Skáčete druhým do reči, meníte svojvoľne a nekontrolovateľne tému konverzácie alebo jednoducho tomu, kto s vami hovorí nevenujete svoju pozornosť? Pravdepodobne teda nie ste dobrým poslucháčom pre ostatných, čo po pravde nie je príliš lichotivá charakteristická črta a skôr či neskôr sa vám pre ňu začne zužovať kruh priateľov. Zamedzte tomu, kým nie je neskoro a naučte sa, ako byť lepším poslucháčom pre iných!
Ego musí bokom
Ak ľudí zvyknete prerušovať v rozprávaní je veľmi pravdepodobné, že si myslíte, že ste všade boli a všetko videli. Ak sa však chcete stať lepším poslucháčom, vaše privysoké ego musí ísť bokom a v konverzácii musí byť priestor aj na názory iných. Otvorte myseľ, nechajte iných vysloviť svoj názor a tomuto názoru dajte šancu. A hlavne nikdy nesúďte. Nezabúdajte ani na to, že ak sa daný človek rozhodol sa s vami o čosi podeliť, ide zrejme o niečo dôležité a mali by ste ho vypočuť, poradiť a pomôcť ak je to vo vašich možnostiach.
Inšpiruj sa: 10-minútové cvičenie na brucho: Pre všetkých, ktorí ho chcú mať ploché!
Nech vás nič neruší
Ďalším problémom zlých poslucháčov býva, že sa nechajú veľmi ľahko rozptýliť. Takmer všetko ich zaujíma viac ako to, čo im iný človek hovorí. Notifikácia na smartfóne, televízia v pozadí či práca, ktorú máte na stole. Odborníci odporúčajú požiadať o chvíľu času na to, aby ste dokončili to, čo potrebujete a zároveň to, čo vám bráni v sústredení sa na konverzáciu. Odpíšte na e-mail, dokončite neodkladnú prácu a následne vypnite elektroniku, ktorá vás rozptyľujete. Dáte tým jasne najavo, že vás zaujíma, čo vám chce daný človek povedať.
Prerušujte s rozumom
To, čo sa nám iní snažia povedať prerušujeme pre mnoho dôvodov. Niekedy nás to nezaujíma, inokedy nás konverzácia doslova „vytáča” a niekedy sa jednoducho strácame. Dôležité je, aby ste sa hneď nezačali stavať do obrany. Nechajte diskutujúceho dorozprávať, a to aj vtedy ak sa vám nepáči, akým smerom sa vaša konverzácia uberá. V prípade, že ste sa v konverzácii stratili alebo sa potrebujete uistiť, že rozumiete tomu čo počúvate, prerušte konverzáciu so záujmom. So záujmom o viac informácií, napríklad vetou: „Chcem sa uistiť, že rozumiem,” alebo vetou: „Počul som dobre, že si hovoril,” a podobne.
Odmenou je obľúbenosť
Najlepšou odmenou pre dobrých poslucháčov je podľa odborníkov to, že sa dozvedia oveľa viac o svojich priateľoch, rodine aj kolegoch, pretože im dávajú šancu vyjadriť svoje názory a postoje a sú ochotní o nich diskutovať. Ak sa zmeníte na dobrého poslucháča, postupne si vybudujete identitu tímového hráča, ktorého majú radi aj ostatní a chcú sa s ním baviť, diskutovať a rozoberať vážne aj menej vážne témy.
Pozri aj: Ako využiť púpavové listy? Týchto 5 skvelých spôsobov musíš poznať!