Zo všetkých strán počujeme slovo influencer, sledovatelia (followeri) či Instagram. Kto je to ten influencer? Ide o skutočné zamestnanie? A ako a koľko taký influencer zarába?
Instagram zostáva jednou z najpopulárnejších sociálnych sietí pre influencerov. V roku 2022 v rebríčku dominujú ženy, ktoré predstavujú neuveriteľných 67 % najviac zarábajúcich influencerov na Instagrame. Medzi nimi sa umiestnili až štyria členovia slávnej rodiny Kardashian. Ktoré celebrity sa stali najbohatšími influencermi za minulý rok?
Poďme sa však najskôr bližšie pozrieť na tých influencerov a ich náplň práce.
Neprehliadni: Ktoré jedlo konzumuje Victoria Beckham už 25 rokov? Jej manžel David to prezradil!
Zdroj: Depositphotos
Kto je to influencer?
Význam slova influencer je odvodený z anglického výrazu ,,influence,“ čo v preklade znamená vplyv. Ide poväčšine o verejne známu osobu, ktorá je pre ostatných ľudí vzorom a často im pomáha rozhodovať sa. V praxi sú nimi v marketingu najčastejšie označovaní YouTuberi, Instagrameri a ďalší ľudia, ktorí sú populárni vo svojich odboroch a sleduje ich tak významný počet ľudí.
Každá verejne známa osoba má svoj okruh fanúšikov, ktorých spájajú spoločné záujmy. A práve im, publiku, ktoré má blízko k určitej značke, môže sprostredkovať isté produkty alebo služby.
Ako zarába influencer?
Najbežnejším spôsobom je zárobok, ktorí dostávajú influenceri od spoločností či značiek tým, že im odpromujú produkt a urobia reklamu. Mnoho influencerov začína s komerčnou spoluprácou založenou na barteri, čiže neplatenej reklame výmenou za tovar. Ako im však rastie kanál a pribúdajú sledovatelia, prechádzajú do platených spoluprác a bartrom sa vyhýbajú.
So spoločnosťami či značkami môžu mať influenceri krátkodobé partnerstvá, keď sa dohodnú napríklad na zverejnení jedného príspevku či napísaní článku na blogu, alebo dlhodobé partnerstvá. Vtedy sa influencer stáva ambasádorom. Značky stojí takáto forma reklamy síce viac peňazí, no na spotrebiteľov má najväčší efekt.
To, koľko peňazí zarábajú samotní influenceri, je individuálne. Neexistuje totižto žiadna cenotvorba. Väčšinou to funguje tak, že sám influencer má určenú cenu za príspevky či príbehy na Instagrame. Najdôležitejším faktorom pri stanovovaní ich ceny je počet sledovateľov. Je to logické – čím viac sledovateľov influencer má, tým má väčší zásah.
Kto sa za minulý rok umiestnil v prvej desiatke najviac zarábajúcich influencerov?
Pozri aj: Ktoré jedlo konzumuje Victoria Beckham už 25 rokov? Jej manžel David to prezradil!
1. Cristiano Ronaldo
- portugalský profesionálny futbalista, viackrát sa objavil v rebríčku najkrajších mužov sveta
- 530 miliónov sledovateľov
- 2 397 000 dolárov za príspevok
2. Kylie Jenner
- americká mediálna osobnosť a podnikateľka, zakladateľka a majiteľka kozmetickej spoločnosti Kylie Cosmetics patriaca do rodiny Kardashian
- 377 miliónov sledovateľov
- 1 835 000 dolárov za príspevok
3. Lionel Messi
- argentínsky profesionálny futbalista, ktorý hrá ako útočník za klub Ligue 1 Paríž Saint-Germain a je kapitánom národného tímu Argentíny
- 416 miliónov sledovateľov
- 1 777 000 dolárov za príspevok
4. Selena Gomez
- americká speváčka, herečka, producentka a zakladateľka kozmetickej značky Rary Beauty
- 368 miliónov sledovateľov
- 1 735 000 za príspevok
5. Dwayne Johnson
- populárny americký herec a bývalý profesionálny wrestler známy pod prezývkou The Rock
- 357 miliónov sledovateľov
- 1 713 000 dolárov za príspevok
6. Kim Kardashian
- mediálna osobnosť, podnikateľka, zakladateľka značky SKKN BY KIM a bývala manželka rappera Kanye West
- 339 miliónov sledovateľov
- 1 689 000 dolárov za príspevok
7. Ariana Grande
- americká speváčka, skladateľka a herečka, ktorej štvoroktávový hlasový rozsah získal uznanie kritikov
- 348 miliónov sledovateľov
- 1 687 000 dolárov za príspevok
8. Beyoncé
- americká speváčka, skladateľka, producentka, tanečnica, herečka a manželka rappera Jay-Z
- 290 miliónov sledovateľov
- 1 393 000 dolárov za príspevok
9. Khloe Kardashian
- americká mediálna osobnosť, od roku 2007 hrá so svojou rodinou v televíznej realitnej show Keeping Up with the Kardashians
- 288 miliónov sledovateľov
- 1 320 000 dolárov za príspevok
10. Kendall Jenner
- americká modelka, mediálna osobnosť, ktorá začala s modelingom vo veku 14 rokov, jedna zo svetoznámych sestier Jenner-Kardashian
- 270 miliónov sledovateľov
- 1 290 000 dolárov za príspevok
úvodná koláž - INSTAGRAM.com/selenagomez, INSTAGRAM.com/therock, INSTAGRAM.com/kimkardashian