbehne sa šialenou rýchlosťou. Harmonogram preto plánujte voľne. Radšej majte čas na dodatočnú úpravu make-upu či kávu a nežeňte sa. Je na vás, aby ste sa všade dostali načas, najmä na miesto obradu. Ustrážiť musíte aj svadobný program, ako je krájanie torty, hádzanie kytice alebo podväzku, redový tanec, polnočný ohňostroj.
6. Výslužky pre hostí
Väčšina hostí bude odchádzať okolo polnoci, resp. po redovom tanci, ktorý je skôr typický pre východné Slovensko. Po všetkých oficiálnych častiach programu teda nezabudnite pripraviť výslužky pre odchádzajúcich hostí. Ideálne na miesto, kde sa s nimi budú svadobní rodičia, nevesta a ženích lúčiť.
Neprehliadni: Na čo nevesty zabúdajú? Toto sa z časopisu o svadbe nedozvieš!
7. Zhasnite svetlo
Vašou príjemnejšou povinnosťou je baviť sa až do rána. Ako sa budú hostia postupne lúčiť, zabezpečíte, aby všetci odišli spokojní, unavení a v správnom taxíku. Postarajte sa aj o rôzne drobnosti, ktoré zvyknú hostia na svadbách zabudnúť. Topánky pod stolom, mobily, plačúce deti, karty od hotelovej izby, ozdoby do vlasov, zapaľovače, saká, bolerká či náušnice. Všetko bude potrebné zhromaždiť na jedno miesto, kým sa ich majitelia neprihlásia.
Základné pravidlá teda znejú takto: usmievajte sa a rozsievajte dobrú náladu, aj keď je okolo vás stres, majte všetko pod kontrolou, nepodceňujte pohodlnú obuv, na príhovor si dajte vodeodolnú riasenku a dobre sa bavte.